lisää arpomista 700 E / N / G välillä
700E 3G:
+ ei savuta eikä haise kuhan ei torppaa (mielestäni iso plussa)
+ ei oo aina lentojen jälkeen yltäpäältä öljyssä
+ ei sotke hyllyä ja on sisäsiisti
+ ilmeisesti aika suunnaton teho (piikkinä 9 hepoa) (mä tykkään että koneessa on tehoa!)
+ hiljaisempi eli vois ehkä jopa lentää tossa kotipellolla (vuokin satama) vaikka jotkut
tuntuu pitävän sitä vaarallisena
+ ohilennossa vieressä kyyläävät mummot ja papat paskoo housuun
- akut on PRKLeen kalliita ja saatavuus on huono myös kiinassa
- köyhä kun on niin käytännössä perse kestäis ostaa ehkä 3 settiä akkuja joilla ei paljoa lennätellä
- tarvii ihan suunnattoman latauskaluston
700NPLE 3G vaimikäsenytoli??!
+ kuhan vaan fuilia on ni voi ajaa vaikka vuorokauden putkeen
+ jossain piireissä ehkä katu-uskottavampi
+ saattaa jopa vahingossa voidella itseään ilmassa
- ääni
- savu
- likaa itsensä öljyyn ja täten likaa varmaan sen kaapinpäällisenkin
- haisee jos säilytyspaikka on olkkarissa niinkuin se on?
- on se nitrokin vaan kallista jos paljon haluaa lentää
- ainakin j@nin 700nitroa livenä viimeksi eilen nähnyt ja simun perusteella surkean laiska moottori
- tarvii startterit sun muut rensselit
- tarvii periaatteessa mankan uusimisen ku nyt on 6-kanavainen
- tarvii juosta vähän väliä nitrokaupassa
- saattaa sanoa ilmassa yhtäkkiä puff ja sammua jolloin onkin sitte tilanne päällä!
vaikka riittäähän tossa jo inertia mihin vaan!
- jatkuva säätäminen
- saattaa olla että tehonpuute paljastaa pilotin taidonpuutteen
700LE Gasser:
+ ei savuta eikä haise
+ ei oo aina lentojen jälkeen yltäpäältä öljyssä
+ ei sotke hyllyä ja on sisäsiisti, voi säilyttää vaikka keittiön pöydällä
+ bensa on melko halpaa, noin neljä euroa per litra, litralla lentää noin tunnin
+ kuhan vaan bensaa on ni voi ajaa vaikka vuorokauden putkeen (vielä jos hankkii/rakentaa
generaattorin, ei vastarin akkuakaan tarvitse ladata koskaan)
+ jossain piireissä ehkä katu-uskottavampi
+ ei tarvitse startteria eikä hehkua, vetokäynnistys
+ bensaa saa rautakaupasta ja huolttikselta
+ suhteessa halpaa ja isot lentoajat
- käsitykseni mukaan painoa tulee jonkun verran extraa ja moottoriteho ei numeroista huolimatta
ole yleensä mikään kummoinen!
- vielä enemmän mökää ku nitrosta
- kallis hankintahinta
- sytytyksestä aiheutuvat mahdolliset häiriöt
- jotenki ei vaan tunnu oikeelta valinnalta
- aika onneton teho, riippuen moottorista. Vähän kalliimmalla moottorilla ilmeisesti nitroon
verrattavissa ylimääräisestä painosta huolimatta. Sulle joka tapauksessa varmaankin iso miinus.
- Äänekkäämpi kuin nitro
- saattaa sanoa ilmassa yhtäkkiä puff ja sammua jolloin onkin sitte tilanne päällä! Inertia ei
riitä ihmetekoihin.
Lisäyksiä:
E:
- ainainen lipopalon vaara torpatessa
N:
- ainainen chickendancen vaara torpatessa (tosin mä oon tottunu torppaamaan sen verran
huolella ettei pahempia rimpuiluja pääse enää sen jälkeen tapahtumaan!
)
+ saa konvertoitua sähköksi
- konversion jälkeen sä oot sitte naimisissa sen konversiokitin kanssa torpin sattuessa!
- nitro on tietenki aina lopussa ku haluu lähteä yllättäen lentämään
G:
- nää ei oo mua varten tai ainakaan ei tunnu siltä nykytekniikalla joten antaa olla!
päässä pyörii kahdenlaiset ajatukset ristiin!
E on se "unelma" ja tehoa piisaa vaikka muille jakaa (erittäin houkuttelevaa)...
N taas olis järkiratkasu ku vois vaan lentää ja harjotella tankki toisensa perään...
toisaalta E pysyis myös ilmassa ku hommais jonku kilowattiluokan laturin ja eipä
se 1kw i-laturi ole ku puoltoistasataa euroa mutta toisaalta autosta tota ei enää käytetä
tai saa auton sähköjärjestelmää vahvistaa toisella laturilla
kentällä oli puhetta tänään että pahin tehon nälkä karkaa ku taidot karttuu ja nyt kun
kattelen noita mun kulutuksia mitä on menny minuutissa amppeeritunteja akuista
on se laskenu kokoajan siitä asti ku ekaa kertaa uskaltauduin räimimään eli viime keväänä!
kyllä osaa olla raastavaa! ku oliski rahaa molempiin!