edelleen kotona saikulla
no päätin alkaa 500 rekkulan keväthuoltoa hieromaan ku on pitäny jo varmaan puol vuotta se tehdä muttei oo saanu aikaseksi
nyt kun on (toivon mukaan) kaikki tarvikkeetkin...
tarkotus olis:
-vaihtaa kaikkien servojen rattaat (isot klapit)
-vaihtaa kaikki linkin päät (varsinkin swashilta alaspäin on ihan lopussa ja klappia löytyy)
-tarkistella laakereita
-liimata lavanpitimien laakerit kunnolla kiinni josko noilla vanhoilla pitimillä vielä pärjäis (ku nyt on klappia)
-vaihtaa moottorin laakerit (pitkittäis klappi millin ja sivuttainkin löytyy jo vähän! ei ihme että kuullosti huonolta ku kopu inverted)
-vaihtaa uus swahplate (vanhassa tosi paljon klappia laakerissa)
-typistää kaikki johdot sopiviksi ja vaihtaa liittimet (tossa on ollu johtoa kahden kopterin edestä
)
-vaihtaa johtojen suojasukat tohon sopivampaan 3mm malliin ku sitä nyt on tossa vaikka kuinka ja noi vanhat on tollasta jölliä
-vaihtaa noparin johdot ku on aika huonona jo (saa nähä miten käy) samalla uus deans vanhan tilalle ku on ollu jo satoja lentoja sama
-siirtää nopari+bec keulaan että painopisteen sais paremmin ku tähän asti on ollu vähä takapainoa
-koittaa selvittää onko bec viallinen (kopteri pätki 5v sähköjä kylmänä maassa mutta kun sai lähtemään niin toimi)
-yleinen katsaus osien kunnosta ja kaikkien ruuvien läpikäynti
ja mitähän vielä... varmaan tosta jotain jäi sanomattakin. tota listaa kun kattoo niin tuntuu aika uskomattomalta että tää on suoraan käytöstä ja käyttäytyi vielä jopa erittäin nätisti ja oli mukava lentää! mitä nyt tietyssä tilanteissa hieman ravisti luultavasti johtuen noista isoista klapeista joita löytyy vähän joka paikasta!
täytyy kyllä sanoa että login mukaan 379 lentoa ja 26h 34m 10s tiimaa on saanu tän aika rapaseen kuosiin vaikka on tehty pariin otteeseen ihan totaalinen purku/kasaus torppikorjaus ihan täysin osiksi asti ja muutenkin on linkinpäitä sun muita vaihdeltu sillontällön...
nyt talvella ei oo kyllä tullu lennettyä nimeksikään ja toivottavasti noi 9 akkua olis vielä edes jotenkin hengissä
iso osa niistä ei oo lennetty ku sen 10 kunta lentoa... nyt ne on ollu tossa täytenä aika monta viikkoa joten...
no ei sentään koko talvea!
ensimmäinen homma joka tässä nyt laittaa vastaan on toi 500M moottorin purku.
akselin paikallaan pitävä ruuvi lähti ihan ilman mitään väkivaltaa mutta toi akseli on näköjään liimattu oikein kunnolla tohon ulkokuoreen
ei lähe edes lämmöllä mitä nyt uskalsin vähä koittaa ettei moottori muuten kärsi...
täytyy varmaan viedä duuniin josko joku vanha konkari näyttäis miten homma hoidetaan
mä en ainakaan tota ehjänä saa irti omilla työkaluilla!
vai voiko tossa akselissa olla vielä joku lämpösovitus ton ruuvin lisäksi?
tällasta! eiköhän tässä taas vähän riitä näprättävää