noniin mistä sitä nyt lähtis purkamaan...
jos nyt sitte ensin ajatuksia ja sitte kopteria
eli tänään tuli nautiskeltua tuolla vuokin sataman pellolla hyvästä säästä ja lennäteltyä 500 rekkulaa...
3 akkua meni kunnialla läpi ja paikalle kerääntyi jonkun verran porukkaakin ihmettelemään toimintaa
neljännellä akulla jossain 2min 30sek kohdalla tapahtui sitten todellinen "brain fart" enkä oikein vieläkään usko
että mä tolla lailla ton vehkeen peltoon sorvasin mutta niin nyt sitte vaan kävi!
lentelin tänään perä edellä ylösalasin suht kovaa ja pein pystäreitä, silmukoita ja vaakakierteitä... lähinnä
kaikkea mahdollista mitä nyt mieleen tuli... nyt on tullu laskettua lentokorkeuksia niin että usein on
vaan metrin luokkaa ilmaa pellon ja kopterin välissä vaikka vauhtiakin ihan kunnolla... nyt oli kuitenkin ehkä
2-3m ja tulin siis ylösalasin perä edellä suht kovaa itseäni kohti ja ajattelin tehdä vaakakierteen siinä samalla!
noh sitte iski hartialukko, sormet jääty ja kattelin ku kopu tuli täyttä kyytiä idle päällä nuppi edellä lepikkoon!
ensin katoin että nyt tuli kyllä kevät istutus ku näytti että olis menny perä edellä mutta olin onneksi saanu
alotettua korjauksen eli ihan nuppi edellä se oli kuitenki sitte menny! ja perä kuin ihmeen kaupalla säästy näillä
näkymin vahingoittumattomana!
perä itseeni päin se siellä lepikossakin vielä inis ja naksutti servojansa joten tuuria on käyny ja kunnolla ettei
vehkeet oo tän enempää soseena!
ihme aivopieru tossa kyllä oli nimittäin saman liikkeen olin tänään jo useasti tehny ilman mitään miettimisiä paljon
matalammallakin
Itseni tuntien olen pelolla odottanu sitä ekaa torppia koska olen ihminen joka vihaa naarmuja laitteissa ja onhan
se kallistakin... ihme kyllä nyt ei oikeestaan tapahtuma vi*utakkaan vaan päällimmäinen fiilis on että onneks ei
hajonnu pahemmin!
tossa olis ollu ainekset hyvin pitkälti täystuhoon mutta kentän just siinä kohdassa rehottava
n. 40cm tiheä tuore heinä tais pelastaa vehkeet!
sitäpaitsi yhtäkään naarmua ei tullu sellasiin osiin joita ei tarvitse vaihtaa jos canopyn linkin osumaa ei lasketa
ensi silmäyksellä:
+ runko täysin vahingoittumaton!
+ koko perä kaikkinensa (myös putki ja kaikki perän rattaat, lavat) vahingoittumatomia! (tässä kohtaa olen erittäin tyytyväinen itseeni)
+ canopykin pientä linkistä tullutta naarmua lukuunottamatta ehjä vaikka onkin niin kiinni ettei pääse irti (ja kiinni myös pysyi)!
+ sähkölaitteet (myös akku) ulkosesti koskemattomia!
+ jopa flybar paddlet koskemattomat!
+ lavanpitimet näyttää ehjiltä
+ mosa näyttäis selvinneen
- päälavat on ihan puurona (ja vihreet! joka todistaa heinien auttaneen
)
- kaikista nuppiservoista (DS510) rattaat sileenä!
- pääratas (vai kumpi se nyt on) siis se ratas mihin pinjoni osuu... sileenä!
- nupin keskiö blokki jonka läpi lepari menee... revennyt halki!!!
- tietty pääakseli, lepariakseli ja stabbaritikku pitää uusia
- runkolaakerit??
- lavanpitimien painelaakerit??
noh lista varmaan tarkentuu illalla ku alan purkamaan... päällimmäinen fiilis ei kuitenkaan nyt ole **tutus vaan
jostain kumman syystä helpotus ettei koko vehe oo ihan muussina vaikka loin siihen tosiaan erittäin hyvän
mahdollisuuden! täytyy purkaa ja laittaa palikat tilaukseen ei kai tässä muuta...
josko sitä taas viikolla pääsis pörräämään
laitetaan nyt vielä pari fotoakin... pahus kun ei ollu kamera tällä kertaa kyydissä olis voinu saada hyvää videota
tähän astiset lennot:
8 tuntia 20 minuuttia 110kpl ja nyt torppaukset 1kpl harjoituksia jatketaan ensitilassa