Moikka,
Kyllähän se teoriassa on niin, että kun nitron määrää lisätään. Pitäisi seosta laittaa rikkaammalle. Koska nitro on hapetin, eli palamisprosessi saa enemmän happea, niin sitä poltettavaakin eli metanolia kaivataan lisää. Tällöin polttoaineen kulutus kasvaisi hivenen. Viime kesän muistoina on, että Cool Powerin 20% ja 30% ei ollut isoa eroa seoksissa. Mutta mikäli öljy muuttuu, voi se hieman vaikuttaa siihen miten moottori käy. Mikäli kone menee laihalle vaikka mitä tekisi neuloille, niin kuulostaa se siltä, että polttoainetankin paineletku vuotaa tai yksisuuntaventtiili on tukossa. Kyllä sen moottorin pitäisi neulojen säätöön vastata vaikka millä polttoaineella konetta käyttäisi.
Mikäli moottori ei ole laihalla, vaan tehoa on tullut lisää ja moottori kiljuu sen takia suuremmilla kierroksilla, niin ainahan sitä voi kokeilla pudottaa kaasukäyrää.
--
Timo