Pitkästä pitkästa aikaa ajettelin että voisi kirjoitella tänne kopterointi juttuja. Työnalla on ollut jo pitemmän aikaa Johnyn ja Maikon osista kasattu ElyQ vision 50. Kyseinen elykki vastusi rankasti lentämistä jo aiemmilla piloteilla.
Eikä se minunkaan osalta ole mennyt ilman sanomista. Aluksi ehjän pääakselin löytäminen osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi joten sorvautin sellaisen firaabelinä. Moottorin ja änkkärin ostin jaskalta ja kasaus pääsi alkamaan.
Kasaaminen onnistui ilman sen kummempia ongelmia. Ensimmäiset käynnistyksetkin onnistuivat ihan ok ja Fillis oli hyvä tämä tapahtui alku syksystä. Sittemmin alkoi tapahtua ensin kaasuservon armi pyörähti jossain kuljetuksen vaiheessa 60 astetta (miten ihmeessä tämä on mahdollista) tästä seurasi se että seuraavalla käynnistys kerralla kaasu oli 90 prosenttia vaikka mankan tikku oli 10 prossaa. Pientä painia kopun kanssa nurmikolla (onneksi ilman lapoja) ennen kuin sain kaasun kiinni. Elykki kaatui kyljelleen ja väänti kärpäslätkä tangon niin solmuun että se piti dremmelöidä 4 osaan jotta irtosi nupista. No sitten uutta kärpäslätkä tankoa kiinni ja eikun lentämään, nyt Elykki saikin ilmaa alleen mutta GOVI ei toiminut. Govin sensori oli ottanut kiinni Flektiin ja magneettiin ja nyt sensori oli tuhannen päreenä. Uuden sensorin asensin muutama viikko sitten ja tänään pääti että nyt Elykki kuntoon ja kentälle, mutta ei annoin huikaa liikaa ja pannu meni nestelukkoon. Tulppa pois ja pannu tyhjäksi ja uutta yritystä, mutta ei vieläkään kun asentin tulpan takaisin ilmeisesti kaasarista valui pannu täytteen kakkua uudelleen ei tulpaa uudelleen irti ja tyhjennys. Kolmaskerta toden sanoo. Unohdin tulpan johdon irti ja taas pannu täytee fuilia. Elykki takasin hyllyyn, 500 logo kainaloon ja kentälle. Kyllä se tästä vielä lähtee.
Nitroilu on ihanaa.