Ota meihin yhteyttä
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1195013491898/artikkeli/viestintavirasto+loysi+puutteita+radio-ohjattavista+lentokoneista+ja+koptereista.html?_ga=1.207610128.2000117539.1447596418Onko kopterifriikin tai tuopin kaljacompatissa laittomat lähettimet? Jutun kuva on ainakin jommastakummasta
Drone Defender: http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/lennokit-uhkana-sadepyssylta-nayttava-ase-lyo-ne-taivaalta-6249804
DroneDefender -niminen scifikärpäslätkä tykittää lennokkia niin voimakkaalla radiohäirinnällä, että se menee täysin jumiin ja tipahtaa taivaalta. Edes siinä oleva mahdollinen itsetuhomekanismi ei ehdi käynnistyä.
Ruotsalaiskentillä koko lentoliikenne jouduttiin pysäyttämään useita kertoja, kun lennokkeja lennätettiin joko kielletyillä alueilla tai niitä ohjanneet henkilöt rikkoivat kuvaussääntöjä kameroin varustetuilla lennokeilla.
http://yle.fi/uutiset/hollannissa_opetetaan_kotkia_nappaamaan_lennokkeja_lennosta__video/8641666"Hollannissa opetetaan kotkia nappaamaan lennokkeja lennosta – video"Omituinen juttu, potkurit joilla jengi on saanut valtimoita auki muka vaarattomia kotkalle. Tässä toki varttilelu, mutta pykälää suurempi laite niin kotkalta sinkoilee koivet...
Kansainvälinen siviili-ilmailujärjestö ICAO on odotetusti kieltänyt litiumioniakkujen lentorahdin matkustajakoneissa. Päätös tulee voimaan huhtikuun alussa.ICAO:n päätös on odotettu. YK:n paneeli päätyi helmikuun alussa suosittamaan akkujen lentokuljetusten kieltämistä. Aiemmin YK oli ollut asiassa erimielinen.Kyse on pitkään jatkuneesta kiistasta. Jo viime maaliskuussa suuria lentokonevalmistajia edustava järjestö ilmoitti, että litiumioniakkujen kuljetukset muodostavat riskin, jota ei ilmailussa voi hyväksyä. Valmistajien mukaan yksi syttyvä akku voi sytyttää koko rahdin tuleen, mikä tietenkin johtaisi suureen katastrofiin.Vuonna 2014 maailmassa valmistettiin 5,4 miljardia litiumioniakkua. ICAO:n mukaan noin 30 prosenttia näistä kuljetettiin lentoteitse.ICAO:n mukaan reilun kuukauden päästä voimaan tuleva akkujen rahtikielto voidaan tulevaisuudessa purkaa, mikäli akuille kehitetään uusi turvallinen kotelointi.
...forbidden, on an interim basis, as cargo on passenger aircraft.
Toihan on rahtikielto. Ei kai? koske käsimatkatavarana olevia akkuja. Niin itse tulkitsisin.