Kirjoittaja Aihe: Turnigy V-BAR 600  (Luettu 4346 kertaa)

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Turnigy V-BAR 600
« : 04 Toukokuu, 2010, 09:30:43 »
Tuollaistakin pukkaa:

Twitter

Onkohan minkälainen ja minkä hintainen?
Ja sitten spekulointia, minkä valmistajan laatikko on kopioitu/lisensoitu?

Kuitenkin mielenkiinnolla odottaen.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #1 : 06 Toukokuu, 2010, 16:57:04 »
Nyt se on myynnissä.

Turnigy V-Bar 600

170 USD.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #2 : 07 Toukokuu, 2010, 12:21:55 »
On niillä noissa myymistä, 500 tuli varastoon ja vasta 16 myyty. Tosin onhan tuolla kasalla $85000 retail-hintakin joten lienee katekkin kohdillaan  ;D

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #3 : 07 Toukokuu, 2010, 13:05:29 »
I'd be a bit careful buying those.
Mikado has a trademark on "V-Bar" in Europe and US. Search WIPO / USPTO web site, it's the first hit.
If they object - which is quite likely because that's what trademarks are for, it may turn out that selling your "V-Bar" suddenly becomes illegal.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #4 : 07 Toukokuu, 2010, 13:15:44 »
Nyt se on myynnissä.

Turnigy V-Bar 600

170 USD.

Näyttää samalta laitteelta kuin Axiom / SJGD. Ne maksavat noin 350 usd...

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #5 : 18 Toukokuu, 2010, 09:39:50 »
Vehje kotiutui eilen ja vaikuttaa päälleppäin ihan OK:lta. Jos 400 euron Helicommandkin tuntuu muoviselta kädessä, vaikuttaa tämä stabilisaattorin + LCD-ohjelmointimokkulan yhdistelmä jopa tukevalta hintaansa nähden. Mukana tuli lisäksi kaapeli ohjelmointipulikan ja gyron väliin, kaapelit (5x) vastarin ja gyron välille, pari lätkää paksua kaksipuolista vaahtoteippiä, yksi ohut teippi ja teräslevy värinöitä vaimentamaan. Eli kaikki se mitä HK:n kuvassakin näytetään.

Purnukka näyttää olevan uudelleenlabeloitu SJGD FS600 (tai Axiom 720, tai...), jonka manuaali löytyy kätevästi HK:n tuotetietosivun Files-osiosta. Firmisversio on 3.01, joten sivulta löytyvä Turnigyn oma manuaali ei ole ajan tasalla. Eroa Turnigyn omaan manuaaliin löytyy vähäpätöisistä yksityiskohdista, kuten siitä, että Turnigyn manuaali kehoittaa asettamaan radion H1-swashille (ei CCPM-miksausta) kun taas SJGD v3:sen manuaali - ja varsinainen fyysinen laite - puhuvat CCPM-miksauksesta... 8) 120, 135 ja 140 käyvät, H1 olisi tämän version laitteelle hepreaa.

Purkki istui juuri ja juuri 500 ESP:n runkolevyjen väliin peräblokin päälle, sivuille jäi muutama milli ilmarakoa. Heitin ympäri vielä velcronkin, kun manuaali näin pyysi tekemään. Outoa sinällään, että manuaali pyytää vetämään nauhan tiukkaan. Yleensä olen yrittänyt pitää gyrot aika löysästi kiinni, ettei värinä välity rungosta mitta-antureihin. Noh, koitetaan näin ja säädetään jos ei pelaa. Manuaali on tosin muiltakin osin hieman vaikeasti ymmärrettävää sorttia, joten osittain näppituntumalla pitää edetä.

Pinnirivistö on aika tiheää sorttia ja jo laitteen mukana tulevat viisi kaapeliakin levittyvät hieman viuhkamaisesti. Kun rimaan lykkää vielä servojenkin kaapelit, on koko liitinrivistö sangen tiukasti hyödynnetty. Jopa niin tiukasti, että keskellä riviä seisovat tyhjäksi jäävä AUX-liitäntä häviää näkyvistä, kun kummaltakin sivulta pursuavat liittimet käyttävät sen jättämän tilan hyödykseen. :)

Systeemin valikot ovat jokseenkin selkeät ja kun logiikkaan tottuu, käy säätäminen joutuisasti. Swashin trimmauksen kanssa taistelin hetken, mutta lopulta sekin onnistui kun äkkäsin mennä "alustusmoodiin" heilauttamalla rudder-tikkua bootin jälkeen. Normaalimoodissa tehty swashin trimmaus ei osunut millään kohdilleen. Kädessä kopteria käännellen swash ja perä tuntuisivat toimivan - jos ei muuta, niin ainakin oikeaan suuntaan.

Flybarin riistäminen nupista osoittautui jälleen kerran odotettua hankalammaksi. Tasan kaksi kertaa olen yrittänyt avata ESP:n flybar gagen flybaria paikallaan pitäviä kannattomia ruuveja ja tasan neljä ruuvia olen saanut hajoamaan murusiksi reikäänsä... Sinne siis jäivät jälleen kerran. Lukitetta oli kierteissä hyvin maltillisesti, mutta pienen pieni ruuvi ei yksinkertaisesti vain kestänyt aukaisua hajoamatta. Taas tulee poralle töitä. Tällä kertaa en kuitenkaan osta enää uutta flybar gagea vaan toivon, että kopteri jää flybarittomaksi. Viimeksi piti anastaa Helicommand parempaan käyttöön ja flybar palasi.

Kuten yltä saattaa päätellä, lentotestit jäivät eilen tekemättä. Saatan ehtiä huomenna mukiloimaan flybarin nupista irti ja nostamaan kopterin taivaalle. Raportoin sitten, tuliko silppua vai suuri menestys. :)

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #6 : 18 Toukokuu, 2010, 09:58:18 »
>> Outoa sinällään, että manuaali pyytää vetämään nauhan tiukkaan.
That would make sense, as long as vibrations aren't crazy:
- In yaw direction (as for a conventional rudder gyro), the tape will be extremely stiff. It is totally impossible to rotate the device on the tape
- in roll or nick direction, the tape is much less stiff and the device may wobble left/right and up/down. Which totally kills the performance of a FBL controller.

My mini V-bar works better with a tight strap.
I'm curious to hear how it flies!

Rity

  • Vieras
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #7 : 18 Toukokuu, 2010, 10:07:48 »
Anteeksi taas tietämättömyyteni mutta toimiiko siis V-BAR normaalin alignin nupin kanssa, eli flybargage ja kaikki flybariin liittyvä riisutaan vain pois?

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #8 : 18 Toukokuu, 2010, 12:34:42 »
mnentwig:n sanomisessa on vinha järki, noinhan se tietysti menee!

Anteeksi taas tietämättömyyteni mutta toimiiko siis V-BAR normaalin alignin nupin kanssa, eli flybargage ja kaikki flybariin liittyvä riisutaan vain pois?
Jep, noin voisi yksinkertaistettuna sanoa. Riisutaan "vain" turha pois, käännetään washout base ja uudelleenjärjestellään linkkejä. Wikissä olevat kuvat 500 ESP:stäni näyttävät, miltä flybarista vapautettu Alignin normaalinuppi näyttää. Muunnokseen ei muistaakseni tarvita yhtään ylimääräistä osaa, tai korkeintaan pari pidempää pulttia. Muunnettu nuppi ei ole linkistöjen määrästä johtuen yhtä hyvä kuin "suora" vakaajatangoton nuppi, mutta ajaa asiansa köyhän miehen ratkaisuna.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #9 : 18 Toukokuu, 2010, 12:42:57 »
yes, on a 450, the modified head worked surprisingly well, compared to a "real" but badly designed FBL upgrade head.
 
Since the blade grip balls aren't exactly on the center axis (I think), it is very important to have hardest dampers.
Otherwise the blade flapping causes delta mixing, and we don't want that in FBL.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #10 : 20 Toukokuu, 2010, 07:57:47 »
Ensimmäiset neljä akullista takana eikä aivan vakuuttanut ainakaan vielä. Säätöjen hakeminen on todella työlästä, kun mistään ei löydy suoraan minkäänlaista osviittaa esim. juuri T-Rex 500:lle sopivista asetusarvoista. Viimeisellä akullisella sain vispilän lentämään enää vähän huonommin, kuin flybarilla, joten "päivitys" on jo melkein onnistunut. :P

Kerron laveammin kokemuksesta illalla.

Joku osaaja voisi katsoa tuota leirillä, jos kiinnostusta riittää.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Turnigy V-BAR 600
« Vastaus #11 : 20 Toukokuu, 2010, 11:24:51 »
I can have a look. Try not to break it :-)

- Be prepared to use shorter servo horns. With 0..100 on the transmitter you shouldn't get more than maybe +/- 14 degrees. If you get something like +/- 25, shorten the swash servo horns.
- if you fly, check whether the servos are getting hot.
- check whether the BEC is getting hot.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2684 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Joulukuu, 2008, 22:31:13
kirjoittanut juza
10 Vastauksia
5075 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2009, 23:21:40
kirjoittanut 1m4s0_
31 Vastauksia
12864 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2011, 11:37:20
kirjoittanut Saq
1 Vastauksia
3297 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Helmikuu, 2011, 12:35:18
kirjoittanut big m
0 Vastauksia
2144 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2012, 17:30:39
kirjoittanut Lentävä Koala