Kirjoittaja Aihe: ys91st  (Luettu 7392 kertaa)

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
ys91st
« : 18 Huhtikuu, 2010, 19:43:27 »
eli probleema on, et ny on mosa liian laihalla.

1.ongelma alkoi ny kun vaihoin cool power 20% optimix 30%
2.mosa toimi hyvin cool powerilla, mut ei optimixilla
3.kaikki letkut ja muut yksisuuntais venttiiliä myöten tarkistettu ja toimii
4.varsinkin kun kierrokset nousee yli puolen välin niin alkaa mosa huutaa hoosiannaa
5.neuloja on käytetty 1-2 kierrosten välissä
6.löböä ilmeisesti saa, kun koko pelto on savun peitossa
7.löböä tuntuis menevän paljon enemmän kun 20% ajettaessa
8.IDEOITA KAIVATAAN
9. kuinka paljon moottori polttaa löböä enemmän korkeammalla nitromäärällä

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: ys91st
« Vastaus #1 : 18 Huhtikuu, 2010, 20:29:28 »
Moikka,

Kyllähän se teoriassa on niin, että kun nitron määrää lisätään. Pitäisi seosta laittaa rikkaammalle. Koska nitro on hapetin, eli palamisprosessi saa enemmän happea, niin sitä poltettavaakin eli metanolia kaivataan lisää. Tällöin polttoaineen kulutus kasvaisi hivenen. Viime kesän muistoina on, että Cool Powerin 20% ja 30% ei ollut isoa eroa seoksissa. Mutta mikäli öljy muuttuu, voi se hieman vaikuttaa siihen miten moottori käy. Mikäli kone menee laihalle vaikka mitä tekisi neuloille, niin kuulostaa se siltä, että polttoainetankin paineletku vuotaa tai yksisuuntaventtiili on tukossa. Kyllä sen moottorin pitäisi neulojen säätöön vastata vaikka millä polttoaineella konetta käyttäisi.

Mikäli moottori ei ole laihalla, vaan tehoa on tullut lisää ja moottori kiljuu sen takia suuremmilla kierroksilla, niin ainahan sitä voi kokeilla pudottaa kaasukäyrää.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: ys91st
« Vastaus #2 : 18 Huhtikuu, 2010, 20:43:41 »
some thoughts:
- the 91 sr (!) settings from the manual are IMO too lean even for 20 %
- it could be related to pre-detonation at high nitro. The standard solutions are adding a shim and / or using a colder plug.

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: ys91st
« Vastaus #3 : 18 Huhtikuu, 2010, 21:05:21 »
no kokeillaan huomenna vaihtaa tuo paineletku uuteen ja toinen yksisuuntaisventtiili josko alkais pelittämään.pudotetaan vie tota kaasukäyrää.kylmempää tulppaa ei tähän hätään löydy on vaan perusvarma os8.kiitokset neuvoista.näin mä vähän ajattelinkin, et nitron määrä ku nousee,niin pitää mosaa pistää hieman rikkaammalle

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #4 : 19 Huhtikuu, 2010, 13:32:58 »
Timon kanssa keskusteltiin YV:nä YS:n neulojen säätämisestä servolla. Tuli mieleen meidän eilinen pähkäily sun seos-säätöjen kanssa. Täsätä voisi löytyä apuja:

Lainaus
Tyhjäkäyntiä tarvitsee säätää hyvin harvoin kun se on kerran saatu kohdalleen. Keskialueen neula vaikuttaa myös täyden kaasun alueelle. Tällöin kun kerran neulat säädetään kohdilleen, vaikuttaa keskialueen neulan säätäminen sekä leijuntaan ja taivaslentoon toivotulla tavalla. Ei tule mieleen edes sellaista tilannetta jossa täydenkaasun neulaa olisi pitänyt vaikka laittaa rikkaammalle ja keskineulaa laihemmalle mikäli seokset ovat alunperin lähellä oikeaa kohtaa. Tällöin tuo toimii ihan hyvin, että keskialueen neulan säädöllä vaikutetaan myös täydenkaasun seokseen hivenen.

Oppia ikä kaikki.

-T

Poissa roosa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • myös haukkuva koira puree
Vs: ys91st
« Vastaus #5 : 25 Huhtikuu, 2010, 14:12:19 »
jes!!kaikki pelittää nyt ;D ;D.eli tuli vaihettua letkut, tankki, yksisuuntaventtiili,autorotaatio laakeri, filtteri ja ny pelittä ku enkeli.oli muuten tää hirobon muovinen laakeripesä aikas hyvin hajonnu, eikä ole ees montaa gallonaa lennetty.en kyllä taaskaan paikallistanu vikaa, mut ite veikkaan ilmavuotoa.mites kauan tuo muovinen laakeripesän pitäis kestää? ei viitis sijoitta yyber super hyper laakeripesään 200+ euroa.on nää lelut halpoja.ps olisko tuo hajonnu laakeri voinu vaikuttaa mootorin käyntiin?

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: ys91st
« Vastaus #6 : 25 Huhtikuu, 2010, 17:09:18 »
jes!!kaikki pelittää nyt ;D ;D.eli tuli vaihettua letkut, tankki, yksisuuntaventtiili,autorotaatio laakeri, filtteri ja ny pelittä ku enkeli.oli muuten tää hirobon muovinen laakeripesä aikas hyvin hajonnu, eikä ole ees montaa gallonaa lennetty.en kyllä taaskaan paikallistanu vikaa, mut ite veikkaan ilmavuotoa.mites kauan tuo muovinen laakeripesän pitäis kestää? ei viitis sijoitta yyber super hyper laakeripesään 200+ euroa.on nää lelut halpoja.ps olisko tuo hajonnu laakeri voinu vaikuttaa mootorin käyntiin?
Hyvin mahollista  mutta ei sun välttämättä tarvii ostaa sitä yyber laakeria vaan hommaat sen alumiinisen laakerihubin  ni sit kestää se orginaali laakeriki,  on hieman halvempi en nyt muista paljon maksaa mutta ei 220€

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #7 : 16 Kesäkuu, 2010, 09:35:46 »
Mulla on mielenkiintoinen ongelma YS:n kanssa. Kun kopteri on tyhjäkäynnillä ja sen kääntää kädessä ylösalaisin.
Kun moottori on 90-aseteen kulmassa, niin kone menee todella laihalle ja sammuu jos jättää siihen asentoon vähäksi aikaa. Täysin ylösalaisin ollessaan ei ongelmaa esiinny. Sama ongelma esiintyy myös idle-upilla 75%-100% kaasulla.

Vaihdoin jo uudet pää- ja header-tankit, letkut ja suodattimen mutta eipä auttanut.
Seuraavaksi varmaan pitäisi purkaa requlaattori.

-T
« Viimeksi muokattu: 16 Kesäkuu, 2010, 09:46:53 kirjoittanut mrsaila »

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ys91st
« Vastaus #8 : 16 Kesäkuu, 2010, 20:28:08 »
Moro,

OP:llä juuri samanlainen ongelma. 90-asteen kulmassa menee rikkaalle. Sekä idlessä. Muodostaa ihmeellisen ilmakuplan klunkin ympärille.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #9 : 17 Kesäkuu, 2010, 08:17:17 »
Ihme ongelma tämä on, kun ylipaineen tankissa pitäisi varmistaa polttoaineen saanti kaikissa asennoissa.

Tarvitsee seuraavaksi kokeilla klunkien vaihtamista:
http://www.fast-lad.co.uk/store/fuel_magnet_synergy_aurora_stratus_600n_700n-p-505.html

Pitäsikö klunkki vaihtaa molempiin tankkeihin vai riittääkö että parempi klunkkin on vain header tankissa?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: ys91st
« Vastaus #10 : 17 Kesäkuu, 2010, 12:55:49 »
Lainaus
OP:llä juuri samanlainen ongelma. 90-asteen kulmassa menee rikkaalle

Kyllä se laihalle menee kun kierrokset nousee. Mut joka tapauksessa se ilmakuplan synty pitäs saada selvitettyy.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #11 : 17 Kesäkuu, 2010, 20:28:02 »
Kyllä se laihalle menee kun kierrokset nousee. Mut joka tapauksessa se ilmakuplan synty pitäs saada selvitettyy.

Tuo on mielenkiintoinen ilmiö. Laiton kyssäriä asiasta YS:lle, katsotaan vastaavatko mitään.
Ymmärisin nettikirjoitusten perusteella että requlaattorin painetta voi säätää, mutta manuaalissa kielletään koskemasta sen tehdassäätöihin.

-T

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ys91st
« Vastaus #12 : 17 Kesäkuu, 2010, 21:23:28 »
Oli itellä turbossa samankaltisia ongelmia, regusta löytyi roskaa, jotain nöyhtää...
Ja yksisuunta ventiilin O rengas vuoti.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #13 : 18 Kesäkuu, 2010, 14:23:13 »
Oli itellä turbossa samankaltisia ongelmia, regusta löytyi roskaa, jotain nöyhtää...
Ja yksisuunta ventiilin O rengas vuoti.
MJP
Vaihdoin koko regun toiseen. Katsotaan jos auttaisi. Pitänee vielä lainata Roosalta tuota venttiiliä josko vika sitten olisi siinä.

Mutta eipä tuo venttiili selitä sitä miksi header tankkiin tulee ilmakuplia kun kopterin kääntää ylösalaisin ja takas.

-T

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ys91st
« Vastaus #14 : 18 Kesäkuu, 2010, 20:07:00 »
Ei sen pitäisikään selitää, näin oli itellä ja ongelma poistui noilla hoidoilla.
Kone tyhjäkäynnillä kun käänsi kädessä vehkeen ympäri, alkoi ilmaa juosta headeriin  ???
En ymmärä itekkään miksi ja miten enkä välitäkkään kun ny toimii.
Ja kyseessä siis 50st
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

mrsaila

  • Vieras
Vs: ys91st
« Vastaus #15 : 18 Kesäkuu, 2010, 21:17:22 »
Ihme ongelma on, joo ???

Kävin tänään ajamassa 5 tankillista, joista 1. meni säätöjen hakemiseen. Sen jälkeen seuraavat 3 tankillista kone toimi kuin unelma, myös ylösalaisin. Mutta ongelma palasi viimeisessä vedossa. Mitään muutoksia en tehnyt, ainoastaan tankkasin. Yritin hakea uusia säätöjä mutta eipä auttanut. Maassa Idle upilla max. negatiivisilla ja ilmassa oikein päin pelaa hyvin, mutta kun heittää ylösalaisin, niin kone hyytyy täysin.

Venttiili menee vaihtoon seuraavaksi.

-T

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: ys91st
« Vastaus #16 : 18 Kesäkuu, 2010, 23:23:08 »
Venttiili menee vaihtoon seuraavaksi.
-T

Onko lennon jälkeen on tankki pyöreä ja paineet pois päästämällä suhahtaa niinkuin hernekeittoa pari päivää syöneenä? Mulla se venttiili on tosi tiukka kun siihen puhaltaa, mutta kyllä tankkiin painetta kertyy. Oletko avannut sen ja katsonut että on puhdas? Eipä tosin ole kallis kokeilu jos ostat uuden tai sitten lainaat joltain jolla toimii lennon ajaksi.

-

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: ys91st
« Vastaus #17 : 19 Kesäkuu, 2010, 08:32:18 »
Venttiili menee vaihtoon seuraavaksi.
-T

Onko lennon jälkeen on tankki pyöreä ja paineet pois päästämällä suhahtaa niinkuin hernekeittoa pari päivää syöneenä? Mulla se venttiili on tosi tiukka kun siihen puhaltaa, mutta kyllä tankkiin painetta kertyy. Oletko avannut sen ja katsonut että on puhdas? Eipä tosin ole kallis kokeilu jos ostat uuden tai sitten lainaat joltain jolla toimii lennon ajaksi.

-
Pyörän pumpulla on helppo kattoa toimiiko venttiili kunnolla.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
YS91ST Sammuu.

Aloittaja El_magico Muu keskustelu

4 Vastauksia
3431 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2008, 23:06:25
kirjoittanut El_magico
6 Vastauksia
4252 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2010, 12:40:11
kirjoittanut kimce