päivitellääs tännekkin taas välillä jotain kun on tullu taas lenneltyä vähän.
futabalisointi päättyi tänään! nyt on kaikki 3 kopteria (mRotos, 700e, Gee) futabalisoitu
viissatasta ei oo mitään hinkua laittaa ku en keksi sille käyttöä. jos ei joku halua sitä ostaa pois kuleksimasta ni olkoot tossa oottelemassa syksyn pimeitä.
mRotos:
tää on mun uus työjuhta! nyt on kertyny lentoja tasasen tappavasti sellaset kymmenkunta per lennätyskerta. niitä onkin nyt kasassa 142kpl joka on tiimana 8h56m29s. mitään ei ole käytännössä juuri tarvinnut tehdä. sen mankan pimenemisen johdostahan toi meni sillon kevyesti kivikkoon ja siinäkin meni vaan sulakkeena toiminut lavanpidin ja pari laakeria. ei siis ollenkaan huono suoritus italian pojilta! tota on vieläpä ilo lentää ku oon saanu sen hierottua hyväksi näppiin.
700E:
futabalisoitiin tänään aamulla. siitä onkin puoltoista kuukautta ku tää oli viimeksi lentänyt kunnolla. tuntuu että nykyään on niin laiska roplaamaan näitä että joku vastarin vaihtaminenkin saa koneen hyllyn perälle kuukaudeksi
tänään tosiaan kuitenkin aktivoiduin ja vaihdoin vastarin futabalaiseen. samalla heitin biistiin uuden kolmos firmiksen ku tätä on vedetty tähän asti kakkosella. alkusäätöjen jälkeen täytyy sanoa että kyllä toi firmis tuntuu erilaiselta! tässä on muutenkin tullu nyt lennettyä veepaarilla pääasiassa ku rotoksessa ja geessä on sellanen kikkare ni toi tuntuu oudolta senkin takia. sain kuitenkin säädettyä aikalailla parissa akussa mieleisekseni eikä tossa nyt oikein mitään moitittavaa jäänyt. kunnes rupes kuulumaan pikkasen mekaanisia ääniä
hetken tutkiskelun jäljiltä täytyy todeta että jokaikinen ratas tossa kopterissa on ihan vaihtokunnossa
onhan sillä jo 314 lentoa ja 22h55m55s tiimaa takanansa. ainoa jota on joutunu sadan lennon välein vaihtamaan on TTn eturattaat jotka sulaa käytössä
nyt kun kattelin noita ni kaikki (autorotaatioratas, pääratas, kaikki perän rattaat)rattaat on ihan kaput. hampaat on hioutunu vedon puolelta kuopalle. täytyy siis laittaa storeen tilausta vetämään.
tästäkin tuli kuitenkin ihan kivan tuntunen laite joten äkkiä vaan nippuun!
Gee:
tän taival ei oo lähtenyt mulla ihan parhaalla mahdollisella tavalla. mähän tosiaan sain ton tosiaan parsittua kasaan leiriä varten sen mun pienen painimatsin jälkeen. leirillä sitte kolmannella akulla toinen lavanpidintä liikuttava linkkipallo lähti kierteineen swashista irti sellasen suht välivaltasen maastanousun ja kiepautuksen jälkeen
sain kuin sainkin rotatoitua ton kuitenkin oikein päin yhelläkin lavalla. sen verran kovaa oli pakko tulla että toinen landari murtui hieman. nupista väänty kanssa ne pitch armin romut. lavat oli onneksi totuttuun tapaan niin tiukalla ettei boomstrikeä tullut edes loppupompussa.
sain Lauri P:ltä ostettua leirin lopuksi landarit ja tilasin loput romut sitte maanantaina tanskasta. ne olikin jo torstaina mulla mutten muilta kiireiltä ole ehtinyt vielä koskea tohon kepakkoon ollenkaan leirin jälkeen. joskos tässä viikolla vaikka.
pitihän se sitte tilata ne matalatkin lähderit siihen vielä jälkijunassa
jääkööt noi vakkarit vaikka varalle...
geellä lentoja VASTA 26kpl ja tiimaa 1h34m19s
toi pallon irtoominen kierteineen voi kyllä olla ja luultavasti onkin seurausta siitä painimisesta kun sen verran mä sitä väänsin että servon akselikin meni poikki ja nupista vääntyi noi pitch arm hässäkät...
tällasta tää on. ei näitä oo tehty ilmassa killumaan
team east side on saanu nyt uuden kentän käyttöönsä ja nyt ei tartte enää kerätä maasta betonirenkaita sun muuta kivaa! nyt voi poimia vaikka voikukkia!