Sen verta keväiseltä rupeaa tuntumaan että ajattelin leiskauttaa ja tehdä koneisiin kevät tarkistukset eli otin pöydälle ja tuijotin hetken. No tämmösen vähä tarkemman tuijotuskokeen ideahan on löytää alkavia pikkujuttuja ennenku niistä tulee ihan kunnon haittoja.
Tuo P380 tuli tossa ensin vuoroon. Se on viimeksi perjantaina 10 akullista lennetty ja toimii hienosti. Alotin tästä koska aattelin että on simppeli homma. Ja olihan se. Lentokelpoisuus säily eikä tarkistus aiheuttanut välitöntä hikoilua tai tunteiden karkailua. Jotain pikkusiahan tosta silti löyty ku on tolla se yli 700 lentoa tahkottu. Torppeja tosin vaan äkkiseltään muisteltuna 3kpl.
Löydökset:
- Runkolevyt poikki keskeltä. irvistää kun vääntää peräputkesta.
- Swashin laakerissa sellanen välys ettei tuosta voi mennä ohjaus enää läpi.
- Swashin antirotation armien linkit niin väljät että lähtee irti pahasti tuijottamalla.
- Neon yläkuori irti.
- Perän sliderin laakeri tosi väljä.
- Perän control armin laakereista kuulat hukassa joten armi heiluu valtoimenaan.
- Perän linkinpäät yhteenlaskettuna edellisten kanssa luo sellasen 7 astetta väljää perälapoihin.
- Canopy joka on menny kahteen osaan on teipattu pakkausteipillä kasaan mutta nyt se pakkausteippi on haperoitunu.
No kun tossa nyt ei oikeen tullu sen kummempaa niin eihän noilla jutuilla mikään kiire ole. Laitoin nyt kuitenki helidigitalille ja acrowoodsille kevättilausta menemään että on sitte palikkaa jos sattuu jotain. Ilo oli huomata että kiinalaiset on pitäny lupauksensa ja MSH varaosat oli kaikki hyvin saldoilla
Enpä olis uskonu.
Seuraavaksi sitte toi SPEED joka on ollu vähä levoton ilmassa. Otin siitä nupin auki vaan huomatakseni että sehän on ihan mint kunnossa edelleen. liekkö siitä johtuvaa että oon lentäny tota aina melko sukkasilteen ja säästellen. Kaikki laakerit mukaanlukien painelaakerit oli kunnossa ja hyvässä rasvassa. Tässä laitteessa on neljää lentoa vaille 300 akullista tiimaa. Laitetaan nyt samalla sitten uudet gummit mitkä tietty unohdin tilata ku laakereita jne tilailin. Kyllähän tämä täytyy saada käyttäytymään ku logotkin on nykyään muovia ni ei noita sähköjä sellaseenkaan oikeen viitti haalata. Tuota toisiopinjonin hezus pulttia en jaksanu kattoa kun se on just 35 lentoa sitten vaihdettu vähän käytettynä. Tuli Willikin koneesta ku se torppas sen ni ei tarttenu enää tota pulttia ja mä tarttin ku vanha väsy liian pitkäveteiseen leijutukseen ja separoitu odottamaan että Pekka löytää sen. Speedin ainut löytö oli että Nopari (Kosmik 200 Cool) on irti. Toihan nyt ei haittaa mitään.
Miniroottosta en kattonu ku se on oppinu olemaan tossa hyllyssä.
Nitroa en kattonu ku siinä ei ole koskaan mitään vikaa!