päivitystä:
trex500:eilen tuli härvättyä kivikossa 500 rekkulan kanssa päivällä muutaman tunti ja samalla opiskeltua vähän lisää V-Bar:n saloja.
mä oon lukenu monestakin paikasta että v-bar on parhaimmillaan niiden peräservojen kanssa mitkä on valmiina listattu sinne softaan... mulla on toi 500 rekkula kuitenkin ihan sekasikiö ku siinä on ylikokonen DS650 perällä joten se niistä valmiista setupeista
perää vaivasi pieni notkuminen tic-toc:ssa. sen sai kuitenkin helpolla säädettyä pois "tail precompensate" arvolla ja nyt toimii aikalailla loistavasti
eli kyllä toi näyttäis aika helpolta säätää vaikka aluksi vaikeelta vaikuttaakin
toinen mistä en tykänny tossa biistin jälkeen oli collective keskialueen liian pehmeä tuntuma! (kai se biisti sitte on keskialueella aika jyrkkä)
mielestäni toikin parani aikalailla kun vaihdoin "paddle simulation" arvon 40 -> 60.
aikasemmin olin säätäny ygen govin niin että nupissa on 2700rpm vaan tuntui aivan liian laiskalta
joten säätö 2700 -> 3000rpm ja johan oli parempi
homma kuitenkin loppu lyhyeen ku laite yksinkertassesti jäätyi
kolmannella akulla alko tic-toc ja pitch-pump liikkeissä esiintyä venkoilua ail ja elev suunnassa. maassa kun liikuttelin tikkuja niin huomasin että cyclic servot liikkuu ihan äärettömän hitaasti verrattuna siihen mitä niiden pitäis. -> sähköt pois ja koitin vääntää niitä käsin... aivan jumissa ja pahaa tekee vääntää ku tuntuu että rattaat menee
syy taitaa olla suhteellisen iso määrä rasvaa (tri-flow synthetic grease) jonka olen servoihin rattaiden vaihdon yhteydessä laittanut.
toi ei selvästikkään tykkää kylmästä eli on aivan väärää kamaa servon sisään suomen ilmastossa
nyt pitäis purkaa noi servot ja putsata jollain että vois lentää taas... ei vaan yhtään nappaa hieroa koko setuppia uudestaan (ärsyttää isosti)
onko kukaan lentäny muovirattaisella servolla DS510 niin ettei siellä ole rasvaa ollenkaan? (tehtaan jäljiltä siellä on jotain rasvaa)
trex 250:riisutaan tämän viestin kirjotuksen jälkeen hieman ja se päätyy myyntiin ilman biistiä ja servoja (tästä ilmotus myöhemmin myyntiosastolle)
mä oon tätä raahannu kentälle lähes joka keikalla mutta aina se on ollu pöydällä eikä ole tehnyt mieli lennättää joten kai se on pakko luopua
trex 700:on edelleen ilman päälapoja jotka on postissa tulossa.
mäsäX:edelleen jossain laatikon pohjalla aivan paskana pikkujoulujen jäljiltä... ei kiinnosta sijottaa tohon rahaa just nyt ku sitä menis aika reilusti! kovia noi pikkujoulut kalustolle!
goblinistakaan ei ole kuulunut mitään vaikka tässä kuussa pitäis tulla
tällasta tänään