noniin tänään tuli taas lennettyä (jotain muutakin kun mäsäXää) todella pitkästä aikaa! (viimeisin merkintä 4,9,2011
)
simu suunnalla on sentään taas säiden huononnuttua tapahtunu vähän aktiivisemmin...
nummelaan ei jaksanu/viitsiny/ehtiny kun tuli nukuttua pitkään ja toi on kuitenkin aika kaukana... lisäksi arvellutti että onko siellä paljon ulkopuolisia jolloin homma menee vaan ihmettelyksi kun tarkotus on kuitenkin lentää...
tulikin sitte oltua kivikossa melkein 5 tuntia ja mukana oli mäsäX, 250 ja 700E. paikalla oli myös j@ni, eelis ja loppuvaiheessa jkkmobile...
mukavaa oli paitsi että törkeen kylmähän tuolla jo on ja vaikka on pipo ja hanskat (lentojen välissä) niin saihan tossa hytistä!
mäsäX:
tossa oli nyt tapahtunu perälle se että laitoin 140mm kiinteän tikun ja sovitin siihen SR120 perän...
sovitteena toimii sentin pätkä halki leikattua tops puikon vartta jolla tosta tulee just jämpti ku SR120
perämosan telineessähän on tietty paljon isommalle peräputkelle reikä
ropellina toimi SR120 ropelli josta leikkasin 11mm molemmista lavoista pois. painopiste on perseellään mutta ei se mitään haittaa!
nyt toi lentää aivan upeasti ja tuli 5 akullista pyöritettyä yhdellä torpilla joka sekin lähti sormesta ku katos orientaatio metsää vasten...
kestää lentää perä edellä täysiä ja mikä parasta nyt perä pitää kaikilla jopa noilla vakioakuilla!
tohon tuli eilen tilattua tarvittavat palikat (poislukien pinjoni jota pitää vielä selvittää) brushless conversiota varten.
elikkäs: "the steve converter", XP-7A esc, walkera 11000kv inrunner jne. myös 4G3 perälapoja tuli tilattua ku ne on kuulemma ton SR120 perämosan kanssa oiva yhdistelmä tohon
katotaan mitä tulee! ainakin painopiste asettuu luultavasti taass kohilleen ku laittaa steven ja noparin keulalle
toi walkeran mosa ei ole kaikista tiukin mitä tohon saa mutta se pitäis tippua modaamatta vakiomotin reikään joten alotetaan sillä!
250:
tohon tuli heitettyä biistiin ver.3 softa ja tarkotus oli sitäkin koittaa... en vaan ehtiny himassa tehdä setuppia ja niinkuin se aina mulla menee ni ei kentällä kiinnosta turata noiden kanssa tippaakaan eikä sitte tullu tehtyä sitä setuppia nyttenkään joten 250 tarkkaili vaan pöydän reunalla ku muilla värkeillä lennätettiin!
700E:
olihan hienoa päästä taas pitkästä aikaa läksyttämään totakin
45-90 nanotechit toimii mutta on se niillä vaan armottoman laiska! niissä on nyt syklejä 45 ja 48kpl. tippaakaan eivät ole pullistuneet mutta voimaa ei vaan tule!
sen sijaan jo hyvinkin pullea völtzin 45c akku jolla on silläkin syklejä jo 58kpl potkii hyvin ja sillä on ilo lentää
on se todettava että ei noi halvat kiina akut pääse samaan mihin noi ns paremmat merkit pääsee!
5 akullista hurmuuttelin menemään joista viimeisellä huomasin että melkein mitä vaan tekee äkkinäistä ni perä vägäilee...
ei muuta ku normi lasku ja tutkimaan!
syykin selvisi! oli nimittäin toinen perän tukitangoista irronnut liimauksestaan!
eli siis se hiilikuitu irronnu siitä muovista mistä sitte menee kiinnitysruuvi läpi! joku täällä tosta jo ehti varotella muttei toi silti oo pre flight checkiin kuulunu
onni taas onnettomuudessa että tuli huomattua eikä paiskottua sitä tikkua esim roottoriin!
kivaa oli kuitenkin! seuraavaksi pitää varmaan ommella noi RC-auton renkaan lämmittimet tonne tx-huppuun ja modata vähä sitä ohjauspuolta + käydä kaupassa ostamassa tykit ku nyt jäätyy farkuissa jo jalat jos vaikka alkais tarkenemaan