Näin ajattelin tehdä.
Align suosittelee 3,2V cutoffia ja niillä on noparissa kaksivaiheinen tuo cutoff. Ekassa vaiheessa (3,2V) se vähentää tehoja ja toisessa (3,0V) tulee isompi tehonpudotus... Jaa, se isompi pudotus tuleekin vain lentsikkatilassa...
Totta, jos käytössä heli mode 1 tai 2 niin silloin vain ekan vaiheen cut off käytössä, eli rupee pikkuhiljaa himmaamaan.
Alignin pienemmissä (35A) nopareissa toi cuf off on usein defaulttina low tilassa, eli himmaus alkaa 2,6V kohdalla.
Alignin ohjeessa sanotaan vielä että tuota default vaihtoehtoa tulisi käyttää vaan jos akku on täynnä ja hyvässä kunnossa.
Nyt lueskelin tuota mukana tulevan noparin manuaalia ja huomasin että siitä löytyy uusia ominaisuuksia ja säädöt menee taas vähän eri tavalla:
http://www.align.com.tw/html/en/assembly/rce-bl60ae.htmMode\Throttle position | Low | Medium | High |
Brake | Brake disabled (1-1) *D* | Soft Brake (1-2) | Hard Brake (1-3) |
Electronic Timing | Low-timing 2 poles (2-1) | Mid-timing 6 poles (2-2) *D* | High-timing >6 poles (2-3) |
Battery Protection | High cutoff voltage 3.2V (3-1) *D* | Middle cutoff voltage 3.0V (3-2) | n/a |
Aircraft type | Airplane/Glider (4-1) | Helicopter 1 (soft start) (4-2) *D* | Helicopter 2 (ss and governor) (4-3) |
Throttle response speed | Standard (5-1) | Medium speed (5-2) | Quick response (5-3) *D* |
BEC output voltage | 5.0V | 5.5V *D* | 6.0V |
*D* = default setting | |
| | | |
Sitten artikkelissa
http://www.trextuning.com/t-rex500_build.php syytetään tuota noparia torpista ja kehotetaan käyttämään ulkoista becciä...
"
Having done a significant amount of research into this crash we believe that the speed controller internal BEC is not providing adequate voltage..."
Ajattelin muuttaa noita muutamia default asetuksia varmuuden vuoksi:
Battery protection
"high" (3,2V) --> "middle" (3,0V), Throttle response speed
"quick response" --> "medium speed"Kokeilen myös tuota portaatonta BEC output säätöä, eli saa säädettyä 5V - 6V portaattomasti
Peräservo joka nyt käytössä on S9257 ja default bec output on 5,5V, lisäksi on kiinni "5,1V step-down" gyron ja peräservon välissä.
Ajattelin ensin ottaa becista ulos 6V ja sitten rajoittaa vain 9257 peräservolle tuolla step-downilla, mutta jos joku 5,0V - 5,3V
olisi ok peräservolle ?? niin sitten ei tarvitsisi erillistä step-down kikkailua...
Pääasia olisi kuitenkin saada minimoitua riski että tuo nopari/sisäinen bec aiheuttaa artikkelissa manittua spektrum vastarin resetoimista...
EDIT: ...tai sitten pitää vaan ostaa kontronik nopari...