Jatketaanpa tätä nyt taas. Elikkä vaikuttaisi siltä että perä resettautuu lennossa, ja jos perä kääntyy gyron kalibroituesa niin silloinhan se aiheuttaa just sliderin ryömimistä laitaan. Oman neljäpuolikkaan sain pelastettua kun laskeuduin perätikku laidassa. Alla video perän toiminnasta heti lennon jälkeen. Samilla vaan jatko pyörimistä kun yritti piroflippiä pysäyttää. Tuossa Raunon videossa on se jännä, että perä tuntuu pysähtyvän kuin seinään kun laittaa holdin. Ongelma ei voi olla radion säädöissä, koska gyro on kaikissa lentotiloissa asetettu toimimaan HH tilassa. Brown out ei myöskään tunnu kovin mahdolliselta, koska tää on käynyt eri koneissa ja eri sähkösetupeilla, ja ei oo ees käyny missään hurjassa virtaa vievässä tempussa mikä vetäis jännitteet brown out rajan alle. Ei voi oikeen olla radiohäiriökään, koska spartani pysyy HH tilassa vaikka yhteys katkeis.
Vähän tietoa setupeista millä on tapahtunu:
700N
AR7100 + 2 satelliitti vastaria
Outrage 2s2p 5000 akku
bls 251 servo
Perä lähti pyörimään lennossa, Holdi ei pysäyttänyt. Tän näki itseasiassa aika moni silloin syysleirilläkö se oli, ja sillon luultiin että servosta meni ratas. Ihmettelin kyllä sillonkin ettei ne lennossa yleensä hajoo.
600E
AR7100
Align regu
Align 1900mAh akku
s9254 servo
Ekalla kerralla ilmaan noustessa, toisella kerralla lennossa (video) ja itseasiassa pari kertaa myös silleen että slideri vetää laitaan heti kun laittaa virrat päälle
.
Mun 450
Align säädin
AR6110E vastari
ds3500g servo
Kesken lennon alko pyöriin melko hitaasti, tuurilla tikkuja sohimalla sain alas (toinen video).
Samin 450
Muuten sama setuppi mut s9257 servo
Piroflipissä perä jäi pyörimään, torppihan siitä tuli.
Ja sitten tämä toinen ongelma, eli tuntuu että aina vaihtelee pironopeus tikku laidassa. Ekana pyörii hitaasti ja sit kun tekee jotain flippejä ja pirottaa uudestaan niin pyöriikin nopeemmin. Vaihtelee kanssa että välillä pyörii vasemmalle nopeemmin ja välillä oikeelle. Ja tää on ollu kaikilla Spartaneilla mitä oon testannu, mm. näissä kopuissa: 450, 600N, 700E, 700N. Joskus on jopa muuttanut nopeutta ihan itekseen >kesken< jonkun liikkeen esim piroflipin, yhtäkkii vaan kiihyttää.
Spartanin vastaus kyselyyn:
Hi,
the problem you are describing can be contributed to many things such as loose plugs, internally broken wires, power system brown outs and yes gyro failure as well. There are over 10000 ds760 gyros in operation and occasionally we find a faulty one. However, so many problems at the same club is way out of the ordinary. What I will suggest that you return all gyros to us so we can do a full test on them and update the firmware to the latest version. From firmware version 1.07 onwards we have added brown out detection so the gyro. This means that if a brown-out occurs in flight the gyro will not recalibrate; it restarts in 1/5th of a second and goes straight in normal operation without loss of tail control.
-------------------------------
The second issue you are describing is seem when the rudder stick results to a speed marginally inside the measuring capability of the gyro sensor. If you lower the rudder ATVs of the radio a little it should go away. Also you can try reducing the acceleration setting via the computer software. This will allow the yaw speed to ramp up more gradually and avoid overshooting.
The second issue you are describing is seem when the rudder stick results to a speed marginally inside the measuring capability of the gyro sensor.
Aika epätarkka sensori jos välillä pyörii puolet kovempaa
-op-