"riks" "raks" poks" "tohtorin trex" vaimitensemeni
joo o
tänään tuli käytyä taas henttaalla ja sääkin oli aika hyvä.
500 rekkulaa vaivanneet oudot "talvikouristuskohtaukset" kylmänä sähköjä kytkiessä selvisivät vihdoin!
castlen 10A CC BEChän se sillä pätkii kylmänä (näin että sen poweriledi vilkku häiriöihen tahdissa)
sen saa toimimaan joko lämmittämällä (pitää sormella vastusta swashille ja liikuttelee vasenta tikkua
niin että BEC lämpenee tai sitte säilyttää kopukkaa autossa lentojen välissä jolloin mitään ongelmaa ei ole.
nyt kun toietää ton ni pitää kyllä tarkasti seurata ettei vastarit vilkuttele laskeutuessa sähkökatkoja...
jos siinä on vaikka joku murtunu juotos jossain ja sen takia sekoilee kylmänä (mistä näistä tietää)
ku on kuitenki pintaliito-osista kasattu...
onkos muilla tota castlen 10A sinistä pikku BECiä ja toimiko kylmässä hyvin? (vai onko tää ominaisuus)
tuli kuitenkin lennettyä tolla 500 rekkulalla 6 lentoa ja on se vaan aina yhtä mukavaa!
välissä koittelin taas säätää vähä tota 250 FBL rekkulaa säätöihin ja kieputtelin sillä...
kolmannella akulla ku alko säädöt vähä löytymään tein tictocia, flippailin jne lentelin ympyrää joka päin.
jossain välissä pisti silmään että vastari vilkuttaa lediään (AR6100) no en ollu varma muistinko edes
käynnistää mankkaa välillä uudestaan joten annoin mennä vaan...
siinä se sitte nopeessa ohilennossa lopetti elevatori toimintansa ja vaikka ympärillä oli joka puolella
peltoa pehmeellä lumipeitteellä varustettuna piti sen törähtää täyttä vauhtia suoraan sellaseen umpijäiseen
tienreunavalliin hienon rusahduksen ja vinkasun saattelemana!
eiku
en oo vielä laittanu sähköjä päälle ku ajattelin odotella vaikka huomiseen että on varmasti kuiva!
jotenki vaan nyt tulee taas mieleen ne prkleen DS410 nuppiservot! jotka j@nilla on samalla lailla
pettäny ilmassa useemman kerran ja haikarallakin kerran... eikä sekään varmaan auta että mulla on
nupille beastista 333Hz ku sais olla servon specsien mukaan kuulemma 65Hz
en tiedä joutuuko sitä vielä servokaupoille ku eihän tohon 250 rekkulaan oo rahaa menny vielä tonniakaan
alkaa vaan olla luotto loppu noista DS410 servoista kun niin monella muullakin tehny samanlaisia pimenemisiä
alustavasti purkamatta voi sanoa että siitä hajos ainakin
- hieno canomod canopy (joka tosin sai vaan arpia ja pysyy käytössä)
- pääratas
- länderit
- toisen aileronservon linkkitanko väänty
- lavat on ottanu pitimiinsä joten vekit löytyy (oli kyllä jo edellisestäkin torpista eikä oo mitään haitannu)
- hiilarinen peräputki on keskeltä poikki (tää ärsyttää jostain kumman syystä eniten!)
- peräputken toinen tuki
- akselit vaihdan vaikkei mitään vikaa näkyiskään
että sellasta! tästäkin huolimatta erittäin mukava päivä ja jäi hyvä fiilis!
jotain antimojoa tais olla ilmassa ku 3 laitetta tuli henttaalla tonttiin!
ei se mitään jatketaan harjotuksia!