Ei muuten saada todella pitkään aikaan. Petteri Peruskamera kun hakee Rajala-shopista sen "helposti lennätettävän kameran" niin sehän ei a) mitään koulutuksiä käy b) rekisteröidy yhtään mihinkään.
Petteri kun ei ostanut lennokkia, hän osti lentävän kameran. Petteri vaan kuvaa hienoja maisemia ja tapahtumia, kuulemma tulee hienoja kuvia kun lentää torin päällä!
Näin juuri, kieltolait haittaavat vain niitä jotka niitä noudattavat ja ne jotka lakeja noudattavat harvemmin vahinkoa tekevät. Yhtä lapsellista kuin myös EU:ssa vireillä olevat aselakien tiukennukset "terrorismin ehkäisemiseksi", pimeästi maahan tuodulla AK 47:lla tai itse tehdyllä pommilla ihmisiä tappavaa terroristia varmaan kauheasti haittaa jos lainkuuliaisilta ammunnanharrastajilta kielletään tietyntyyppiset aseet.
Myyntirajoituksetkaan eivät globaalissa maailmassa paljon vaikuta, Kiinasta kyllä saa kamaa tilattua jatkossakin, vaan ainoastaan haittaavat suomalaisten alan kauppojen toimintaa.
Paras ratkaisu ehkä olisikin vain yksinkertaisesti kieltää luvaton lennätys tietyn säteen sisällä lentokentästä ison sakon uhalla sensijaan että aletaan kurmuttaa kaikkia harrastajia, myös niitä jotka eivät toimi lähelläkään lentokenttiä, raskaalla ja kalliilla byrokratialla joka ei niitä ongelmatapauksia tavoita.
Mutta valitettavasti jälkimmäinen on "maan tapa" näköjään niin Suomessa kuin EU:ssakin. Itse kannattaisin systeemiä jossa kiellettyä olisi lähinnä vahingon aiheuttaminen eli vähemmän kaikkia koskevia kieltoja ja rajoituksia mutta kovemmat rapsut piittaamattomille jotka todellista vaaraa tai vahinkoa toiminnallaan aiheuttavat. Eli kukin vastaisi itse siitä ettei hölmöile, lähtökohtaisesti kaikki olisi sallittua niin kauan kuin merkittävää todellista haittaa (mielenpahoittaminen tai perusteettomat pelot eivät ole merkittävää todellista haittaa vaan niitä kokevan oma ongelma) muille ei aiheudu.