Noniin
Kävinpä työmatkalla kurmuuttamassa pikkasen vajaan pytyllisen nitukkaa eastsiden aurinkoiselle taivaalle.
Luulen että nyt on tullut saavutettua se autuas olotila minkä takia häkkiselläkin on välillä niin korkea ääni!
Tänään nimittäin rullas homma just niinku olis nitroa lennättäny
Menin siis kentälle ja ajatuksena säätää moottoria pikkasen laihemmalle ja pistää nupin säädöt vihdoin kuntoon. Mukana oli 4.5L fuilia tähän operaatioon.
Ekasta käynnistyksestä ilmaan ja pari minuuttia aivojen herättelyä niin yssi meni laihalle. Niin tosiaan mähän unohdin fiksata sen vuotavan tankin läpiviennin eikä nyt oo tietenkään tarvikkeita mukana
Ei siis tartte moottoria säätää kun seos heittelee välillä vuodon takia.
Ekalta lennolta alas ja koppa pois. EC3 on tehnyt RX akun päälle melkein kennon puhkasevan reijän ku ollu puristuksissa canopyn ja akun välissä. Akun alumiinissa oli jo kulumaa! Siirsin siis liittimen akun viereen. jonka johdosta johtoa jäi enemmän löysälle.
Seuraavan lennon jälkeen huomasin että akun johdot oli jynssänny pikkasen canopyyn ku oli tarttunu mustaa ja pinta vähä kulahtanu. Käänsin siis akun ympäri koska mielestäni toisessa päässä oli enemmän tilaa.
No seuraavan lennon jälkeen olikin sitte tapahtunu vähä enemmän. Akun balanserijohdot oli jynssänny ittensä canopya vasten niin että potentiaalissa ylemmän akun plussa ja miinus oli kulunu puhki ja kupareitakin oli kulunu jo poikki. Toihan tarkottaa jo jonkin asteista oikosulkua laitteen ainoassa sähkönlähteessä
Tässä kohtaa tajusin että toi 3600mah akku ei vaan tonne mahdu mutta muutakaan ei ole joten laitoin kaikki kulutuspaikat täyteen gyroteippiä. Väliaikaseksi tottakai. Tuli ostettua R2 Buffer unitti mutta en laittanu kiinni ku on niin huonosti suunniteltu. Pitää nyt harkita kuitenkin uudestaan
Seuraavan lennon jälkeen olikin sitte perältä pultti auki. Toi on lukitteella ja tiukalla. Oon joutunu kirraamaan noita nyt jo kolmannen kerran kun löystyvät. Tohon pitää nyt keksiä parempi aine kun 243 loctite. Tuntuu että toi räkä liottaa sitä. Täytyy myös putsata molemmat kierteet kunnolla.
Väänsin nyt vielä kamat kiinni että sai yhen lennon ennenku piti lähteä ni nyt oli sitte canopyn kiinnike syöny canopyyn hirveän reijän
Siellä on tiukka reikä missä vielä läpivientikumi minkä päälle toi reunoiltaan hampailla varustettu pikakiinnike on kiristettu tiukalle lukitteen kera. En todella ymmärrä miten sekin on voinu päästä irti. Ihan ku nitro tärisis
Päivän saldo: Pytty nitukkaa, FBL huomattavasti paremmassa säädössä, Olipas kiva taas lennättää kunnolla, nyt tiedän mikä matin ääntä korottaa