no pitihän tääkin nyt sitte tapahtua prkl... meinasin ensin että en kehtaa edes ääneen puhua koko hommasta mutta kai tää menee varottavana esimerkkinä muille. itse ainakin opin läksyni kerralla!
eli rupesin tossa huomisia lentoja varten parsimaan tota kalustoa iskuun.
mulla oli aikasemmin mankan antennin kanssa huolia joten noi laitteet on ollu bindattuna juuson mankkaan.
tässä tulee nyt loistava esimerkki siitä kuinka ei tule toimia ja opetus siitä että mitään ei pidä olettaa!
rupesin siis bindaamaan tota Goblinia tossa keittiön pöydällä.
aikasemmin on tullut aina irrotettua lavat koptereista bindauksen ajaksi mutta koskaan roottori ei ole lähtenyt pyörimään joten nyt jotenkin puoli epähuomiossa en sitte viittiny niitä irroittaa (FAIL nr.1).
tossa on vastarina 2 satelliittia kytkettynä V-Bariin ja lisäksi vielä TM1000 telemetria. ton kombinaation bindaaminen tarvii noin suunnilleen 100 kättä ku pitää painaa softasta hiirellä bind nappia, TM1000 lootasta fyysisesti bind nappia (jollain ruuvarilla tms), käyttää sähköt kopterista nopeasti pois ja vielä pistää mankka päälle ja painaa sen bind nappia
tässä säätäessä unohtui sitte se että mullahan ei ole normimodeja ollenkaan vaan mankasta löytyy tasanen kaasukäyrä jokaisesta lentotilasta. holdi päällä tota mankkaa ei voi laittaa päälle koska se jää hamuumaan holdia pois ennenkuin suostuu käynnistymään (joo joo saa sen laitettua poiskin).
onneksi jätän aina sisällä sähköjä kytkiessä liittimen niin huulille että sen saa nopeasti irti jos jotain tapahtuu. näin tein myös nyt.
FAIL nr.2 olikin sitten se että oletin HELIJIVEn päästävän alkupiippauksensa ennenkuin se virittyy ja näin se on aikasemmin toiminutkin. päättelin että jos alkaa kuulumaan piippausta niin liitin irti äkkiä...
tossa sitten kahdella kädellä sadan käden tehtäviä hoidellessa poweriliitin räpsähtikin 2 kertaa jonka luulen tehneen jotain outoa jivelle. se kun ei piipannut mitään vaan moottori lähtikin tekemään spooluppia samantien ku liitin meni kiinni
ei siinä mitään mankaa ehtinyt hosua enkä tiedä oliko yhteys vielä edes muodostunut. pidin molemmilla käsillä lavoista kiinni ja moottori vinkui paikallaan. sen verran 13hp mosassa on paukkua että se sai väkisin pari kierrosta lapoja pyöritettyä tossa mun sylissä ennenkuin sain polvella pöytää vasten sen löysällä olevan virtaliittimen nykästyä irti
pahalta onneksi vältyttiin tällä kertaa vaikka tossa oli ehdottomasti ainekset totaaliseen keittiön, kopterin ja tohtorin tuhoon
nyt ei mennyt kun
-kattolamppu
-nupista 2 linkinpäätä
-servon akseli
(tosta näkee että siinä oli valuvika ja olis luultavasti hajonnu ilmassa ihan piakkoin)
-blade grip armit
-niiden laakerit
-käsiin pari pientä nirhaumaa
-lapaan pieni painauma lavanpitimestä
nyt täytyy sanoa että otin kyllä kerrasta opiksi ja enää ei lavat ole lähelläkään kopteria kun bindailen sitä tai teen jotain vastaavaa. koskaan ei saa olettaa mitään vaan sen takia että niin se on mennyt ennenkin. tosta on tunti aikaa ja vieläkin tärisee paikat! kopteria sai pidellä kaikilla voimilla ja silti se tosiaan sai rimpuiltua pari kierrosta lapoja hiljaa väkisin.
kaiken muun löysin ladilta mutta noita blade grip armeja (H0081-S) ei ole edes valikoimissa
heli directillä on jenkkilässä niitä hyllyssä... onko kukaan tilannu sieltä mitään ja miten toimii?
valitan huonoja kuvia. lamppu meni hässäkässä paskaksi joten joutui käyttää salamaa
pidettäköön tätä varottavana esimerkkinä!