Kirjoittaja Aihe: Align / Hirobo / Thunder Tiger  (Luettu 21599 kertaa)

mikakoivikko

  • Vieras
Align / Hirobo / Thunder Tiger
« : 08 Tammikuu, 2008, 19:01:27 »
En saanut tyydytystä aiemmista foorumin keskusteluista eri merkkien/mallien välisistä eroista. Omaan aloituskokoluokkaani löysin kuitenkin foorumilta jo "vastauksen". Se tulee olemaan minulle 50. Aloittelijalle eri kopterit näyttävät kovin tasaveroisilta valintaa tehdessä. Liikkeiden myyntimainokset mainostavat jokaista näistä parhaaksi kokoluokassaan, mutta miten oikeasti homma menee? Tarkoituksena olisi siis laittaa yksi hyvä 50-kokoluokan polttiskopteri. Miten kopterin ja siten myös varaosien saatavuus Suomesta vai ulkomailta?

Align T-REX 600 Nitro Pro
Hirobo Sceadu (mikä malli?)
Thunder Tiger Raptor 50 (SE vai Titanium?)

Muuten settiini olen pähkäillyt jo seuraavat osat:
4xDS821 (Spektrum DX-7:n mukana tulevat)
GY401+S9254/S9257

Antakaas nyt neuvoja valintaan, kun vaimo on tuon budjetinkin jo hyväksynyt, että ei vaan ehdi perumaan sitä :)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #1 : 08 Tammikuu, 2008, 20:23:56 »
Align T-REX 600 Nitro Pro = Ei taida saada suomesta, hiiltä ja metallia löytyy, eikä jää varmasti pieneksi moneen vuoteen.

Hirobo Sceadu (EVO50?) = Sabe myy konetta ja osaa, ei ole kokemusta, kyllä kai se toimii...

Thunder Tiger Raptor 50 (SE vai Titanium?) = Hieno vekotin, itse lennän Titanilla. Tosin siitä on poistettu titan mallin peräputki ja laitettu SE mallin nuppi... Ehdottaisin että jos ostaa Rapukan, hommaa Titanin ja päivittää myöhemmin alunupin, koska markkinoilla on parempiakin nuppeja kuin TT:n oma (joka siis sisältyy SE:hen)

Entäpä: Knight 50 = Rapid-rc:n edustama. Edullinen ja kuulemma kyvykäs laite.

Yhteenveto: Ilmeisesti saatavuus koto suomesta on tärkeää? 600N tippuu silloin pois. Kun joskus torppaat kopterisi, Knightin kanssa selviää puolet halvemmalla kuin muiden. Kuitenkin kaikki koneet on niin hyviä, että osta se, jota myyvä kauppa on lähimpänä, tai josta saat parhaan tarjouksen.

Muut osat näyttää ihan hyviltä, kohta joku tulee kertomaan JR:n 770:sta, Solid-G:stä tai Nonslideass gyroista, mutta nuo käy ihan hyvin alkuun ja riittää pitkälle.

Huonon sään harjoituksiin PhoenixRC simulaattori ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #2 : 08 Tammikuu, 2008, 20:37:54 »
Asustelen ns. hieman sivummalla :), joten on aivan sama mistä sen ja ne varaosat sitten tilaa. Toki suomalaisia nettikauppoja suositaan 10-15% hinnanerokipurajaan asti.
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2008, 20:39:35 kirjoittanut mikakoivikko »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #3 : 08 Tammikuu, 2008, 20:55:42 »
Juuri oikean kokoluokan valitsit ja hyviä vaihtoehtoja ovat kaikki. Kummiskin, jos parasta laatua rahalle haluat ja osien tilaaminen ulkomailta (toivottavasti ihan pian Suomesta) ei ole ongelma, on iso rexä ehdoton valinta, se vaan toimii, ilman mitään turhia jurinoita. Ja onhan siitä se Sport versiokin jos Pro ylittää budjettia. Myös Knight 50 taitaa olla pitkälle kehitetty ja vapaa turhista ongelmista.

Jos valmiista osalistasta on apua, niin tässä mitä minä laittaisin.. Kohta tulee joku sanomaan että nyt etsittiin aloittelijan pakettia, mutta tartteeko aloittelijalle aina olla halpaa ja perinteistä?  ::)

- OS Hyper       (YS on ihan yhtä hyvä ja kun ei viilata pilkkua tehon tarpeessa, kumpikin käy loistavasti)
- MP5              (uusin CYE piippu 50 motille, enemmän tehoa yläkierroksilla, itsellä tällä hetkelä MP2)
- s9252's          (toimivaksi todistetut melko nopeat digiservot muovirattailla, vaihtoehtona metallirattainen s9452)
- Align 2in1       (toimiva regulaattori, kevyet akut, helppo hehkutus, toimii aina. Akuksi esim. Dualsky 2s2200GT, 120g)
- Sab 600mm     (näitä ei saa hajalle millään, vakaa leijutus, nopea syklic rexässä jopa vakio stabbareilla! )
- Radix 95mm    (gyron paras kaveri, Curtis Youngbloodin kevyet 3d perälavat, halvat)
- AR7000          (laadukas, toimiva, täyden kantaman 2.4 giganen vastari, joka tulee dx7:n mukana.)
- Solid G+8900G (Curtisin älylaatikko joka kopterin perälle. Eipähän tartte ihmetellä kun ei perä pidä)

- Wildcat 20% ainetta.   (Alussa on tosin ihan sama mitä litkua sen motin läpi työntää ja kannattaa valita hinnan mukaan,
                                  villikissa on melko tyyristä, mutta takaa puhtaan, tasaisen käynnin,  viileän moottorin + xtra tehoa)


Lainaus
Muut osat näyttää ihan hyviltä, kohta joku tulee kertomaan JR:n 770:sta, Solid-G:stä tai Nonslideass gyroista, mutta nuo käy ihan hyvin alkuun ja riittää pitkälle.

Minäminäminä!!

Gy 401 on hyvä gyro. Itelläkin pelannut jo pitkään. Mutta.. Ei se ole paras. Eikä tänä päivänä oikeassa hintaluokassa ominaisuuksiinsa nähden, ellei halua maksaa pelkästään helpposäätöisyydestä.

 


;D

or is it just me..

-op-
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2008, 21:03:20 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #4 : 09 Tammikuu, 2008, 18:50:52 »
Rapukoihin nyt ei tarvii ainakaan mitään vaimeninta ja pää- sekä perälapoja ostaa erikseen, vaan ne tulee mukana ja niillä kyllä pärjää alkuun aivan mainiosti!!!!

seppomikael

  • Vieras

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #6 : 18 Tammikuu, 2008, 18:57:19 »
dodii. Johan sitä sai pähkäiltyä aloittelijapaketin. Tässäpä paketti suurinpiirtein. Osa osista vielä matkalla, osa tilaamatta ja osa jo lennossa.

Trex 600N Pro
Sab carbon fiber 600 (sab330)
OS 50 SX-H Hyper (putki vielä auki...)
Align T-Rex 600N - 2 In 1 Voltage Regulator
Solid G+8900G(+GView)
kaasu DS821
3xDS821
DualSky 2200mAh 2s1p
+ varaosaa jonnin verran, akseleita, lapoja, pääratas,hihna,...
ja tietenkin Align Repair Towel :)

Bantam E-Station BC6
Sullivan Dynatron
+muita tilpehöörejä
DX-7, Phoenix
rahaa--;
konkurssi();
;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #7 : 18 Tammikuu, 2008, 20:10:52 »
Jes vihdoin joku ymmärsi millä osilla kannattaa alottaa  :) Mistä tilasit Solid G:n?

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #8 : 18 Tammikuu, 2008, 20:23:38 »
rchover.com ja nyt jo kaduttaa :(

Eivät vieläkään olleet saaneet pakettia solid+view+8900 lähetettyä.
Seli seli postia vaan tullu. Mutta noilla osilla ei niin kiire ole ennen kuin on saanut muuten kopun kasattua. Kasauspöytäkin pitäs käydä hakemassa. Ymmärsin, että tuo vaatii jo hieman pöytätilaakin. Keittiöön tuota ei kuulemma viedä :)

helidirect.com, readyheli.com ja themodelhelistore.com toimivat todella nopeasti tilauksen jätön jälkeen verrattuna rchoverin toimintaan.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #9 : 18 Tammikuu, 2008, 20:28:34 »
Themodelhelistoresta on kyllä jäänyt tosi hyvä kuva, ainakin nopeus on oikeaa luokkaa, tilattiin kaverille trex 500 iltapäivällä ja jo parin tunnin päästä tuli viesti että kone on lähtenyt postin matkaan.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #10 : 19 Tammikuu, 2008, 00:39:27 »
Hommaa suoraan 90 ei tarvii päivittää ja välittää tuulesta. jos 50 haluat ni sitte knight 50 sportti. Tai jos raha ei este ni hommaa freya evo tai knight 3d tai jos jostain saat sen knight 90 nyt olen puhunut.  ;D

Poissa J-P

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #11 : 19 Tammikuu, 2008, 13:55:15 »
tai jos jostain saat sen knight 90 nyt olen puhunut.  ;D

Ei kaukana tuokaan mahdollisuus  ::) Hintakaan ei pitäis järkyttää, vaikka puhutaankin 90:stä kopterista.


mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #12 : 03 Helmikuu, 2008, 10:37:29 »
TRex 600N kotiutui torstaina keskiviikkona ja nyt tässä laittanut hissuskellen sitä kasaan. On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja. En muistanutkaan kuinka kivaa pienoismallin kasaaminen olikaan. On edellisestä kasaamisesta hieman aikaa :). Ohjeet ovat hyvät, tosin jotain yleistä asiaa voisi tuossa vihkosessa olla, mutta kyllähän netistä löytyy tietoa.

gyro+servo vielä jossain Suomen postin varastossa :(
YS50ST tulossa. Tähän sopivat pakoputki vielä auki. Suosituksia otetaan vastaan.
Muutenpa osat alkaa oleenkin jo tuossa pöydällä. Jotain nippeliä vielä tilaamatta.

Tuli sitten tilattua varahihna tuossa kopterin mukana. Laitetaanko sillä kopteri katosta roikkumaan säilytykseen? :D
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2008, 10:57:39 kirjoittanut mikakoivikko »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #13 : 03 Helmikuu, 2008, 11:27:10 »
Lainaus
On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja.


OT: Oliskos sulla ongelmaa sen elevaattori/aileron tangon kanssa mikä tulee rungon laakereista läpi, vai menikö ilman hiomista?
Laita putkeksi esim. MP5.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #14 : 03 Helmikuu, 2008, 11:47:15 »
Lainaus
On kyllä ollut nautinnollista kasailla, kun osat ovat todella mittatarkkoja.

OT: Oliskos sulla ongelmaa sen elevaattori/aileron tangon kanssa mikä tulee rungon laakereista läpi, vai menikö ilman hiomista?
Laita putkeksi esim. MP5.
Tuossa tangossa ei ole mitään vikaa. Elevator vivun lukituskierteiden reunoihin oli jäänyt työstöstä jäystettä. Nekun vain siivosi Husqvarnan 4,8mm pyöreällä viilalla pois, niin meni nätisti. Jossain toisessakin paikkaa oli jäänyt kierteiden työstöstä jäystettä, mutta nyt en enään kyllä muista missä :)
MP5 on yksi vaihtoehto, Funtech myös. Onko kenelläkään kokemuksia Alignin putkesta? Ulkomaisilla foorumeilla sitä ovat kehuneet. Noi kaikkihan maksaa noin saman verran.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #15 : 03 Helmikuu, 2008, 12:04:15 »
Se Align putki on kuulemma erittäin hiljainen ja antaa hyvin tehoa. En ole koskaan nähnyt livenä. Aika outoa että se tanko meni sulla läpi ilman ongelmia, ainakin mun ja JHYppösen kittien tankoja piti hioa ennen kuin mahtu laakereista läpi.


-op-
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2008, 12:05:51 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #16 : 03 Helmikuu, 2008, 12:32:17 »
Se Align putki on kuulemma erittäin hiljainen ja antaa hyvin tehoa. En ole koskaan nähnyt livenä. Aika outoa että se tanko meni sulla läpi ilman ongelmia, ainakin mun ja JHYppösen kittien tankoja piti hioa ennen kuin mahtu laakereista läpi.
Ja voima ei kuulu tapoihini :). Toki ei siinä kyllä ylimääräistä välystä ollu yhtään, mutta ilman sen kummempia voimia se kyllä meni.

TTM

  • Vieras
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #17 : 03 Helmikuu, 2008, 13:03:28 »
Minunkin 600N kitissä tuo tanko meni ihan sujuvasti paikalleen. Ainoa paikka missä joutui modaamaan, oli syklisten servojen ja peräservon kolot, jotka oli liian matalat (20,5mm). JR:n servot on 21mm korkeat. Eli hiukan jyystin koloista dremelillä pois.
Mulla on tuo alignin putki paikallaan, en ole tosin vielä tohtinut laittaa konetta käymään. Lämpimämpiä ilmoja odotellessa.. Jossain toisessa säikeessä joku taas sanoi alignin putkea äänekkääksi, saas nähä, toivottavasti on hiljainen :)

Poissa gekki

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #18 : 03 Helmikuu, 2008, 19:05:39 »
Mua ei äänet haittaa kuhan tehoo löytyy... ;)

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #19 : 22 Maaliskuu, 2008, 08:51:50 »
Minäkin alan pikku hiljaa kallistua 50 kokoon mutta painin saman kysymyksen parissa - Align vai Hirobo vai TT.

Tältä foorumilta ei vaan juuri saa muuta kun "T-Rex on paras kommentteja" kun kytkökset tietyllä tavalla Hobbylinnaan :)

Mutta jos täältä nyt löytyisi joku joka ei ole myyjä eikä saa omaa kalustoaan ilmaiseksi jostain kaupasta niin voisi antaa vähän vähemmän puolueettomia kommentteja. Sanoisin minäkin Volvoa autoksi jos sen ilmaiseksi saisin :)

Tällä hetkellä listallani on Raptor 50SE vs. T-Rex600N Pro mutta kumman valitsee, joten toivottavasti täällä on pilotteja joilla todellista kokemusta molemmista. Yksi 3D pilotti Belgiasta suositteli Raptoria sen agressiivisemman luonteen takia - edusti molempia merkkejä joten ei ehkä niin puolueellinen. Rexissä taas on hiiltä ja muuta bling bling osaa...

Hihna perään vs. kardaani.. Onko mitään merkitystä?
CCPM vs. mikä tämä 90 asteen viritys sitten onkaan... Onko toinen toista parempi ja miksi?
Mitäs muuta merkittävää eroa noissa on? Toinen on uudempi design ei riitä perusteeksi.

-Nega-



Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #20 : 22 Maaliskuu, 2008, 09:44:59 »
No raptori on kyllä ihan toimiva laite ja sabesta löytyy varaosat hyllystä. Mutta se vois olla se uus HIROBO sceadu evo mikä on tulossa ni hyvä. yhden sellasen vanhemman oon kasannu ja säätäny ja kyllä se toimi. siihenkin taitaa sabesta saada varaosat hyllystä.

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #21 : 22 Maaliskuu, 2008, 10:07:59 »
Mulla on Rapukka 50 v2.Ostin,sen käytettynä olen ollut tosi
tyytyväinen,on pelannut tosi hyvin.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #22 : 22 Maaliskuu, 2008, 10:36:41 »
Keppi vs. hihna: Hihna pitää säätää uusiksi joka kerran kun lämpötila vaihtuu, hintaeroista en tiedä.

CCPM vs. perinteinen: CCPM hyödyntää kaikkien servojen voiman, joten halvoillakin servoilla saa tarpeeksi voimaa nuppiin, toisaalta perinteinen miksaus on helpompi säätää. Raptoriin saa CCPM-muunnossarjaa mutta Rekkuun ei saa perinteistä miksausta. Hah! ::)

Itse tykkään Rapukasta, koska se toimii hyvin, mutta ei ole vielä "valmis", ja siihen saa/pitää hommata aina virityksiä. On masentavaa hommata kone, kun tietää että mikään lisäosa ei käytännössä paranna sitä. Enkä edes kehtaisi tunkea Reksän kiiltävään hiilirunkoon niitä kamoja joilla olen Rapukkani kalustanut... ::)

Vispilä1:hän se tuntee molemmat koneet, mutta taitaa olla tällähetkellä sen verran Rexän lumoissa eikä aika ole vielä kullannut tuon varaosalaatikossani lojuvan raadon muistoa että suositukset voi olla reksän suuntaan... ;D ;D

Vai Raptori aggressiivisempi... Jännä että joku sanoo noin päin...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #23 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:07:45 »
No, järkätään sitten JKokkalalle kunnon röhönaurut...

Ajan 35MHz laitteilla 50:stä Rapukkaa jossa on NiCd akku, ja OSsin mosa jota hehkutan erillisellä hehkulla...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Align / Hirobo / Thunder Tiger
« Vastaus #24 : 22 Maaliskuu, 2008, 15:17:41 »
Vai että ei aika ole vielä kullannut rapukan muistoa   ;D

No joo.. Mielestäni rapukka on erittäin hyvä kone osien laadun ja toimivuuden takia. Oikeasti. Mutta ei siitä ole haastamaan yhtään nykyaikaisempaa kopteria jos vaaditaan enemmän. Kylhän senkin saa viritettyä loistavaksi 3d koneeksi mutta sitten joutuu vaihtamaan joka ikisen osan. Rapukan huonoja puolia on turhan kiinteä rakenne rungossa mikä vaikeuttaa korjausta ja lisää painoa. Sen runko on kumminkin järkevästi suunniteltu, ja aloittelijan on helppo säätää se toimivaksi. Rexän runko on kestävämpi vaikka painoa on vähemmän.
Rexän valtti on se ettei tartte päivittää yhtään ainutta osaa peruskitistä vaan se on suoraan ehkä markkinoiden paras kopu ominaisuuksiltaan tällä hetkellä, ja sanon nyt suoraan; en pidä sitä parhaana sen takia että saan niitä vähän edullisemmin vaan jos mun mielestä vaikka Knight olis parempi niin ei mulla olis rexiä tällä hetkellä. Jos löydän jotain parempaa niin vaihdan siihen  :).  Mullakin on vähän sellanen olo että en viittis laittaa rexään ihan mitä tahansa sähköjä kiinni, tavaroiden pitää olla kitin toimivuuden mukaisia  :).

Hihna vs torque tube; Hihna on halvempi, helpompi saada värinättömäksi ja toimii ihan yhtä hyvin peruslennossa kuin tuupikin. Tube on kitkattomampi, kalliimpi, mutta kestää enemmän. Se ei hidasta lapoja autorotaatiossa, ja se on aivan über tzyber hyvä koska ei tartte uhrata ajatustakaan säätämiselle kun lämpötila vaihtuu!!  :o. Ite en enää vaihtas hihnaan kun on käyttänyt tuubia jonkun aikaa.

Tällä 3D pilotilla Belgiasta mahtaa olla paljon kokemuksia toimivasta rexästä  ;D. On tainnut nähdä sellaisen juu tubessa..


-op-
« Viimeksi muokattu: 22 Maaliskuu, 2008, 15:19:31 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2722 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 08:43:46
kirjoittanut Rotary
0 Vastauksia
1904 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2010, 17:35:18
kirjoittanut Rotary
38 Vastauksia
21302 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2012, 02:40:09
kirjoittanut Silli
11 Vastauksia
5961 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2012, 13:13:02
kirjoittanut JiriK
0 Vastauksia
2159 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2014, 00:14:50
kirjoittanut JCA