noniin tänään on ollu kyllä taas tähän asti parasta säätä mitä tämä KEVÄT on tarjoillut
päivällä 11 jälkeen kävelin duunin kuppilaan syömään ja päätin että työkalut putoo nyt ja
ukko lähtee hakemaan kopteria himasta eikä mene takas halliin nyhjöttämään töitä
laitoin nootin foorumille että meen aikasemmin ku oli tarkotus ni eipä sitä ehtiny edes himaan
asti ku j@ni soittii että "mä kans"
ja olihan se sää upea! jouduin jopa riisumaan kerrastoa pois ku tuli liian lämmin...
kipeenä just ollu broidikin tuli mukaan ihmettelemään menoa ja joutu sitte vähän aikasemmin poistua
kun olis alunperin ollu tarkotus ku sille tuli vilu mutta eipä haitannu ku 700 ei ollu enää edes lentokunnossa
700E:
1½ lentoa!
eka lento meni säätäessä (ja pitihän sitä tietty leikkiäkkin hieman
)
nyt olin säätäny govin gainia pienemmälle ja kyllä vaan se mongerrus hävisi jota
nimim. "meizi" epäili laakeriksi (se kyllä videolla siltä kuullostikin vähän vaikkei
livenä yhtään)
eli mosa olis nyt säädöissään ainakin näin alkuun riittävällä tavalla.
olin tehny myös 3G setupin ihan alusta alkaen uusiksi levelerin ja subtrimmien kanssa
ja tällä kertaa oikein ja ohjeen mukaan
no pikkasen se silti vielä ryömii taakse ja oikealle
mutta todella paljon vähemmän!
mikähän ihme tossa vois olla? eikös sen 3G
mokkulan pitäis pitää toi just siinä mihin sen tikulla laittaa??? näin ainakin toimii microbeast
250 rekkulassa... no nyt se ryömiminen on niin pientä etten välittäny siitä vaan säätelin nupin gaineja...
laitehan on edelleen hieman takapainonen mutten jaksa uskoa että liittyy siihen ku ton mokkulanhan pitäis
se automaagisesti kompensoida?
aileron näköjään kestää enemmän gainia ku elevator ja elevator tuntuu jotenkin paljon löysemmältä ku aileron
onko muilla (maikko, kaardian) samoja tuntemuksia?
no sain ton nyt jo sellaseksi että sillä on todella mukava lentää mutta tiukemmassa cyclic pysäytyksessä elevator
jää hieman keikkumaan (eikä niin vähääkään vaan aika paljon)
enpä ole vielä tota 3g mokkulaa päässy kiinni tökkäämäänkään mutta josko vaikka tänään sitte ihmettelis sitä.
ekalla akulla tuli säädeltyä ja ajeltua yhteensä 7minuuttia 45sekunttia melkein kokoajan se 2000rpm nupissa ja
ankkatunteja meni akkuun 3150mAh (latasin kentällä kolmatta lentoa varten jota ei vaan valitettavasti koskaan tullut)
tosta ekasta (ja myös tokasta) lennosta on nyt puhdas loki ja pitää sitä hieman alkaa analysoimaan jossain välissä
ei muuta ku toka akku sisään ja retuutusta!
ajattelin ekan logitiedoston pohjalta koittaa paljonko tosta tosiaan saa niitä tehoja ja virtoja irti
hetken siinä veivattuani edestakasin ja pelleiltyäni katottiin muistaakseni tictocin jälkeen että nyt
sieltä koneesta roikkuu jotain!!!
kyllä! peräputken tukihan se siellä roikkuu ja on keskeltä peräputkea kiinni
ja osoittaa suoraan alaspäin... siinä varovasti kone lähelle (oli aika kaukana sillon) ja mietittiin miten lasku
sujuu parhaiten... no eteenpäin valumallahan se tikku taittu maahan osuessaan taakse ja varovasti vielä mallasin
niin ettei pääse takaroottoriin... huh!
menetykset: se ruuvi ja sen prikka! saavutukset:muistaapa taas tarkistella noita ruuveja! tosta olin unohtanu
lukitteen sillä lailla ku olin laittanu huulille ja kiinnittäny tikun toisesta päästä ja sit unohtanu että ei ollukkaan
toisessa päässä lukitetta vaan väänsin vaan kiinni... myös toinen puoli olis irronnu ihan just ku sai jo sormilla
sitä vastaavaa ruuvia pyöriteltyä
mutta niinhän se Wagnerkin sanoo (viivi & wagner) että "elämästä selviää 90% tuurilla ja loput on luovimista,
väistelyä ja sujuvaa valehtelua"
nyt kävi kyllä lähellä! yhden flipin se olis tarvinnu
mutta hyvä näin!
niin ne loggeritulokset...
maksimi virta 164,4A!!!
maksimi teho 6844W!!! (9,30784Hp)
ei toi kyllä kyykkääkkään vaikka mitä tekee ja kulmat on collective 14 ja cyclic 14
cyclic on kyllä totaalisen
sairaan rankka ja sitä pitää hieman rauhoittaa swashmixistä kuhan kerkiää...
simun 700e kyykkää kyllä tehojen puolesta mun mielestä enemmän ja helpommin ku toi aito kapine!
250:
sitte 700e hajottua (ruuvi tietty hävis eikä tuurilla osunu onneksi edes lapoihin) pitikin ottaa 250 esiin ja alkaa sitä
rassaamaan ku on toi uus hormoneja vetäny nexus peräservo kiinni
siinä hieman gainien hakua ja pompottelua sun muuta kurvailua ja kyllä! nyt se perä on siinä missä sen haluaa
olevan eikä sitä saa vägäämään vaikka mitä tekee
koko kopteri muuttui muutenkin paljon vakaammaksi ja
jo löysissä tictoceissa aikasemmin ilmennyt venkoilu aileron suunnassa pieneni huomattavasti!
nyt toi on kahen akun säätämisen jälkeen jo kiva lentää ja luotto siihen palas välittömästi ku ei vetele
oman maun mukaan minne sattuu vaan pilotti saa päättää suunnan!
on noi ds410 nuppiservotkin siihen osasyyllisiä ku mulla on gain tossa väkisin todella pienellä!
tällä hetkellä on beastin 1 ruuvi (nupin gain) noin kello seitsemän kulmilla eli melkein minimissä ja silti vehje alkaa
oskilloimaan ku ajaa niin kovaa ku tolla nyt vaan syöksystä pääsee...
mutta voi tolla nyt leikkiä ku ei vaan aja nopeusenätyksiä
kyllä voi kaikille 250 rekkulan perän kanssa tuskaileville suositella Nexus DSW416MG servoa!
iso se on ja suhteessa kallis mutta ei tartte pelleillä niinku mä oon jo pitkään tehny ku päivitin
ds420 vakioservon toiseen mikroservoon (DS11GCB) joka kyllä paransi kopteria huomattavasti ja olis
riittäny tangollisella nupilla vallan mainiosti mutta toi FBL ei tykkää ku perä hakee nopeissa
pitchin vaihteluissa ja muljuu sitte aileron /elevator suunnassa
samaten se laakeri modi
sinne perälavanpitimiin kannattaa tehdä... mulla on tossa vielä toi perätönäri tuunattu hiilari
tikusta jossa on sisällä se vakio metallitönäri ja näin ollen tosta saa sen hinkuttavan perätönärin
pidikkeen pois + onhan toi paljon jäykempi työntösuunnassa ku se ohut metallitönäri...
tönäristä kuuluu kiitos j@nille
lisäksi se perän kulma-armi on metallinen että kestää vääntöä!
pikkubroidi joka oli mukana oli ollu just kipeenä ja sillä alko tulla vilu... muuten olisin varmaan vieläki
latailemassa 250 akkuja tuolla kentällä!
mahtava päivä! mahtava fiilis! uus pultti 700 perälle lukitteiden tarkastus ja lisää näitä päiviä!
Tohtori kiittää ja kuittaa!