Noniin, kausi on korkattu ja fiilis oli korkealla ensimmäisen lennon jälkeen. Talven naftaliinissa seisonut polttis lähti käyntiin kuin taukoa ei olisi ollutkaan ja kone kävi tasaisen nätisti. Muu kopteri oli tarkistettu läpi normaaliin tapaan ja toimi pöydällä kuin unelma. Ensimmäisen lennon jälkeen sitten alkoikin ongelmat
.
Seuraavan lennon alussa päätti tankki rueta vuotamaan. 700:sen käsittämättömän käsi tankkisysteemi petti jälleen ja keski holeksestahan se alkoi päästää pihalle. Ähersin tankin kanssa pitkän tovin, koska sen paikalleen saaminen on vaivan takana silloin, kun se keskinippa on puristusmekanismilla parannettu. Tästä olen avautunut ennenkin ja se onkin kopterin selkeästi ärsyttävin yksittäinen "suunnitteluvirhe". Onneksi kuitenkin huomasin vuotavan tankin ennen kovempaa rasitusta ja moottori ei päässyt käymään laihalla. Savua ainakin riitti leijutuksessa...
Noh, pitkällisen räpeltämisen jälkeen kone ilmaan ja leijutusta... muutama pomppu ja sitten ilokseni huomaan, että jotain irtoaa koneesta. Ei, se ei ole vastarin akku, sen verran olen oppinu, että se on kunnolla kiinni
. Sormi oli jo holdilla, mutta tarkempi zoomaus osoittaa ongelman lähteeksi irronneen header tankin. Siinä se roikkuu kopun alla letkujen varassa. Päätin sitten tuoda ihan moottorilla alas rauhallisesti ja hyvinhän se menikin. Onneksi on tiukat fuililetkut! Ja vielä enempi onnea, ettei se päättänyt irrota vaikka kesken flipin. Maassa käy äkkiä selväksi, että Quick UK alumiininen headerin panta on mennyt kiinnityksen kohdalta poikki. Alumiini on varmaankin tärinästä väsynyt... miten paljon tämä masiina nyt sitten oikein ilmassa tärisee?!?
Ei vielä lannistuta! Vähän letkun vaihtoa ja headerin sijoitus uuteen kohtaan nippusiteillä pohjalevyyn hirtettynä. Löpöt uusiks tankkiin ja kone ilmaan. Nyt menee jo alku tunnustelujen jälkeen hyvin ja pääsee vähän irroittelemaan kunnolla taivaallakin. Sitten yhdessä ohilennossa kone nytkähtää oudosti vasemmalle, ihan kuin olisi antanut lyhyen tikun liikkeen aileronille. Tuntui melkein kuin
radiohäiriöltä!!! Äkkiä kone laskuun ja maahan tuodessa parin metrin korkeudella toinen nykäys vasemmalle. Kopteri kuitenkin korjaa asentonsa välittömästi tikun korjausliikkeen jälkeen. Nyt ei enää hymyilytä. Pakkasin kamat autoon ja homma loppu siihen.
Mitähän sitä seuraavaks alkas harrastamaan?
Täytyy nyt sitten käydä läpi koko kone ennen seuraavaa yritystä. Nuo nytkähtelyt kun vaan on niitä ikäviä ongelmia selvittää...