sadepäivä taas tuunattu kepakoita.
mRotos:nyt pitäis olla iskussa. käsittämättömän paljon meni vaihtoon ja hintaakin kertyi osille miltei 200e!
suurimmaksi osaksi hilppeet löyty pakista mutta servo (DS95) jne piti tietty tilata. mulla on ollu tähän todella paljon varaosia koska tää on sellanen peli mitä mä en sääli eli torpin sattuessa pitää olla osat käsillä ettei tuu pitkiä odotteluita.
tässä nyt kuitenkin huomannu että ruuvaus into on hävinnyt ihan kokonaan eikä jaksais tuunata sitäkään vähää mitä ennen. jos jotain hajoaa tai kuluu loppuun ni kamat saattaa seistä viikkoja ku ei jaksa ruuvata
käytännössä vaatii aina vapaapäivän mille ei ole muuta plaania niinku esim tänään ku vettäkin sattu vielä tulemaan ettei oikein mitään muuta pysty tekemään.
sitte on vielä se pointti että HeliPeople:sta saa MSH varaosat nopeasti parissa päivässä ni ihan turha tässä on mitään osapankkia itse pitää pitää!
nyttekin korjaus kesti vaatimattomat 2kk
(tosin oli tässä työpaikan vaihdos sun muuta sekottamassa välissä)
Goblin:tää oli periaatteessa ihan lentokunnossa mutta päätin huoltaa silti. se kannatti!
mulla kaatu toi autossa joku aika sitten ja peräevä vääntyi poikki. lähin sitä vaihtamaan ja vaihtaessa huomasin että koko perähän on tullut rungon kiskossa 3mm ulospäin!
tutkin kaikki paikat ja tulin siihen johtopäätökseen että se on vaan kovan rätkyttämisen seurauksena pikkuhiljaa tullu sieltä ulospäin. laitoin takasin oikealle paikallensa ja kirrasin uudestaan. kannattaa tosiaan muutkin goblinin omistajat ottaa säännölliseen syyniin se että toi putki tosiaan on kunnolla kiinni! sehän pitää olla sitä ruuvia vasten sieltä kiskon takapäästä. fikkarilla ku antaa valoa vastapuolelta niin näkee hyvin onko se pohjassa vai ei.
vaihdoin myös pääakselin laakerit joihin oli tullu pieni klappi ja leparin kumit. vanhat kumit oli vielä ihan jämäkät mutta ajattelin vaihtaa kumminkin ku lentoja on jo 130kpl jostain luin joskus että noilla main olis hyvä vaihtaa. toi ei ole myöskään enää voblannu matalilla kiekoilla joka on indikaatio että kumit on löystyny... uudet kumit olikin paljon kovempaa kamaa. en tiedä onko ne muuttanu seosta vai onko noi vanhat vaan menny tollaseksi
päärataskin oli ihan loppu ja vaihdoin uuden sisään!
on tota vaan mukava korjata kun mitään ei tartte mistään purkaa pois edestä ku kaikki on ihan hollilla! kaikilla muilla kopterimerkeillä olis paljon opittavaa goblinin huoltomukavuudesta!
meinasin koittaa gobliniin noita EDGE SE lapoja ku tuntui heti alusta alkaen gauissa niin hyviltä!
huomenna olis vielä vapaa ja olis tarkotus mennä kentälle (rakun kenttä? anyone?) goblinin ja rotoksen turvin! Gaui X7 venttaa sitä HW RPM anturia ameriikoista