johan oli valunu syvälle tää mun threadi... aika siis spämmätä jälleen foorumia
tänään tuli herättyä ajoissa eli kybältä (ottaen huomioon että on kuitenkin lauantai) ja suunnattua röylään ku oli luvattu hyvää säätä...
ja olihan se sää just niin hyvä ku vaan olla voi! tuntuu taas ihan kopteristilta ku on lähetinhihnan kuva niskassa oikein kunnolla ku aurinko porotti pilvettömältä taivaalta koko päivän
mukana oli tänään "rääpäle" ja "ISO E"... "työjuhta" on vielä osina tossa pöydällä ku oon pitäny perän laakerisulkeiset.
nyt toi menee kyllä nopeesti läjään kuhan sais sen pitkään odotetun biistin siihen ni sais värkin tulille ja taivaalle!
(maahantuojalle pitäis saapua erä maanantaina!
)
päivän tapahtumia:
250: (tätä ei usko ku paikalla olleet
)
nyt kun on tullu tähän noita tiukkoja servoja laitettua ni onkin alkanu huolettaa että millon toi vakionoparin 1.5A lineaari BEC sulaa
eipä tällä ole tullu kyllä pahemmin lenneltyäkään ku on toi kivikko liian raaka tällaselle (ja 250 ominaisuus tuntuu olevan maata pitkin leviäminen
)
vaan nytpä uskaltauduin ja otin pitkästä aikaa ilmaan ku oli kaveri tullu vartavasten kattomaan lennätystä!
se ilo kesti 20 sekunttia
otin ilmaan ja vehe heti elevaattorilla pystyyn ja joku rainbow(?) tictoc hässäkkä siihen jonka jälkeen melkein ylösalasin mosa sammu!
korkeutta noin 1.5-2m jos nyt oikein muistan ja laite pystyssä perä alaspäin ehkä jopa hieman ylösalasin
vaan niinpä se vaan siitä kampes ketarat alaspäin tikkua vääntämällä ja SpinBladejen inertia riitti siihen että vapaata pudotusta pehmeeseen ruohomättääseen ei jääny kun se 20 senttiä mitä en uskaltanu ajaa alas ennenku lavoissa rundit loppu
kaikkihan kävi ku nopeutetussa filmissä mutta tulihan todistettua että 250 kopterikin on ohjattavissa vielä yllättävän pitkään moottorin sammumisen jälkeenkin
pystyyn se jäi ja ehjäksi!
tän jälkeen kattelin että vastari vilkutteli eli sähköt oli pätkässy!
katotaan mitä tolle nyt sitte keksii
lentoa tällä siis 20 sekunttia
700E:
kentälle tulin klo 12 ja 16 asti on röylässä lupa lentää joten koko aika oli tarkotus sorvata noilla kahdella akulla välillä autosta ladaten!
kaikki meni hienosti kunnes toinen akku luovutti ihan totaalisesti 18 lennollaan
pulleitahan nää on ollu ku ilmapallot jo 10 lennon jälkeen!
telemetria rupes huutamaan hulluna low voltagea joten nopea lasku vaan... annoin akun olla hetken ja tökkäsin lataukseen.
neloskennossa oli 0,3V enemmän (
) ku muissa jotka nekin oli vielä ihan ok jännitteissä (3,75v)... balansointihan vei tietty pienen ikuisuuden tollasella erolla. lopulta ku kuitenkin sain balansoitua ni sisäset resistanssitkin näyttää olevan kunnossa (1 - 4m ohmia per kenno)
näillä ei enää kyllä varmaan uskalla ajaakkaan tai ainakin pitää ottaa yks todella rauhallinen lento ja kattoa miten jännitteet asettuu
harmittaa ku ei oo nyt muita vaikka kyllä mä tilasin jokuaika sitte noita 45-90C nanoja pari settiä... ovat vaan edelleen backorderissa ja kesä on jo pitkällä ku tulevat!
tarvii varmaan alkaa kattelemaan muita (perkeleen kalliita
) akkumerkkejä ettei kone jää hyllyn koristeeksi! SLS vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto!
http://www.stefansliposhop.de/liposhop/sls-apl/sls-apl-45c/sls-apl-5000mah-6s1p-222-v-45c-90c::750.htmlnäillä tulis akkupaketin hinnaksi 340e
(Pthyi!
)
vaikka vastoinkäymisiäkin tänään riitti jäi todella upea fiilis päälle! 700E lentää kyllä upeasti ja sillä on ilo sorvata! lennoista onkin tullu sellasta rentoa veivausta ku voi luottaa että kopteri toimii niinkuin pitääkin! talvella simussa opittuja juttuja alkaa myös löytyä alitajunnasta ja eipä sitä edes tuu ajateltua ku hivuttaa niitä pikkuhiljaa mukaan lentelyyn
myös 250 tuntui taas sillä yhden tictocin tuntumalla paljon vakaammalta viimesien modausten johdosta ku mitä mielikuva oli päässä
700 lentoja tänään 5kpl ja siinä onkin tiimaa jo yhteensä 3h27m30s ja legejä 39
mukava paikkahan toi röylä on ku siellä käy paljon muitakin ja pääsee vähä muidenkin lentoja kattelemaan jos sitä vaikka jotain itekki oppis
kiitos vaan taas kaikille seurasta!
tästä on hyvä jatkaa! (tilausputkea
)