Tänään piti lähteä eastin kentälle noi molemmat sähköt mukana. Kävi kuitenkin niin ettei kerenny ku lähikentälle 380 kainalossa viiden akun taktiikalla. Eipä vaan ihan saanu viittä lenneltyä ku kolmannen akun jälkeen oli kopterin ja akun kiintymys sellasta luokkaa että niitä ei saanu kenttätyökaluin irti vaan piti katkasta akkujohto että sai sähköt pois ja ajaa kotiin missä liittimet irtos osina
Mullahan on toi äärimmäisen kätevä quick connect systeemi tossa eli liitin löytyy akkukelkasta ja koneesta. sähköt menee päälle ku työntää akun koloonsa.
Noi liittimen kontaktit on vaan yksinkertasesti liian pienet tolle X-Nova 3215 XTS Turakki editionille. Tää ei ole eka kerta kun akut sulaa kiinni lennossa vaan näin on käyny ennenki niinku oon täällä kertonu. Nyt vaan ku vähä saanu lentoja alle ja päässy innostumaan ni tota sähköä kuluu siihen malliin että noi ei kestä yhtään. Vaihdoin just reilu kymmenkunta lentoa sitte liittimet ja taas suli. Kontakti siis lämpiää niin paljon että muovit sulaa ympäriltä yhteen. Myös tina sulaa ja sehän on sitte ihan arpapeliä mitä tapahtuu.
On tullu ryittyä tollasia parissa minuutissa akut tyhjäksi tyyppisiä lentoja ni siinä se resepti on. Pakko on vaihtaa irrallisiin liittimiin ku ei tästä tule yhtään mitään. Liittimestä näkee (vaikkei huonosta kuvasta ehkä näekkään) että toi rihlotus on käyny helv_etin kuumana ku menny ihan värilliseksi.
En voi ymmärtää miksi ihmeessä SAB on laittanu tollasen EC3 liitintä vastaavan kontaktipinnan vaikka liitin itsessään on sellanen mihin mahtuis vaikka 10mm holkit.
Kuvassa vierekkäin quick connect liitin, EC3 ja EC5. Typerää pilata hyvä systeemi tollasella mokalla!
Mun on pitäny päivittää toi speedinkin akkuliitinpuoli ku siinäkin on liian pienet EC5 tyyppiset liittimet.
Meinasinkin nyt laittaa tilaukseen:
Supra X PRO D4
8 settiä G380 kepakkoon
Supra X PRO S8
6 settiä G_Speed kepakkoon
Hävyttömän kalliita liittimiä mutta noita on kyllä kehuttu. Onko ne nyt hyviä ja kuin vaikee ne on irrottaa toisistaan?