no nyt on pärryytetty! nimittäin kaikki vehkeet paskaksi heti loman ekana päivänä!
tuli oltua ekaksi röylässä n.3h jonka jälkeen suuntasin kivikkoon "jatkoille" kun röylässä ei saanu enää lennättää
genu puhkui akkuihin sähköä ja tuntui varsin toimivalta ja hyvältä!
matkalla röylästä kivikkoon hain vielä mätänetistä jatkoroikan että sai genun auton toiselle puolelle ja näin äänen pois vierestä häiritsemästä
mukana oli tänään taas (yllätysyllätys) 500esp ja 700e.
röylässä lennättelin molempia ja ongelmia ei ilmaantunut!
sitte siirryin kivikkoon
aika monta lentoa kerkesin sielläkin molemmilla sorvata kunnes 500 ryytyi ilmassa ohjauskyvyttömäksi kesken jonkunnäkösen "köhköh" pirofunnelin räpellyksen ja tuli bladestoppia n.50m korkeudesta kivikon hellään syleilyyn
hain raadon pois kentästä ja jatkoin 700 rekkulalla... no heti seuraavalla tai sitä seuraavalla akulla harjottelin rotaatioita ku tuolla sitä tilaa on siihen ja eikös perälavat kaivanu johonki maan sisätä törröttävään kiveen ittensä paskaksi niin että on tyveen asti molemmat halki!
kätevää! nyt ei tarvii lentää ollenkaan ja saa keskittyä lomailuun! (jos joku ei myy mulle 105mm perälapoja että pääsee taas huomenna jatkamaan
) storesta tilaus menee kuitenkin johonki keskiviikon tietämille jos nyt tilaa
toi 500 torppi oli ihan omaa tyhmyyttä nimittäin tiesin että mulla on maassa pätkivä BEC (castlen 10A) ja liian pieni nopari tolle mosalle mutta lensin siitä huolimatta!
YGE80 on postin hoivissa muttei ihan ehtiny
siinä on sitte kunnon nopari ja hakkuri bec samassa pläjäyksessä...
se jäi nyt epäselväksi hytykö pelkkä nopari eli kierrokset laski ja en vaan huomannu ennen ku peli oli menetetty ku ääni tulee pitkältä jäljessä vai hyytykö bec ja sen takia kaikki muukin mutta aika sama loppujenlopuksi! tota BECiä en oo myymässä kellekkään vaan se saa lentää suoraan jätteeseen jokatapauksessa
kopu oli n.50m korkeudessa ja ehkä 100m päässä eli tosi kaukana ja tein jotain pirofunnelin tapasta kovassa vauhdissa...
jossain vaiheessa kopteri lopetti käskyjen ottamisen ja musta tuntuu että ajattelin että sinne osu joku kova tuulen puuska tms (mitä tuolla tänään oli) ja että sen takia meno hyytyis... mutta ei! ääni tuli hieman jäljessä ku kopu oli niin kaukana ja sillon ku kuulin että mosa kuoli oli lavat jo melkein paikallaan ja värkki rojahti alas en edes tiedä miten päin ku orientaatio katos ku ei totellu sormia
pikanen juoksu paikalle ja eipä ollu vaikea löytää ku servot vaikersi ja inisi (tossa kohdassa on aika korkeeta heinää)
yllätys olikin suuri kun tutkin kopua nimittäin nyt täytyy sanoa että selvittiin alustavien tutkimusten perusteella todella pienellä!
-perä kokonaisuudessaan myös rattaat ehjä!
-canopy ehjä
-länderit ehjä
-runko ehjä
-lavat ehjät
jnejne
laite on vissiin tullu nupilleen koska toisessa lavanpitimessä on syvä naarmu päällä!
viat mitä nyt on löytyny on
-kaikissa nuppiservoissa "hieman" klappia
(servon rattaat soseena)
-toinen lavanpitimen linkki hukassa ja toinen solmussa
-pääratas murtunut keskeltä mutta kaikki hampaat jäljellä
-pääakselin collari on liukunu pääakselissa reilusti ylöspäin ja täten päärattaan keskiö on päässy painumaan jolloin itse pääratas on jääny rungon varaan ja sen keskiö jatkanu matkaa (tämä on varmasti absorboinut iskun ja on syyllinen suht ehjään kopteriin
)
-toisessa päälavassa kolhu 10cm kärjestä joka on vaan irronnut maali ei kuituihin asti ylettyvä
varmasti löytyy vielä kasa laakereita ja varmaan keskilaakerin ympäriltä kiero TT...
kerrankin käy tohtorilla hyvä munkki ja darvin ei karsi tyhmää ja uhkarohkeata
loppujenlopuksi päivästä jäi todella hyvä fiilis!
huomenna uudestaan kuhan joku myy mulle ne perälavat!
tai sitten aherran illalla biistin kiinni tohon 250 rekkulaan ja säädän sen (tää pitää kyllä tehdä muutenkin ku nyt toi biisti on tossa pöydällä vaan paketissa haisemassa)
tänään tuli lentoja 500 rekkulalla 6kpl ja 700 rekkulalla 7kpl
yhteensä on nyt tiiimaa tässä vaiheessa harjotuksia
250: 5 tuntia 43 minuuttia 45 sekunttia ja 85 lentoa
500: 28 tuntia 19 minuuttia 44 sekunttia ja 411 lentoa
700: 8 tuntia 13 minuuttia 07 sekunttia ja 103 lentoa
eli yhteensä: 42 tuntia 16 minuuttia 36 sekunttia ja 599 lentoa
lopuksi vielä muutama kuva! 500 rekkulan vihreiden lapojen kuva on otettu röylässä eli ennen torppia! tuli vaan lennettyä vähän matalalla
ps. niin ja lainatkaa tai myykää mulle ne perslavat!