tänään oli taas kepakointipäivä niinkuin eilenkin.
kivikossa pörräs 700e yhden akun voimin 4 lentoa ja rotaatioita harjoteltiin taas... MÄ TARVIIN KUNNON KENTÄN MISSÄ NE VOI TUODA ALAS ASTI
toi castlen autobailout on kyllä hyvä mutta vähä se sais reagoida nopeammin... siihen ei vaan ole mitään omaa säätöä softassa ja epäilenkin että se riippuu tosta lentotilojen välisestä spoolup nopeudesta jota jo vähän kirrasin ja ehkä se tuli paremmaksi ehkä ei... varaa on kirrata vielä paljon lisää ilman että alkaa rattaat kärsiä tai homma näyttämään rumalta.
roottoksen lennot jäikin sitte alle kahteen!
collective tuntui jotenkin töksähtelevältä tokalla lennolla...
tein rainbown niin että toin sen nuppi itseäni kohti melkein pääni päälle ja siitä negatiivisia... no kopterihan kääntyi elevator suunnassa niin että se meinas päätyä mun taakse! siis itsestään cyclickiin juurikaan koskematta
niitä sitte nopeat reaktiot ja homma haltuun ja värkki leijuntaan muutama metri nenän eteen. aikalailla tykkäs vaellella elevator suunnassa aina kun collectivea käytti!
sain tehtyä normi laskun ja eikun ihmettelemään. pöydällä kun heilutteli collectivea niin elevator servo ei liikkunu ollenkaan ja 2 aileron servoa normaalisti. cyclic kuitenkin toimi normaalisti
hetken vei ennenkuin tajusin... swashin pallo oli kutistunu pikkupakkasessa niin paljon että se oli täysin jumissa pääakselilla eli cyclic toimi normaalisti koska sen pallon ei tarvitse silloin liikkua mutta kun collectivea nosti nous vaan swashin etupää! tossa kun on 2 servoa edessä ja 1 takana eli 2 servon voima jaksoi swashin etupäätä vielä ohjata mutta 1 ei jaksanukkaan takapäätä.
onneksi oli kunnon servot (MKS DS95) eikä mitään hajonnu! lähellä käytiin kuitenkin koska toi oli käsinkin aika törkeen tiukka liikutella!
ei oo italian poijjaat tätä suunnitellessaan varmaat tulleet ajatelleeksi että jossain voi olla jopa alle 10 celsius astetta ja joku hullu vielä asuu ja lennättää siellä
niinkuin sanottu toleranssit on tässä kepakossa todella pieniä ja mitään klappeja ei ole missään (paitsi mun avartamissa linkeissä jos vaikka sattuu kunnon pakkaset hyökkäämään
vaihdetaan sitte uudet kesäksi)
toi swashin pallo oli niin tiukka ja servot niin vahvat että oli toi musta pinnote lähteny tosta pääakselista kuorimaan
pitää purkaa irti ja laittaa porakoneeseen kiinni ja pyöritellä vähä tonnisella paprulla jos alkais toimimaan!
tilasin turauksia varten vähä uutta akselia sun muuta ladilta ja niinhän siinä taas kävi että satanen ei riittäny
nyt tulee sitte ThunderPowerin 65C akku kokeeksi ton Völtz 65C akun verrokiksi
jännä nähä miten kestävät syklejä.
tällasta tänään! tuntuu taas ku on pitkään hieronu simua aika paljon ja lentämiset on muuten vähemmällä että oppia ja varmuutta olis tullu paljon lisää... jatketaan harjotuksia
nyt ku tuli ostettua kunnon kopterointitalvikengät ja on toi lämmitin tossa radiopussissa niin talvellakin lennätys maistuu ku ei tarvii palella
(kuva on huono mutta kyllä siinä ihan kunnon nirhaumat on akselissa)