joopajoo taas on rahaa törsätty eikä ollenkaan lennetty ku säät on mitä on 250 ajatellen, 500 puuttuu biisti (EDELLEEN!!!
) ja 700 virtajohdotus on hanurista
ei sillä ei tässä nyt olis kerennykkään melkein viikkoon mihinkään!
leirillä kun pääsin koittamaan uutta völtzin akkua kävi selväksi että siinä on johdot aivan liian lyhkäset ja näin ollen hienosti asentamani virtapiuhat oli pakko purkaa irti kopterista ja jättää heilumaan vapaana... silti johdot oli niin naftit että sain viikonlopun 9 lennon aikana useamman haavan sormiin akun liittimiä irottaessa
olipahan kopterin nuppikin veressä poppiksen ekan osion jälkeen ku otti peukku vähän damagea
joku tais siitä huomauttaakkin ku oli huomannu mun ihmettelyt... joo ei mun mankan tikut sentään niin terävät ole vaan kopterin runkoon nirhasin liittimiä irrotettaessa
noi vapaana heiluvat johdot ei ole hyvä idea koska johdot lähtee akuista sellasista metalliliuskoista jotka tulee kennojen sisältä... tässä kun nyt sitte johto vispaa omalla painollaan edestakasin ni kyllä se kennon metalliliuska jossain vaiheessa murtuu! tämän koki maikko leirillä onneksi niinkin onnekkaasti että sähköt pätki maissa
akku meni silti piloille
mä oon tossa mietiskelly miten saisin parhaiten noi johdot tohon ja akun vaihtaminen olis mahdollisimman helppoa... nyt kun oon käyttäny tota CC BEC PROta viran syöttöön niin siitä on raportoitu maailmalta ettei kestä välttämättä 12S käyttöä vaikka specsi niin sanookin... oon siis ottanu sille vaan toiselta akulta sähköt eli mun on pitäny laittaa molemmille akuille erilliset liittimet rungon väleistä...
toi on akun vaihdossa aina sellasta turaamista ettei oikein kiinnosta sitä tehdä muutenkaan ja nyt kun uusilla akuilla on johdot niin lyhkäset että sormet menee verille ja johdot on ihan pinkeenä päätin että se oli vika niitti
ratkasin homman tilaamalla tällasen!
http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.htmltosta on ulkomaisilla foorumeilla kirjotettu hyvää ja sen pitäis kestää kunnialla toi 12S käyttö!
nyt mä teen niin että akuista tulee lyhkäset johdot "sarjakaapeliin" jonka vedän aina akkuun kiinni velcrolla. kopteriin tulee sitten vaan 1 ec5 liitin joka on akun perässä peräkasetin alla helpossa paikassa! näin ei tarvii pujotella mitään pohjalevyn välistä tms ja sormet toivottavasti säästyy
kallishan toi regu on ku kerpele mutta myydään CC BEC PRO ni ehkä se vähän kompensoi... (moitteettahan sekin on toiminut
)
alkaa myös mietityttämään pitäiskö tilata se biisti tohon 500 rekkuun jostain muualta ja koittaa purkaa kauppa ton hobbypeoplen kanssa ku ei tosta tunnu tulevan yhtään mitään!
tosin se liike olis pitäny tehdä jo monta viikkoa sitten nyt olen uskotellut itselleni että kyllä se kohta tulee... jauhankohan mä tästä vielä syksylläkin tätä samaa paskaa...
ärsyttää isosti!