Kirjoittaja Aihe: Tohtorin torppivälineet  (Luettu 792455 kertaa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #900 : 20 Maaliskuu, 2011, 11:32:41 »
tosiaan tää mun esimerkki tosta johtojen lämpökuormista on ihan stock 700E rekkulasta...

nyt kun porukka ostaa noita 9-10KW moottoreita noihin hensuleihin joissa virrat voi kiivetä vielä seuraavalle sataselle ni on tosiaan syytä kiinnittää huomiota varsinkin noihin akkujen johtojen paksuuksiin! ;)

25-50C nanotekkejä on varmaan ihan turha edes kuvitella ku niittä on awg10 piuhat!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #901 : 20 Maaliskuu, 2011, 14:02:19 »
Lainaus
25-50C nanotekkejä on varmaan ihan turha edes kuvitella ku niittä on awg10 piuhat!
45-90C 5000 mAh 6s Nanotecheissä on myös 10AWG piuhat.

JCA

• Vieras
« Vastaus #902 : 20 Maaliskuu, 2011, 14:09:14 »
nyt kun porukka ostaa noita 9-10KW moottoreita noihin hensuleihin joissa virrat voi kiivetä vielä seuraavalle sataselle ni on tosiaan syytä kiinnittää huomiota varsinkin noihin akkujen johtojen paksuuksiin! ;)

Itehän ajattelin ottaa varman päälle..

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #903 : 20 Maaliskuu, 2011, 14:45:56 »
45-90C 5000 mAh 6s Nanotecheissä on myös 10AWG piuhat.

aika outoa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #904 : 21 Maaliskuu, 2011, 08:29:38 »
joopajoo viimepäivien lapakeskustelut (fbl vs fb) foorumilla taitaa käydä lompakolle >:(

eli eli 700E saa luultavasti nuppiinsa FBL Radixia tai vastaavaa...
(radixia puollustaa musta väritys joka on mielestäni melkein jokatilanteessa näkyvämpi  :) )

nyt kysymys kuuluukin että mitä käytännön eroa on odotettavissa valitseeko 690 vai 710 pitkät melat?
huomasin että noi FBL lavat on myös aika paljon painavampia...

ainoa fbl kopuni on tähän asti ollu toi 250 rekutin ja siihen nyt ei kauheesti noita lapavaihtoehtoja ole ni ei oo tullu pahemmin opiskeltua tota teoriapuoltakaan...

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #905 : 21 Maaliskuu, 2011, 09:02:08 »
Ennenkö ostat uudet läpsyttimet niin kokeile noita mun 710fbl Radixeja niin tiedät että mitä eroo on.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #906 : 21 Maaliskuu, 2011, 09:08:11 »
Ennenkö ostat uudet läpsyttimet niin kokeile noita mun 710fbl Radixeja niin tiedät että mitä eroo on.

se sopii kyllä! kiitos :)

toi kyllä antaa sitte varmaan hyvän käsityksen mitä eroa on FBL ja FB lavoilla MUTTA...
eri merkit käyttäytyy muutenkin erilailla eli ihan kaikkea toi ei kerro!

lisäksi mua kiinnostaa mitä käytännön eroa on 710 ja 690 pitkillä kun ovat saman hintaset ainakin radixin tapauksessa... :)

myös muiden lapamerkkien ominaisuuksia saa kehua ja haukkua :)

e. se tuli vielä mieleen ku kattelin noita kuvauksia googlen saloista että radixin kohdalla lukee että se on markkinoiden hiljasin >:(

mitä kovempi möykkä ni sen korkeemmalle se saa mun fiilikset joten mahdollisimman kova ääniset lavat on vaan plussaa joskaan ei mikään varsinainen valintaperuste ;D
« Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu, 2011, 09:19:08 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #907 : 21 Maaliskuu, 2011, 11:40:51 »
lisäksi mua kiinnostaa mitä käytännön eroa on 710 ja 690 pitkillä kun ovat saman hintaset ainakin radixin tapauksessa... :)
...
mitä kovempi möykkä ni sen korkeemmalle se saa mun fiilikset joten mahdollisimman kova ääniset lavat on vaan plussaa joskaan ei mikään varsinainen valintaperuste ;D

Kunnon lätinä pitää lavoista lähteä! Oikein!

Itselläni on kokemuksia epä FBL-lavoista, eli niistä normaaleista, siten että Radix 710 tavalliset, Radix 710 Stick Banger, Align 690D.
Merkittävin ero on ollut 710 tavallisissa ja 690 Aligneissa. 710 on paljon vakaampi, ja inertiaa myös enemmän. Samalla myös liikkeiden jatkuvuus oli mielestäni parempi. Tosin ei kääntynyt ihan niin räväkästi.
710 SB:t valkkasin edellisten rikkouduttua tilalle, ja niillä tuo 700N reksä kääntyy rivakasti. Pituus tuo mielestäni likimain kivasti vakautta ja kuitenkin on räväkkyyttä.
Perättäisinä päivinä ajelin Align 690D ja Radix 710 SB lavoilla, niin Aligneillakin kääntyvyys on ihan kohtuullinen, mutta jotenkin tuo pidempi tuo enemmän "uskottavuutta" ja tuntumaa kopterin liikkeisiin.

Niiin ja tärkein... nuo 710 pitää melkosta lätinää. Ainakin omaan korvaan se lätinä on vähän matalampaa ja voimakkaampaa. Itse olen harkinnut myös 710 FBL Radixien tilaamista. Voisin kuvitella että ne 690 FBL:t on varsin hätäset kääntymään. Kopterin filppi ja rolli rate kasvaa entisestään...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #908 : 21 Maaliskuu, 2011, 11:57:42 »
Kunnon lätinä pitää lavoista lähteä! Oikein!

Itselläni on kokemuksia epä FBL-lavoista, eli niistä normaaleista, siten että Radix 710 tavalliset, Radix 710 Stick Banger, Align 690D.
Merkittävin ero on ollut 710 tavallisissa ja 690 Aligneissa. 710 on paljon vakaampi, ja inertiaa myös enemmän. Samalla myös liikkeiden jatkuvuus oli mielestäni parempi. Tosin ei kääntynyt ihan niin räväkästi.
710 SB:t valkkasin edellisten rikkouduttua tilalle, ja niillä tuo 700N reksä kääntyy rivakasti. Pituus tuo mielestäni likimain kivasti vakautta ja kuitenkin on räväkkyyttä.
Perättäisinä päivinä ajelin Align 690D ja Radix 710 SB lavoilla, niin Aligneillakin kääntyvyys on ihan kohtuullinen, mutta jotenkin tuo pidempi tuo enemmän "uskottavuutta" ja tuntumaa kopterin liikkeisiin.

Niiin ja tärkein... nuo 710 pitää melkosta lätinää. Ainakin omaan korvaan se lätinä on vähän matalampaa ja voimakkaampaa. Itse olen harkinnut myös 710 FBL Radixien tilaamista. Voisin kuvitella että ne 690 FBL:t on varsin hätäset kääntymään. Kopterin filppi ja rolli rate kasvaa entisestään...

kiitos kommentista :)

luulen ettei flipratea ainakaan lisää tarvitse missään tapauksessa vaikka sitä ilmeisesti hieman menetetäänkin FBL lapoihin siirryttäessä...
ku nyt jos laittais asetukset täysille ni toihan kääntyy niin nopeesti ettei sellasta voi edes lentää ku ei vaan toimi hyvin.

710 FBL radixit kyllä houkuttaa ja eiköhän toi käänny niilläkin just niin paljon ku vaan ikinä tarvii ku swashmixistä laittaa :D
pitää koittaa noita j@nin lapasia heti ku paranee ja on säitä... isommat "lätinät" kuullostaa myös erittäin mieluiselta ominaisuudelta ;D

alkaa tulla seinähulluksi täällä sisällä ku on perjantain ja lauantain välisestä yöstä asti ollu kuumetta eikä oo päässy liikkumaan >:(
asiaa ei yhtään myöskään helpota että ovat luvanneet huomiseksi +8 astetta lämmintä ja aurinkoa! :o >:(
ittellä saikku päällä joten vaikka jotenki jaksaiskin ni ei kehtaa vääntäytyä leijuttamaan!

tästä seuraa suunnatonta spämmäämistä huonoilla kommenteilla jokaiseen viestimeen mitä vaan käsillä on joten älkää ihmetelkö! :D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #909 : 22 Maaliskuu, 2011, 11:23:44 »
edelleen kotona saikulla :(

no päätin alkaa 500 rekkulan keväthuoltoa hieromaan ku on pitäny jo varmaan puol vuotta se tehdä muttei oo saanu aikaseksi :D
nyt kun on (toivon mukaan) kaikki tarvikkeetkin...

tarkotus olis:
-vaihtaa kaikkien servojen rattaat (isot klapit)
-vaihtaa kaikki linkin päät (varsinkin swashilta alaspäin on ihan lopussa ja klappia löytyy)
-tarkistella laakereita
-liimata lavanpitimien laakerit kunnolla kiinni josko noilla vanhoilla pitimillä vielä pärjäis (ku nyt on klappia)
-vaihtaa moottorin laakerit (pitkittäis klappi millin ja sivuttainkin löytyy jo vähän! ei ihme että kuullosti huonolta ku kopu inverted)
-vaihtaa uus swahplate (vanhassa tosi paljon klappia laakerissa)
-typistää kaikki johdot sopiviksi ja vaihtaa liittimet (tossa on ollu johtoa kahden kopterin edestä ;D )
-vaihtaa johtojen suojasukat tohon sopivampaan 3mm malliin ku sitä nyt on tossa vaikka kuinka ja noi vanhat on tollasta jölliä
-vaihtaa noparin johdot ku on aika huonona jo (saa nähä miten käy) samalla uus deans vanhan tilalle ku on ollu jo satoja lentoja sama
-siirtää nopari+bec keulaan että painopisteen sais paremmin ku tähän asti on ollu vähä takapainoa
-koittaa selvittää onko bec viallinen (kopteri pätki 5v sähköjä kylmänä maassa mutta kun sai lähtemään niin toimi)
-yleinen katsaus osien kunnosta ja kaikkien ruuvien läpikäynti :)

ja mitähän vielä... varmaan tosta jotain jäi sanomattakin. tota listaa kun kattoo niin tuntuu aika uskomattomalta että tää on suoraan käytöstä ja käyttäytyi vielä jopa erittäin nätisti ja oli mukava lentää! mitä nyt tietyssä tilanteissa hieman ravisti luultavasti johtuen noista isoista klapeista joita löytyy vähän joka paikasta!

täytyy kyllä sanoa että login mukaan 379 lentoa ja 26h 34m 10s tiimaa on saanu tän aika rapaseen kuosiin vaikka on tehty pariin otteeseen ihan totaalinen purku/kasaus torppikorjaus ihan täysin osiksi asti ja muutenkin on linkinpäitä sun muita vaihdeltu sillontällön...

nyt talvella ei oo kyllä tullu lennettyä nimeksikään ja toivottavasti noi 9 akkua olis vielä edes jotenkin hengissä :-\ iso osa niistä ei oo lennetty ku sen 10 kunta lentoa... nyt ne on ollu tossa täytenä aika monta viikkoa joten... :-\ no ei sentään koko talvea!

ensimmäinen homma joka tässä nyt laittaa vastaan on toi 500M moottorin purku.
akselin paikallaan pitävä ruuvi lähti ihan ilman mitään väkivaltaa mutta toi akseli on näköjään liimattu oikein kunnolla tohon ulkokuoreen :o
ei lähe edes lämmöllä mitä nyt uskalsin vähä koittaa ettei moottori muuten kärsi...

täytyy varmaan viedä duuniin josko joku vanha konkari näyttäis miten homma hoidetaan :D mä en ainakaan tota ehjänä saa irti omilla työkaluilla!

vai voiko tossa akselissa olla vielä joku lämpösovitus ton ruuvin lisäksi?

tällasta! eiköhän tässä taas vähän riitä näprättävää :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #910 : 22 Maaliskuu, 2011, 11:28:29 »
laitetaan nyt vielä tääkin ku tuli räppästyä!

eli en tykänny ku heilu noi virtapiuhat vapaana tossa 700Essä ja samalla ku laitoin paksummat niin niputin ja kiinnitin...
nyt on ihan hyvä :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #911 : 23 Maaliskuu, 2011, 19:24:16 »

ensimmäinen homma joka tässä nyt laittaa vastaan on toi 500M moottorin purku.
akselin paikallaan pitävä ruuvi lähti ihan ilman mitään väkivaltaa mutta toi akseli on näköjään liimattu oikein kunnolla tohon ulkokuoreen :o
ei lähe edes lämmöllä mitä nyt uskalsin vähä koittaa ettei moottori muuten kärsi...

täytyy varmaan viedä duuniin josko joku vanha konkari näyttäis miten homma hoidetaan :D mä en ainakaan tota ehjänä saa irti omilla työkaluilla!

vai voiko tossa akselissa olla vielä joku lämpösovitus ton ruuvin lisäksi?

noniin hyvinhän se lähti eikä tarvinnu edes apua ku oli vaan sopivat työkalut :)
itseasiassa yllättävää että lähti noin helpolla koska aikalailla mä sitä kotosalla paukuttelin ilman mitään vaikutusta :-\

laakeritkin irtos sovinnolla...

mulla ei ollu akseli pyöriny laakerin sisäkehässä vaan se oli aivan kunnossa (olikohan Falconi jolla näin oli joskus käyny)
eli vaikka 2 kertaa on tultu niin kovaa ku toi laite menee tonttin niin nyt vaihdoin ekaa kertaa laakerit ja ne oli vielä kunnolla kiinni jne... ei mielestäni mitenkään paha...

ei toi 500M siis ihan susi ole! mulla on allun varaosapussi missä akseli ja laakerit joten laitan samanlaiset tilalle! :)

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #912 : 23 Maaliskuu, 2011, 21:08:12 »
noniin hyvinhän se lähti eikä tarvinnu edes apua ku oli vaan sopivat työkalut :)
itseasiassa yllättävää että lähti noin helpolla koska aikalailla mä sitä kotosalla paukuttelin ilman mitään vaikutusta :-\

laakeritkin irtos sovinnolla...

mulla ei ollu akseli pyöriny laakerin sisäkehässä vaan se oli aivan kunnossa (olikohan Falconi jolla näin oli joskus käyny)
eli vaikka 2 kertaa on tultu niin kovaa ku toi laite menee tonttin niin nyt vaihdoin ekaa kertaa laakerit ja ne oli vielä kunnolla kiinni jne... ei mielestäni mitenkään paha...

ei toi 500M siis ihan susi ole! mulla on allun varaosapussi missä akseli ja laakerit joten laitan samanlaiset tilalle! :)

Jep sulla on sattunut hyvää erää oleva motti :) Mie laitoin ennen myyntiä siihen bocan laakerit. En usko että torppauksilla on mitään yhteyttä siihen kun mä en torpannut sitä kertaakaan.

Mutta möin tosiaan pois sen kuitenkin ku tuli hommattuu se hyperioni, nykyäänki taitaa ainoa alikilit olla gauin servot. Joista yksi nuppiservo oli uutena rikki.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Meitzi

• Tavallinen torppari
« Vastaus #913 : 23 Maaliskuu, 2011, 21:43:55 »
Tohtorilla näyttää oleva tuo johtojen niputus hallussa, nii miten ku niitä servojen johtoja lyhentää, miten se päättäminen?
Saako se tolla samalla liittimillä tehtyä vai pitääkö siihe hommata joku "tee se itse" pää?
* Storm 450 GF   [4 * MKS Ds95 | Hobbywing Platinum 40A Pro ESC | Futaba GY520 ]
* Spektrum DX7s
* Phoenix RC V3
* ClearView RC Flight Simulator

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #914 : 23 Maaliskuu, 2011, 22:02:16 »
Tohtorilla näyttää oleva tuo johtojen niputus hallussa, nii miten ku niitä servojen johtoja lyhentää, miten se päättäminen?
Saako se tolla samalla liittimillä tehtyä vai pitääkö siihe hommata joku "tee se itse" pää?

uus liitin päähän!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9639

jos hyvän haluaa niin pitää ostaa myös kyseisille liittimille sopivat crimppauspihdit... omani ostin partcosta!
lisäksi olen myös juottanu jokaisen pinnan varmuudeksi (koska noi pihdit nyt ei oo mitkään maailman parhaat ja lisä varmuus ei koskaan ole pahasta)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #915 : 24 Maaliskuu, 2011, 15:18:35 »
500 rekkulan tuunaus jatkuu ja nyt on kaikki sähköt kiinni ja siististi 8)
missään ei ole ylimäärästä johtoa ja kaikki on päällystetty slimmillä suojasukalla...

nopari ja bec joutu purkuun ja niihin tuli uudet piuhat. samalla cc becin sininen sukka vaihtu mustaan ni ei oo niin räikeä ;D
löydätkö kuvasta? ennen oli sekä bec että nopari kyljessä ja laite oli takapainonen... nyt ku pääakselin reijästä roikottaa akku ja canopy kiinni niin länderit nousee millilleen samaan aikaan :) kyljelläänkin ku roikottelee akselista niin mihinkään ei kaadu eli painopiste on nyt varsin onnistunut :)

sitte asia joka meinas alkaa ahistamaan... just sain ton nippuun ja kaiken tosta keulasta hierottua vimosen päälle ja aloin kokeilemaan mosaa (johon siis vaihdoin akselin ja laakerit) ja ei voi olla totta "oonko mä saanu ton uuden akselin vinoksi?" ??? pyöriessään heijaa ihan selvästi ???
enhän mä käyttäny edes väkivaltaa...

no se sitte selvis että moottorin ulkokehä onkin irronnut hieman siitä pohjasta (eli siis siitä missä se kiristysruuvi on) :o
eli ei pä auta ku purkaa mosa irtija palasiksi! (onneks ei oo iso juttu)

sitte tulikin heikko hetki ;D
fast-ladilta tuli mainosmuistutus että muistathan että tää päivä on vika päivä kun Radixeja saa halvennuksella ;) (deal of the week... vai olisko sittenkin deal of the weak ;) )

tuli sitte ostettua ne 710FBL Radixin läpsyttimet ja vielä hatuksi 500MX mosa :o ::) (kyllä tosta vanhastakin kalu tulee :D )
tämmösiä mielenhäiriöitä ei pitäis päästä sattumaan! :D

vaan kyllä nyt tulee 500 rekkulasta taas hyvä! :)

mika a

• Vieras
« Vastaus #916 : 24 Maaliskuu, 2011, 15:52:06 »
Harvalla kopterilla on noin hyvää ja huolehtivaa kotia.  ;D

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #917 : 24 Maaliskuu, 2011, 15:54:40 »
Nytton siistiä jälkeä!! Itsekkin silloin laitoin tonne alle noparin ja becin.

Muistaakseni just tosta pitkittäis välyksestä on tota m-sarjan mottia haukuttu. Toivottavasti tuo mx on parempi, ainakin maistotetaan suht tehokkaana.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #918 : 24 Maaliskuu, 2011, 15:58:32 »
Nytton siistiä jälkeä!! Itsekkin silloin laitoin tonne alle noparin ja becin.

Muistaakseni just tosta pitkittäis välyksestä on tota m-sarjan mottia haukuttu. Toivottavasti tuo mx on parempi, ainakin maistotetaan suht tehokkaana.

tässä nyt tullaan vaan siihen että kestääkö toi vakio nopari... vaan eiköhän suuri osa wateista ole taas ihan mainosta eikä todellisuutta eli annan mennä tolla minkä menee :D tehään sitte rotaatio jos laukeaa :D se hyvä on ulkosessa becissä että uskaltaa vetää tollakin riskillä!
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2011, 09:31:39 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #919 : 24 Maaliskuu, 2011, 16:07:08 »
Muistaakseni just tosta pitkittäis välyksestä on tota m-sarjan mottia haukuttu.

itseasiassa pitkittäisvälys johtui rikkinäisistä laakereista ja poistui kokonaan! toi kuoren irtoominen on asia ihan erikseen (oma virhe)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #920 : 27 Maaliskuu, 2011, 15:27:21 »
noniin taas on kopteroitu! :)

meinas homma kusta pahasti heti alkuunsa ku olin eilen mutsia muuttamassa ja jossain veiheessa tietty otin vieraanvaraisuuden vastaan ja jätin sitte auton siihen mutsin eteen (2km tästä kotoota)... enhän mä nyt aamulla sitä tietty muistanu että se on siellä ja puin vielä extra paljon vaatetta päälle ettei varmaan tuu kylmä! sitte kopteri, pakki ja mankka kantoon ja tallin... "EEEIIII HHHEELV.... :D" naapuri olis saanu ilmeestä varmaan hyvän kuvan :D no kannoin kamat sitte sen 2km autolle ja siinä vaiheessa vaatteett oli ihan uitettu! :D

kivikossa tuli siis käytyä kovassa tuulessa sorvaamassa.

700E sai nyt nuppiinsa 710mm FBL Radixit ku tolla j@nilla oli hensulia varten hankittuna ja mä tilasin ne ihan samat ni tehtiin vaihtokauppa että pääsen sorvaamaan... ja KYLLÄ tuli hyvä! :) Radixin normaali rauhallisuus tuli heti sormille.

pitchin hallinta on paljon helpompaa koska noilla 690D lavoilla esim pitchpumpissa toi käyttäyty niin että kun tultiin alaspäin ja räimäs yhtäkkiä täydet ylös niin liike hidastu ensin kuin seinään sitte kopteri mietti hetken (jossain omassa pyörteessään??) jonka jälkeen lähti taas keräämään korkeutta... nyt hidastuvuus ja kiihtyvyys toiseen suuntaan on täysin hallinnassa :)

samoten cyclic toimii nyt paljon paremmin ja kaikki ylimääräset vipatukset ja väpätykset (ail, elev) on tiessään! :)
kaikenkaikkiaan olen kyllä todella tyytyväinen!

on noissa ihan näkyvääkin eroa aika paljon
-tietty pari senttiä pidemmät / lapa ja mustat
-huomattavasti leveämmät (normi kuljetustuki ei mahdu ympärille ilman aika kovaa väkivaltaa! :o ) eli pinta-alaa on reilusti enemmän
-tyvin on 12mm paksu ku lavanpidin on 14mm (tosin lapojen mukana tuli prikkasatsi jotka laitoin paikalleen)
-aimoannos "mojoa"! kaikkihan tietää että nää kopterit pysyy ilmassa ja suorittaa temppuja juurikin tämän "mojon" voimalla! ;D

nyt alkaa olemaan 700E kunnolla säädöissä ja tokalla akulla uskalsi jo vähän leikkiäkkin :)

3G on kyllä jännä värkki tuulella ku se ei pysy samalla lailla vaaterissa ku biistillä vaan elää kyllä hieman (ikäänkuin kepillinenkin tekee) :)
tää on kyllä silti tosi mukava lentää nyt! :)

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #921 : 27 Maaliskuu, 2011, 18:48:13 »
Mitenkäs ne uusien lapojen äänet ?
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #922 : 27 Maaliskuu, 2011, 19:01:38 »
Mitenkäs ne uusien lapojen äänet ?

mouruaahan ne ku veivaa mutta ei nyt mitenkään enempää mielestäni... ehkä jopa vähemmän ku liikkeetkin on sulavampia!

se sellanen pieni hermostuneisuus on tosiaan poissa! :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #923 : 27 Maaliskuu, 2011, 19:16:25 »
ainiin tein yhden laskun niin että vedin holdia ja noilla uusilla lavoillahan on inertiaa sen verran että vehje meinas jäädä loppupäiväksi ilmaan! :D uskomattoman kauan leijuu jos haluaa ja nyt vetäsin vielä holdin aika pieniltä kierroksilta! :)

Poissa Meitzi

• Tavallinen torppari
« Vastaus #924 : 27 Maaliskuu, 2011, 21:21:02 »
uus liitin päähän!
Tuli yöllä mielee, että oisha yks vaihtoehto aukasta servo ja juotta uusiks piirilevyyn. Turvallisempi varmaan räplätä tuota toistapäätä.
* Storm 450 GF   [4 * MKS Ds95 | Hobbywing Platinum 40A Pro ESC | Futaba GY520 ]
* Spektrum DX7s
* Phoenix RC V3
* ClearView RC Flight Simulator

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
6426 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 19:37:39
kirjoittanut Tohtori R
35 Vastauksia
19317 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13