Minä en suoraan menis väittään että pyöräilijät on autoilijoita parempia kuskeja kokemuksenkaan kautta, perspektiivin ehkä saa pyörällä ajosta mutta osan siitä on saanut suurin osa jo mopoaikoina... taajamista nyt oletettavasti puhutaan niin nopeudet on aika samat oli se tonninen kyykky vai isompi 50cc mopo.
Kaupungin harmaudessa on itse tullut huomattua autojen värityksen ja valojenkäytön "tärkeys", sitä äkkiä ajattelee vaikka pysäköidyksi autoksi valotonta hitaasti liikkuvaa nopealla vilkaisulla ja harmaat yms lattean väriset vehkeet sekottuu ympäristöön ku valkoset autot talvella
(näin kärjistettynä)
Kyllä se on asenne siihen liikenteeseen mikä sen kuskin siellä tekee, samanlaisia reikäpäitä ja idiootteja löytyy joka ajoneuvosta. Liikennesääntöjäkään ei kaikki tunnu tietävän vaikka kortti on taskussa, näitä on aika paljon..
Siihenkin yhdyn että niinkauan ku on alivoima massan ja suojan puolesta niin minä ainakin suosiolla väistän/odotan ku otan toista tonnia rautaa niskaan vaikka minulla olisi oikeus "mennä", olin sitte polkupyörällä tai kävellen liikkeellä... mopoilla en ajele
En sitä sano että autollakaan ryykäisin väkisin mihinkään, mutta omat oikeuteni tasa-arvoisissa käytän ^^
ps. Varsinkin näin keväällä näkee näitä mopoja kun on ensimmäisiä kertoja taas päästy kuivalle asfaltille niin on mukava repiä sitä vehjettä tuossa kylänpinnassa.
Tuosta uutisestaki on turha leimailla autolijaa, hitaasti jos on käännytty kaupasta ja mopomies on tullut reikäpäänä kylkeen. Tarina ei kerro miten tilanne nopeudet yms on menneet..