tänään tuli käytyä taas kivikossa pörräämässä ja sääkin oli hyvä joskin aika utuinen
500 rekkulaa tuli lennettyä 4 lentoa ja suurin osa ajasta menikin ihmettelemiseen ja
haikaran sportin troubleshoottaamiseen...
tuli todettua taas sekin että mulla oli ton 250 rekkulan kanssa yyber huono tuuri siellä
henttaalla pari viikkoa sitten ku meni niin pahasti rikki! eräs henkilö kun sai omansa
vasta viidennellä hankeen ajamisella rikki ja nytkin vaan pientä nopeeta osan vaihtoa (toivottavasti)
itse on nyt tullu ropattua tota 250 rekkulaa läjään ja voi kerpele ku mikään ei onnistu ni mikään ei vaan onnistu!
tänäänkin neljästä asti vääntäny ja kääntäny ja nyt vasta päätin luovuttaa ku saa tehä kaiken moneen kertaan
mä nyt sitte päätin että tehdään viimesen päälle ja laitetaan johtoihinkin suojasukat päälle...
(ku tuli tossa sellasta yyber ohutta sukkaa ostettua) ja samalla päätin lyhentää kaikki turhana painona olevat
johdot pois tuolta kopterin kitusista...
noh!
olin jo eilen duunannu johdot oikeen mittaseksi ja laittanu uudet servoliittimet. sillon mietin että pitäiskö juottaa vai
ei... no en juottanu ku liitos näytti hyvältä!
tänään sitte puhuin kentällä asiasta ja "haikara" jolla on paljon rc auto taustaa mainitsi että juottaa aina kaikki liittimet
ku on tullu todettua kantapään kautta että se vaan pitää tehdä jos haluaa että kamat toimii
no tänään sitte juottelin ne läpitte ja rupesin kopua kasailemaan. lisäksi asensin niitä ohuenohuita suojasukkia
johon siihenkin tuhraantu varmaan pari tuntia!
jossain vaiheessa sitte yritin tökkiä niitä kiinni biistiin ni nuppiservojen liittimethän ei menneetkään pohjaan asti!
oli tina päässy epähuomiossa liian pitkälle ku luulin ettei liitimen pinna tuu siinä holkissa niin pitkälle
3 pinnaa oli menny edellä mainitulla tavalla huonosti ja tottakai kaikki eri liittimissä eli kaikki uusiksi
hieman jo tossa vaiheessa kypsytti mutta jatkoin sitkeesti ku tää on jo tossa pari viikkoa raatona levänny...
sain kuin sainkin noi laitettua ja kopukan kasaus eteni vaikka vähän jo teki mieli luovuttaa tältä päivältä!
seuraavaksi rupesin ruuvailemaan perätönärin linkkejä oikeen mittaseksi ja tuntui että sitä ei saa tarpeeksi lyhyeksi vaikka
servo on ihan blokissa kiinni no vanha legendaarinenhan siinä kävi ja tönäri pullotteli sitte siellä linkinpäiden sisällä ku
oli sopivan mittanen eikä homma toimi
sitte ku sain sen hierottua kuntoon (piti varastaa vielä FB nupista linkit ku ei ollukkaan varaosia) ni
nyt sitte halkes se perätönärin ohjuri just ku olin saanu perän valmiiksi ja koitin sen kiristää paikalleen!
eli perä pitää purkaa irti kiitos maailman huonoimman keksinnön "perävetohihnan"
eikä sitä ohjuria tietenkään varaosapussista löydy eli siihen hyyty taas koko rojekti yhteen puolen gramman muovikikkareeseen!
kaksi kertaa jo osia tätä varten tilanneena ku ekaks unohtu laakerit matkasta
noh voi olla että jatkan vielä jos sais vaikka muualle kopteriin valmista... nuppikin on kokonaisuudessaan vielä kasaamatta.
ja paskat! simu pyörimään!
on vaan päiviä milloin ei pitäisi herätä ollenkaan! tai ainakin välillä tuntuu siltä
vaikkei tässä mitään isoja vastoinkäymisiä nyt olekkaan. osaa ne pienetkin riittävissä määrin ärsyttää!
mutta nyt tosta tulee kyllä hieno ku ei oo ylimääräsiä johtoja ja nekin mitä on on päällystetty
ei voi laittaa tonne ottaa pattiin ketjuunkaan ku samalla tuli myös hyvä fiilis ku sai ton taas vähä kopterin muotoseksi!