oishan se nyt taas pitäny arvata! eihän toi steve convertteri toiminu sellasenaan!
ekan kerran tulille ni moottori lähti pyörimään hiljaa eikä kaasu reagoinu ollenkaan ja piti ottaa vaan akku irti!
sen jälkeen en saanu mosaa pyörimään enää ollenkaan vaikka nopari alustaa niinkuin pitääkin...
scoopilla kattelin steven ulostulon joka oli täysin kuollut! pakko oli siis avata kortsu päältä ja kattoa mitä se on syöny...
kortsun sisältä paljastu atmelin controlleri joka on hyvinkin tuttu mulle ku oon noiden kanssa paljon sekoillu ja hyllyt on niitä täynnä!
tässä on AT Tiny13V mallinen natiainen johon on "quick & dirty" metodein juotettu pari vastusta ja sitte noi johdot mitä siitä lähtee...
on tossa "stevellä" aikamoinen bisnes ku noi maksaa pitkälle alle euron kappale ja työmäärä lähentelee minuuttia per käsin valmistettu 16 dollaria maksava kikkare
ilmeisesti on stevellä ollu jotain ongelmia ton sekoomisen kanssa ku mosa aiheuttaa rippeliä ja täten se oli vahvistanu reset nastan ylösvetoa ylimääräsellä vastuksella... koitinkin heti resetoida piirin pinseteillä oikosulkemalla (reset nasta maihin) ja kappas! mosa lähti pyörimään ku antoi kaasua!
eli häiriöstä ei kikkare tykkää! koitin 100nF polkoa ja 47uF lyyttiä (kondensaattoreita) laittaa syötön rinnalle ja paransihan se asiaa muttei korjannut kokonaan...
homma korjaantu sillä että laitoin 82 ohmisen vastuksen punasen karvan väliin ja konvertterin punasen ja sinisen karvan väliin sen 47uF konkan... nyt lähtee joka kerta tikusta käyntiin eikä sekoile mitään
eli ei tota convertteria itseän tarvitse modata jos se tota tekee vaan ton kytkennän voi tehä tohon syöttöön
nyt on munkin kytkentä mallia "quick & dirty" mutta en jaksanu vielä siistiä ku piti koittaa heti!
akkuna E-Flightin orkkis akku jossa starttaus hetkellä oli jännite 3.8V eli ihan kuiva
kaasua oli mankassa 70% ja silti tuntu ettei pysy näpissä tossa keittiössä
miihäpi! tunnustaako joku muuten tehneensä moisen vai onko tää suomen eka todistettavasti lentänyt harjaton mäsäX?