Kirjoittaja Aihe: Lehtijuttuja yms  (Luettu 403732 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #225 : 25 Elokuu, 2011, 17:16:55 »
Oli Karjalaisessa juttu rc ilmakuvauksesta.


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #226 : 29 Elokuu, 2011, 08:47:16 »
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #227 : 29 Elokuu, 2011, 11:34:49 »
Kemissä kopu kippasi..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082814279068_uu.shtml

Sama vehje ehjänä: http://www.ilmailu.org/gallery/displayimage.php?album=5&pos=47

OH-XHW Rotorway Exec 162F, Sarjanumero: 6232. Eli rakennussarjsta rakennettu experimental kopteri. Valmistunut: 1998.

TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #228 : 30 Elokuu, 2011, 12:52:25 »
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?31622682

missä on rane ollu!??jätkä missannu kisat! :D
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #229 : 31 Elokuu, 2011, 22:27:04 »
Ketkä siellä nyt hölmöilee... Kenellä oli liian kiire kentälle lennättää....?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011083114300886_uu.shtml

Onko Johnyllä Voorti rutussa?

JCA

  • Vieras
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #230 : 31 Elokuu, 2011, 22:44:27 »
Oho, justisa sillon tapahtuu kun mie oon pysyny koko päivän kotona. Tai kävin mä tossa helsingin puolella illalla, mutta kehä kakkosen suuntaan en ole ollut matkalla.
Se on p*rkele kun ei osata ajaa. Kehä kakkosella on nyt arkisin kuudenkympin rajoitus suurimmaksi osaksi Suurpellon työmaan takia. Väki vetää 80-100kmh yleensä ohi kun ite köröttelen kuuttakymppiä työmaan lävitte.

Ei ole montaakaan päivää kun fordi sai lisää vaaleita laikkuja konepeltiin kun kuorma-auto tuli rajotinta vasten ohi. Lähti ohittamaan ihan muutamaa metriä ennen focuksen perää ja vaihtoi takasin mun eteen niin että jouduin jarruttamaan tai olis osunu. Sille kuskille vitusti kiitoksia kun nostatti työmaalta hiekkaa/kiviä ilmaan, mihinkä muuallekkaan ne satelisi kuin focuksen konepeltiin. Kun siinä on 60kmh niin siinä on 60kmh. Viikonloppuna ottivat ne pois ja se oli 80kmh kun ei duunareita pomppinu tiellä.

Kilon poliisi vieressä eikä siinä ole ikinä tutkaa, saisivat siinä yhden päivän aikana enemmän lätkittyä sakkoja kuin saavat koko kesän aikana yhteensä koko suomessa. Veisivät ees sellasen pakettiauton siihen missä on automaaginen nopeuskamera persiissä, siinähän välkyttelis pari tuntia.



E: Ainiin ja ne turvavälit. VOI JUM****! Jos tahtois pitää turvavälin edessäolevaan niin pitäis pysähtyä kehä kakkosen alkuun ja mielellään pientareelle.
Ei edes kauheesti ota hatuun hinttarit jotka roikkuu persiissä. Hölläämällä kaasua ne yleensä lähtee ohi, mutta ne volvokuskit jotka ei lähde niin voi jukolauta!

EE: Ja sitte se raskasliikenne? WAT TÖ FAK?! Miksi yhdistelmät ajaa 5 metrin päässä toisistaan, tänäänkin oli helvetin kiva ajaa turunmotarille kun ei rampilta päässyt motarille. 5 yhdistelmää peräkkäin niin pienin turvavälein ettei yksinkertasesti uskaltanu henkilöautolla mennä välistä.
« Viimeksi muokattu: 31 Elokuu, 2011, 22:53:49 kirjoittanut Johny »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #231 : 01 Syyskuu, 2011, 06:43:38 »
Joo kyllä tuo tietyömaiden rajoitushomma on sellainen jota tulis noudattaa. Mutta ainakin täällä maaseudulla ne laittaa usein rajoitukset alkamaan liian aikaisin. Sitten köröttelet viittäkymppiä 3km ja loppujen lopuksi duunaritkin on jo lähteneet mutta kyltti jäänyt.
Nada

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #232 : 01 Syyskuu, 2011, 07:00:02 »
Saatika täällä "maaseudulla"
Nyt ovat vetäneet jotain kaapelia 8-tielle pyhäjoki - rahe välille, 50km/h alkaa ja sen jälkeen on piiiitkästi enennku edes rupeaa näkymään mitään työkonetta, seki oli joku agrigaattikompuramikälie kärry. oli siellä ohjanpohjalla joku kaivuri sitten.
Paripäivää sitten oli ihmeellisyyksien huippu mitä oon koskaa nähny tuossa kasitiellä, oli valo-ohjattu liikenteenohjaus laitetty pystöön yhteen risteykseen just neljän aikan ku kaikki lähtee töistä... oli muuten PITKÄT jonot kerranki kasitiellä. Päästivät etelästäpäin tulevat valoista ja odottivat joka halkkarin ryömijän enneku laittovat taas punasta siihensuuntaan, sitte liittyvät tiet ja viimesenä pohjosesta etelään. Odotin valehtelematta varmaan 10minuuttia siinä että sotkevat niiden valojen kans, ois voinu vähä nopeuttaa sitä sormea eikä odottaa sitä 500m välillä toisistaa tulevia autoja. Ei siinä muuten mutta ei siellä mitään tietöitä ainkaan ollut koko välillä... ihme aikaan ja paikaan olivat päättäneet jonku harjotuksen pystöön pistää?
Mua rassaa täälläpäin kaikki bemari ja audi kuskit, ohi mennään että hujahtaa vaikka ite ajaisit 110km/h musta nokipilvi perässä. Kameratolpat ohitetaan vastaantulevien kaistalla että voi kaahata.

Kun kerta ruettiin avautuun  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #233 : 01 Syyskuu, 2011, 08:21:29 »
tähän on pakko sanoa kun ajelin juuri 4 päivää saksan maalla frankin ympäristössä...

siellä on motareilla rajotus yleensä 130 jossa ihmiset ajaa 150-170 ja se on ihan normaalia ja ok.
välillä on niitä vapaitakin pätkiä mutta harva niissä hulluna painaa ku toi valmiiksi saavutettu nopeuskin taittaa matkaa ihan mukavasti! sitte ku tulee tietyö (mitä siellä on PALJON) ja ne on pitkiä (yleensä koko toisen puolen kaistat on revitty auki ja tehty ramppi vastaantulijoiden puolelle joka jaettu kahtia betonisioilla) noissa tippuu 300m ennen työmaan alkua rajotus 100 ja sitte just ennen sitä shikaania joka vie sinne vastaantulijoiden puolelle tulee 60-80... sitte taas heti kun se "keskipientareen ylitys" on tehty muuttuu rajotus isommaksi! (80-100) ja sitte taas sen ylityksen joka vie takas omalle kaistalle ajaksi pienemmäksi... homma toimii eikä takertele!

pakosti tuli mieleen ku tuolla noita ajeli että suomessa jos on tollanen työmaa ni se on koko matkan 30 ja toi 30 alkaa jo puoli kilometriä ennen...

miksi toi toimii tuolla mutta ei meillä? ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #234 : 01 Syyskuu, 2011, 09:49:30 »
Lainaus
just ennen sitä shikaania joka vie sinne vastaantulijoiden puolelle tulee 60-80... sitte taas heti kun se "keskipientareen ylitys" on tehty muuttuu rajotus isommaksi! (80-100) ja sitte taas sen ylityksen joka vie takas omalle kaistalle ajaksi pienemmäksi...
No, Düsseldorfin ympäristössä oli 50 km/h pidempiäkin pätkiä - mutta ne oli kyllä perustellusti. Ei tarvinnut arvuutella, onko tietyö vai ei... Ja ne poikkeusreitin kaistaviivat oli aina maalattu keltasella, ei tarvinnu arvuutella miten ajolinjat menee. Meillä kun mätetään harvakseltaan vaan niitä keiloja, niin joskus saa tosissaan arvailla mistä välistä pitää ajaa. Esim. tossa Joensuun ohitustietyömaalla on tullut nähtyä aika mielenkiintoisia ilmiöitä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #235 : 01 Syyskuu, 2011, 11:11:38 »
Kehä kakkosella on nyt arkisin kuudenkympin rajoitus suurimmaksi osaksi Suurpellon työmaan takia. Väki vetää 80-100kmh yleensä ohi kun ite köröttelen kuuttakymppiä työmaan lävitte.

Pitäis olla niin kuin jenkeissä. Tupla sakot jos tietyöalueella hurjastelee.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #236 : 01 Syyskuu, 2011, 11:43:35 »
Turussa ei oo hätää.
Täällä tehdään toisinaan asfalttiakin ilman sen kummempia kylttejä ja siinä kiisselissä saa ajaa ihan normi rajoituksia noudattaen ja tässä tapauksessa aavistuksen vauhdikkaamminkin:D

Erään kerran mentäessä hakemaan piipaa-autolla rikki mennyttä setää kohteesta, harmiteltiin siinä että onpa mielenkiintoista tulla takaisin jos joudutaan odottelemaan pitkäänkin tietyömaalla.
No poimittiin äijä kyytiin ja todettiin että järjestetään äijälle pikatreffit tohtorin kanssa, jotern ei muuta kun katolta ämpärit päälle ja rivakasti kohti treffejä.
Tietyön lähestyessä totesin että ovat saaneet työnsä tehtyä ja emme joudu kärsimään ruuhkasta/pysäytetyn liikenteen aiheuttamista pysähdyksistä. Ensi metrit uudella ajamattomalla asfaltilla tuntui mielyttävän pehmeältä. Ässä mutkasta päästyämme näimme ensin poispäin kulkevat pysäytyskyltillä varustetun pojan, joka katsoi epäuskoisen näköisenä menoamme.
Sadan metrin päässä oli sitten kasa äijiä, jotka meidät ja tuon heitä kohti kävelevän pysäytystehtävissä olleen miehen havaitessaan eivät katselleet monttuauki menoamme. Ojaan lensi lapiota ja kaikenmaailman tasoituslastoja, veikkaampa että myös tuo pysäytysäijä heitettiin ojaan.

No loppu hyvin kaikki hyvin.
Rikki mennyt setä saatiin ehjättäväksi, auto kevennettiin poistamalla asfalttia lokasuojista ja astinlaudoilta sekä pesemällä liuottimilla piet sun muut öljyt pois.
Pysäytystehtävissä olleesta (mutta tehtävänsä jostain syystä hoitamatta jättäneestä) äijästä ei tullut seuraavaa asiakastamme, vaikka luultavasti suht liki liippasi.

Tuoreen asfaltin läpi ajamamme pätkä lieni jotain pari kolmesataa metriä pitkä,  ja tuo kuoma-autoksi rekisteröity piipaa-auto painoi vissiin itsensä iloisesti  läpi koko kuivumattomasta asfalttikerroksesta.
Oli muuten veikee ajaa asfaltissa, simulaation voinee suorittaa hankkimalla muutaman laatikon mämmiä, poistamalla laatikoiden päädyt, teippaamalla laatikot yhteen ja sen jälkeen pöristelemään 1/16 kokoisella lisäpainoin varustetulla RC autolla pitkin tuoretta 'asfaltti'-suoraa :)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lehtijuttuja yms - Ruattalainen syysleiri
« Vastaus #238 : 15 Syyskuu, 2011, 10:16:14 »
Vähän ku kemistin piha, kukkaruukkuihin, puskiin ja pensaisiin lentää kaikenlaista ;)
 

http://www.thelocal.se/36002/20110907/
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #239 : 16 Syyskuu, 2011, 12:59:14 »
On se hyvä että järjestelmä toimi ja poliisi lähettää lasten vanhemmille tietoa mahdollisista häiriötapahtumista. Koulupiirissä missä lapseni opiskelevat, on käytössä sähköinen Wilma järjestelmä joka tiedottaa koululaisiin liittyvistä asioista.

Tässä tämänpäivän tiedote Raision Poliisilta.

Lähetetty: 16.9.2011 klo 11:29

Hei!

"Poliisin tietoon on tullut, että tulevana viikonloppuna Rymättylän uimarannalla järjestetään jälleen yksi Botello-tapahtuma. Vastaavat tapahtumat ovat olleet Teersalossa 27.8, Naantalissa 3.9 ja Raisiossa 10.9. Teersalossa oli koolla noin 100 nuorta, Naantalin tapahtumassa 200-300 nuorta ja Raisiossa noin 100 nuorta.
Tiedotteessa voisi kertoa, että kyseiset juhlat ovat yleisesti alaikäisten juomajuhlia, joissa ei ole virallista järjestäjää eikä näin ollen kukaan ole vastuussa tapahtuman kulusta. Paikalla ei ole järjestyksenvalvojia pitämässä huolta juhlijoiden turvallisuudesta tai viihtyvyydestä.
Yleensä kyseiset tapahtumat työllistävät poliiseja häiriökäyttäytymisen ja pahoinpitelyjen johdosta.
Poliisin toive olisi, että vanhemmat olisivat aktiivisia ja kyselisivät lastensa aikomuksista viikonlopun suhteen."


Ei omassa nuoruudessani vain tälläistä ollut, nyt pitää jättää iltalenkki väliin, jos on muutaman olueen napannut, voivat luulla vielä ryhmään kuuluvaksi.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #240 : 16 Syyskuu, 2011, 14:01:15 »
On se hyvä että järjestelmä toimi ja poliisi lähettää lasten vanhemmille tietoa mahdollisista häiriötapahtumista. Koulupiirissä missä lapseni opiskelevat, on käytössä sähköinen Wilma järjestelmä joka tiedottaa koululaisiin liittyvistä asioista.

Tässä tämänpäivän tiedote Raision Poliisilta.

Lähetetty: 16.9.2011 klo 11:29

Hei!

"Poliisin tietoon on tullut, että tulevana viikonloppuna Rymättylän uimarannalla järjestetään jälleen yksi Botello-tapahtuma. Vastaavat tapahtumat ovat olleet Teersalossa 27.8, Naantalissa 3.9 ja Raisiossa 10.9. Teersalossa oli koolla noin 100 nuorta, Naantalin tapahtumassa 200-300 nuorta ja Raisiossa noin 100 nuorta.
Tiedotteessa voisi kertoa, että kyseiset juhlat ovat yleisesti alaikäisten juomajuhlia, joissa ei ole virallista järjestäjää eikä näin ollen kukaan ole vastuussa tapahtuman kulusta. Paikalla ei ole järjestyksenvalvojia pitämässä huolta juhlijoiden turvallisuudesta tai viihtyvyydestä.
Yleensä kyseiset tapahtumat työllistävät poliiseja häiriökäyttäytymisen ja pahoinpitelyjen johdosta.
Poliisin toive olisi, että vanhemmat olisivat aktiivisia ja kyselisivät lastensa aikomuksista viikonlopun suhteen."


Ei omassa nuoruudessani vain tälläistä ollut, nyt pitää jättää iltalenkki väliin, jos on muutaman olueen napannut, voivat luulla vielä ryhmään kuuluvaksi.


Ai ai.. toi on kyllä jo liian isoveli valvoo meininkiä! Ihan hyviä ihmisiä meistäkin on tullut vaikka junnuna juotu kaljaa rannalla...

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #242 : 17 Syyskuu, 2011, 14:36:15 »

Näinpä..
Taas on hyvin saatu selkä kuvattua just "sillä" hetkellä.
Yleensä feikiessä videoissa käy "noin", näköjää oikeissaki.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #243 : 17 Syyskuu, 2011, 19:03:43 »
No näitähän nyt tipahtelee  :( Tämä onneksi metsään ja lentäjäkin selvisi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091714403750_uu.shtml
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Tonsku

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit ry #31
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #245 : 18 Syyskuu, 2011, 11:37:22 »
Yhteistä noille pudonneille laitteillehan on että niistä puuttuupi tuo pääroottori laitteen yläpuolelta. Joten ei ihmekkään kun eivät pysy ilmassa... ;D
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #246 : 19 Syyskuu, 2011, 11:46:03 »
Ilmanlaatu jotenki huonontunu vai miten nää on ruvennu mätkähtelemään jatkuvasti?

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201109180224427_ul.shtml

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #247 : 19 Syyskuu, 2011, 12:01:22 »
Ilmanlaatu jotenki huonontunu vai miten nää on ruvennu mätkähtelemään jatkuvasti?

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201109180224427_ul.shtml
Yhteistä noille pudonneille laitteillehan on että niistä puuttuupi tuo pääroottori laitteen yläpuolelta. Joten ei ihmekkään kun eivät pysy ilmassa... ;D
Ilmankos tuoki on pudonnu ku ei siinäkää ole roottoria   ::)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Lehtijuttuja yms - Matt Harding joraa häslingissä
« Vastaus #248 : 19 Syyskuu, 2011, 15:53:23 »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Lehtijuttuja yms
« Vastaus #249 : 19 Syyskuu, 2011, 23:52:22 »
En tiedä onko oikea paikka postata mutta pakko laittaa:

http://www.facebook.com/notes/mika-antikainen/n%C3%A4in-finskill%C3%A4/2197864099918

Kopio vielä anti fb jengille:

Näin Finskillä
by Mika Antikainen on Friday, September 16, 2011 at 2:17pm

Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni kirjoittaa

virheraportin, jos lentokoneessa on ollut jotain vikaa.

Virheraportti annetaan mekaanikoille, jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun

vika on korjattu, mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä he

ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen seuraavaa lentoa.

 

Kukaan ei voi väittää, että huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua.

Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin lentäjät ovat tehneet

vioista ja mekaanikot niiden korjauksista.

 

O: Lentäjän ilmoittama ongelma.

V: Mekaanikon vastaus.

 

O: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä vaihtaa.

V: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.

 

O: Koelento sujui muuten hyvin, mutta automaattinen

laskeutuminen oli melko raju.

V: Tähän koneeseen ei ole asennettu automaattista

laskeutumisjärjestelmää.

 

O: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on epäkunnossa.

V: Potkurin numero 2 voitelu toimii. Potkurien 1, 3 ja 4

sen sijaan ei.

 

O: Jokin ohjaamossa on irti.

V: Jokin ohjaamossa kiinnitetty paikalleen.

 

O: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.

V: Elävät hyönteiset olivat päässeet loppumaan.

 

O: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa, kun

korkeuden pitäisi lukittua.

V: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.

 

O: Vuodon merkkejä oikeassa laskeutumistelineessä.

V: Merkit poistettu.

 

O: Radiolaitteistossa uskomattoman kova ääni.

V: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.

 

O: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan paikalleen.

V: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...

 

O: Arvelen, että tuulilasissa on särö.

V: Arvelen, että saatat olla oikeassa.

 

O: Moottori numero 3 puuttuu.

V: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän

jälkeen...

 

O: Lentokone käyttäytyy hassusti.

V: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään

kunnolla ja olemaan vähän vakavamielisempi.

 

O: Tutka mörisee.

V: tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.

 

O: Hiiri ohjaamossa.

V: Kissa asennettu.