mä oonkin tässä jo ihmetelly miten sä oot ollu ihan hiljaa ja antanu mun tehdä selvitystä
Kai sitä nyt pitää astua ulos kaapista. Eli mulle on tulossa toi Tohtorin himoitsema 700E paketti.
Olen kaivanut aika paljon tietoa noista akuista ja olen kyllä tässäkin keveyden kannalla. Noi isot akut eivät välttämättä takaa kovin paljoa pitempää lentoaikaa, sillä painon mukaan myöskin virrankulutus kasvaa. Tämän lisäksi käytös ilmassa tulee painavammaksi, jota en halua. Perus Turnigyn akut eivät ole mitään kaikista kevyimpiä akkuja. Laitoinkin nyt testiksi ensin kaksi akkua tilaukseen noita Nanotech 4500mAh 25-50 akkuja. C-arvo ei ole mikään iso, joten se on selkeä kysymysmerkki, mutta eräs kaveri oli ajanut 20C akuillakin. Selkeä vahvuus noilla onkin se keveys verrattuna noihin 5000mAh 40C perus turnipseihin.
OP:n mainitsemaan hammaspeikko ongelmaan uskon että dedikoitu 700E on parempi kuin aiemmat konversiot, sillä moottorille on toinen laakeripukki, joten jouston pitäisi olla pienempää ja välyksen pitäisi pysyä kunnossa.
Kennojännitteitä seurattiin kesällä telemetria kanssa niin ajossa akut notkahtaa kuormituksessa jonnekin 3,3V ja jopa allekin ja kun lopettaa on lepojännite yleensä sitten 3,5-3,6V. Ali jos on säätänyt lipocutin 3,3V niin katkaisee siinä vaiheessa kun akuissa on vielä tuo 3,6V levossa ja vielä inhimillinen akuille.
Hyvää tietoa. Jossain vaiheessa tulee varmaan investoitua DX8, jotta pystyy seuraamaan noita jännitteita. Mulla oli 500:ssa ideana että säädän noparin rajoittamaan suhteellisen korkealta etten ajaisi akkuja liian tyhjäksi. Viimeksi oli 3,5V ja kylmällä ilmalla ei toiminut joillakin akuilla yhtään vaan pätkiminen alkoi melkein heti kylmille akuille. Kesällä tämä toimi kyllä ihan hyvin, jolloin akut olivat myös tuoreempia. Nyt alensin jännitteen 3,2V per kenno.
-