Molo,
Aloitanpa tänne nyt jaarittelun aluksi tästä Hirobon Quark SG:stä. Nyt n. 10 akullista takana ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä se hinta jostain kertoo.
-Tänään oli melko kova puuskittainen tuuli ja ilokseni huomasin, että SG:n perä pitää myös tuulella melko hyvin. Tietty moottorin vasteaika ei ihan perfekto ole, mutta gyro hoitaa homman himaan hienosti pienen säätämisen jälkeen. Parkkihallissa mieleen tuli lähinna FAI koneet(... onhan se Hirobo
, käyttäyi todella vakaasti ja konservatiivisesti. Toki tikusta myös tapahtuu ja kone kyllä vastaa käskyihin ripeästi. Säätövaraa myös on kivasti. Liikealueita saa lisää siirtämällä linkkejä uloinpiin reikiin.... täytyy huomenna koittaa samalla kun katsotaan miten homma toimii selällään.
-Paketissa mukana tulleesta Radiosta sen verran, että:
Kun trimmejä ei saa talletettua eri lentotilojen välillä, niin konetta on parasta lentää ainoastaan idle-tilassa. Tästä samasta syystä radiossa voisi olla holdi, koska lentotilojen välillä on "soft start", näin ollen idleltä normitilaan siirtyminen ja kaasu pois kestää kotvasen ja hädän hetkellä kotvanen on aivan liian paljon
. Onhan se holdi olemassa siellä kopterin pohjassa ja se on toki kätevä säädettäessä, mutta oishan sen voinu samalla radioon tunkee. Kopuhan voi tietty lentää muillakin megasilla raadioilla (Futaba, JR, Sanwa), silloin säätömahdollisuuksia on paljolti enemmän.
-Tähän asti kertyneistä kokemuksita, jota siis on n. 10 akullisen verran. Voin sanoa, että kyllä tuo hintansa veronen vispilä on!
-rane