noniin nyt olis taas jotain kirjotettavaa niin laitetaas tulemaan.
eka lomaviikko rupee vetelemään viimesiään ja kiirettähän tässä on pidelly. ei oo meinannu ehtiä lennellä läheskään tarpeeksi ja simuun ei ole koskettu viikon aikana kun ehkä tunti
tuli tossa alkuviikosta tammisaaressa lennettyä roottosta jokunen lento (mm. koivusta läpi)
isoja koptereita ei sitte olekkaan päässy ulkoiluttamaan kuin kerran joka oli torstaina. sillon tulikin sorvattua 17 akullista ja ilmassa oli kaikki laivaston kepakot.
torstaina kävi jännä juttu ku rupesin kuuntelemaan jossain vaiheessa että 700E rekkulasta lähtee normaalia raaempi ääni... noh löytyhän siitä sitte vikakin. pinjonista oli lähteny yksi maitohammas
ei se näköjään oo pelkästään goblinin ongelma ettei pinjoni kestä huuatusta! on mulla noi suorahampaiset rattaat ja pinjoni vielä tallessa mutta en taida jaksaa laittaa niitä. tilasin jo storesta uuden pinjonin niin se tulee ens viikon aikana. ens viikko on muutenkin täyteen buukattu joten kentälle ehtii aikasintaan lauantaina.
goblini on nyt toiminu varsin hyvin viime korjausten jälkeen joskin se pinjoni alkaa taas muuttua pölyksi. johan siinä on 11 lentoa
metallipinjoni on matkalla makaroonimaasta joten eiköhän toi sen aikaa mee. goblini on saanu aikasta vähän lentoja koska akkuja on vaan 1 (en halua käyttää noita ristiin 700e ja Geen välillä) akkuhuolet on kyllä nyt ohi ku hain alkuviikosta postista ison kkasan genssejä
rotos on kyllä ollu selkeästi eniten mun laivastosta ilmassa! lentoja on kertyny nyt jo 220 kappaletta ja aina vaan tuntuu hyvältä. ainoa vika on pieni tehottomuus mutta nyt kun noita akkuja tuli taitaa sekin korjaantua. ostin pieniä 6s 1200mah genssejä ja toi mosa MSH/Scorppari 1300kv on ollu tossa jo jokusen viikon oottelemassa. nyt pitäis vaan enää jaksaa laittaa se kiinni.
tänään meni kaikki pieni motivaation ripe goblinin akkupaketin tekoon. tasurit poikki ja jatko pidemmiksi. tehtaalla asennetut EC5 liittimet huitsunevadaan ja uudet EC5 liittimet tilalle. kahden pakan teippaus hiilarilevyyn ja koko paketin paketointi kutistemuoviin. meni muuten pitkälle yli tunti
koitan nyt gobliniin noita genssin 6s 4400mah 55C akkuja. tarkotus oli koittaa 6s 4800mah 60c genssejä joita mulle tuli kanssa pari mutta eihän noi mahu millään tonne gobliniin vaikka miten modais ku on niin leveitä!
taitaa just just mahtua 700 rekkulaan joten kai ne siihen sitte menee käyttöön. noi 4800 60c akut on sitäpaitsi melkein 100g per pakka painavampia ku noi 4400 55c pakat.
genssien laatu kyllä vakuuttaa ainakin näin päällisin puolin taas kerran. noissa taitaa olla jotkut ohuet alumiinilevyt reunoissa suojana ja johdot tulee pakasta ulos siististi toisin kuin esim nanoista. Jopa TP akuilla olis opittavaa näistä sillä mun vanhassa 3s2200mah65c Thunderpowerissa oli tasurin johdoista eristeet katki siitä juuresta kun ne tulee sieltä ulos sillai hassusti ja leikkaantuu siihen kortsun reunaan.
noi 3s genssit (3s2200mah55c) mitä mä oon nyt ajanu rotoksella on nyt molemmat lennelly yli 30 sykliä ja toimivat edelleen ihan kuin uutena.
vielä kun sais jostain motivaatiota ni laittaisin sen 6s motin tohon rotokseen ja päivittäisin sekä rotoksen että Geen veepaarit 5.3 firmiksille...
huomenna taas sorvaamaan tonne East Side Heli Fieldille