Elikkäs nykyinen kalusto:
Gaui X5
3xDS610
DS650
Beast X
Ja tätä ohjaa:
Futaba 8FG Noniin,
Ajattelin että tämä on varsin fiksu alue jonne voin postailla kuvia, videoita ja ongelmia kopteriini liittyen. Ei tarvitse sitten joka alueelle postailla erikseen.
Elikkäs ostin käytettynä model expo viikonloppuna trex 500 esp:n jossa on mm:
- 3 x DS510 nupin servot
- GY520 gyro
- S9257 peräservo
- CC BEC
- BL500L motti
Kiitoksia Timolle hienosti sujuneista kaupoista
Ja heti samana iltana Turkuun palattua kiinnittelin ar6200 vastarin ja arpoin säädöt kohdilleen, että tikuista liikuttamalla kaikki liikkui oikeaan suuntaan. Sitten soitto erittäin ystävälliselle kopteristille, että voisiko hän vilkaista nopeeta paria juttua jota en ymmärtänyt. Noh, niinhän siinä kävi, että kyseinen hemmo opasti koko nupin ja lähettimen säädöt ja lisäksi vieläpä säädettiin suurinpiirtein koko kopteri. Samalla tuli todettua, että oli aika monta juttua mitä en ymmärtänyt. Hän myös lenteli sillä säädön päätteeksi muutaman minuutin. Itse en silloin vielä uskaltanut lentää, sillä olin onnesta soikeana kun kopteri ylipäätään oli ilmassa. Joten todella iso kiitos Sammylle!! Ilman häntä olisi varmaan vieläkin sormi suussa ja toinen....
Oli aika ensimmäiselle leijutukselle maskussa, joka ei sitten päättynyt kovin hyvin kun taidot on mitä on ja luulot olivat toisia. Eli aika kovassa tuulessa otin leijuttelut joka menikin muutaman minuutin ihan mukavasti, kunnes kopteri alkoi tulla kohti ja vaistomaisesti otin kaasun pois. Aika rajussa laskussa perälavat otti maahan ja tt:n etummaiset rattaat menivät sileäksi. Videossa näkee juurikin ensimmäisen leijutuksen lopun:
Juutuupi osas näköjään synkata äänet kohdilleen.
Pistin rekkukaupasta heti 3 ratasta tulemaan ja onneksi täältä Turusta löytyi yhdeltä harrastajalta heti uudet rattaat ja pääsin laittamaan ne paikoilleen seuraavana päivänä. Eli iso kiitos vaan Trnquill:lle
Samalla tein peräevään oman ruman värkkäyksen tt:n hajoamisen ehkäisemiseksi:
Sitten kävin leijuttelemassa pari akkua hyvin tuloksin (tarkoittaa sitä, ettei mikään hajonnut)
Tänään 29.4.2010 leijuttelin 3 akullista, ja minun viimenen akullinen eli 6. leijutus päätyi videolle. Luulin että olisi suht tyyntä, mutta kyllähän siellä pellon reunassa tuuli mukavasti ja tihkutti kokoajan vettä. Videosta kyllä huomaa miksi HTC Heron kameraa on haukuttu, aivan surkeaa äänen ja videon laatua sillä saa aikaiseksi. Lupaan, että jatkossa en postaa näin surkeaa videota. Täytynee seuraavan kerran ottaa muijan ixus mukaan niin saa edes siedettävää videota.
Kuten fiksuimmat jo huomasi, videoiden on nimetty väärin sillä ei nuo nyt mitään lentoa ole. Ehkä kanan lento voisi olla kuvaavampi. Kun leijuttelut oli loppu ja kotiin lähdön aika niin huomasin, että päälavat olivat todella löysällä. Oon käyttänyt niitä kyllä irti tässä viikolla ja laitoin ne kyllä kireämmälle. Täytynee huomenissa kiristellä ne takaisin.
Kopteriin on tulossa:
- GT A-6-10 200W Balance charger & discharger
- 3 x ZIPPY Flightmax 2650mAh 6S1P 40C akkuja
- Alumiininen peräevä
- nipullinen muita varaosa nippeleitä
Tälläistä täällä. Foorumi on ollut todella tarpeellinen, sekä paikalliset kopteristit kiitos Teille