Kirjoittaja Aihe: R5 ja S6 Bantam ilmoitus  (Luettu 3993 kertaa)

Eetu73

  • Vieras
R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« : 08 Toukokuu, 2010, 19:59:52 »
Yritin lataa akun ( kiinalaisen sellaisen 6S 20C ) Bantam ilmoitti R5 ja S6 ? En heti reagoinut vaan latasin täyteen. Sitten Bantam katkaisi virran ku tuli se capacity täyteen. Voiko tuota akkua enää käyttää? Mikähän meni väärin? Tarkistin että kaapelit ja kaikki oli ok. Aikaisemmin se toimi ihan ok R6 ja S6.
Samalla balance levylla lataan juuri ALign akkua ja Siinä kaikki ok Bantam tunnistaa R6 ja S6.

Onko muille sattunut vastaavaa?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #1 : 08 Toukokuu, 2010, 21:15:36 »
onko akku ehjä?
Tuo viestihän ilmoittaa että montako kennoa olet ilmoittanut ja montako laturi näkee...
Eli joko napautit 5s pakan latausohjelman, tai sitten akussa on kenno pimeä... en muista kumpi on ensin tuossa ilmoituksessa. Tai sitten on joku bugi, mittaa pakan jännite. Veikkaan että vahingossa napsahtunut pykälä taaksepäin jännitteen valinta, sitten ihmetyttää miten laturi on alkanut edes lataamaan..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Eetu73

  • Vieras
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #2 : 08 Toukokuu, 2010, 22:01:14 »
sehän tässä kumma on että latasi täyteen kokoajan 2Alla. Lopetti vasta sitten ku tuli se limitti vastaan. EI olis varmaan edes lopettanut lataamista ilman tiota rajaa. Tarkistin bantamin ilmoittamia jännitteitä josta yksi kenno oli muita matalampi.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #3 : 08 Toukokuu, 2010, 22:02:38 »
Paljonko matalampi?

Voi olla että kun aloitit latamaan kenno oli todella matalalla, nyt kun latasit "täyteen" niin se nousi sinne korville...
Mutta edelleen laturin olisi pitänyt huutaa low voltage erroria :S

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Eetu73

  • Vieras
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #4 : 08 Toukokuu, 2010, 22:21:43 »
En tarkaan muista, pakkasin jo kamat pois. Muistaakseni ilmoitti 4.14 yhdelle ja muut olivat korkeampia.
Heitänko "roskiin" voiko tätä enää käyttää?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #5 : 09 Toukokuu, 2010, 12:32:17 »
Tämähän on aika yleistä, jos akun jännite on päässy laskemaan liian alas. Bantami ei katso balanserin kautta, montako kennoa akussa on (mistä se olisi järkevä tarkistaa) vaan tuijottaa vain akun kokonaisjännitettä. Jos 6S akku ajetaan liian tyhjäksi, niin sen jännite tippuu sille tasolle, että Bantami kuvittelee sen olevan 5S akku (melko täyteen ladattu sellainen). On oikeastaan ihan hyvä, että se silti suostuu lataamaan sitä... heti kun voltit nousee takaisin 6S puolelle voi latauksen stopata ja aloittaa uudestaan alusta. Sitten se jo tunnistaa akun taas oikein.

Eetu73

  • Vieras
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #6 : 09 Toukokuu, 2010, 14:55:59 »
Kiitos tiedoista.
Yhteenvetona: Oliko tämä r5 s6 seuraus sille että olen lentänyt akun tyhjäksi? Eikä tuosta pitäis tulla mitään räjähdysvaara?

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #7 : 09 Toukokuu, 2010, 15:59:13 »
Kiitos tiedoista.
Yhteenvetona: Oliko tämä r5 s6 seuraus sille että olen lentänyt akun tyhjäksi? Eikä tuosta pitäis tulla mitään räjähdysvaara?
Näin epäilisin käyneen.

Kun pelaa näiden akkujen kanssa, niin olisi hyvä hommata vaikka ihan halpa yleismittari. Jostain Biltemasta tai vast saa semmosen varmaan kympillä. Sitä voi sitten käyttää akkujen tarkistamiseen ja yksittäisten kennojen balanssissa pysymisen "valvomiseen". Nytkin olisi hyvä tietää, että onko kaikki kennot about samassa jännitteessä. Jos on, niin kovaa lentoa vaan, mutta timeria vähän lyhyemmälle ajalle :). Kyttää sit, että onko ne kennot purkautuneet tasaisesti eli lennon jälkeen mittaa kennojen jännitteen. Jos on, niin kaikki ok.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #8 : 09 Toukokuu, 2010, 17:44:56 »
Ja sitä timeria lennossa peliin ettäi mene nuin tyhjäksi, muutaman kerran käy nuin niin akku on entinen... voi olla jo nyt elinikä lyhentynyt ikävästi :S

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #9 : 09 Toukokuu, 2010, 18:22:24 »
Pikkasen menee sivuun, mutta kerronpa kumminkin. Sattuipa niin, että aamulla auton akussa (12 V normaali lyijy happo -akku) oli jännitettä vain pikkasen yli 4 V. Siitä sitten yrittämään latausta erilaisilla iChargerin ohjelmilla pienemmistä muutaman vaiheen kautta sinne oikeaan 12 V ohjelmaan. Kyllä siinä tovi vierähti, ennenkuin sai 6 Ah sisään ja uskalsi startata. Akku oli alussa siis niin tyhjä, ettei edes ovia saanut auki/kiinni. Eli tuolleen voi herätellä ladataan pienemmän kennomäärän ohjelmalla ensin ja vaihdetaan seuraavaan ohjelmaan kun laturi sallii, eikä enää valita low voltagea.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: R5 ja S6 Bantam ilmoitus
« Vastaus #10 : 09 Toukokuu, 2010, 18:32:16 »
Jep, itse olen tehnyt ämän lipollekkin pari kertaa... 3s lipossa jännite tippunut 4v huiteille (lähetin jäänyt päälle)... nimh ohjelmalla hetki että jännitteet nousee ja sitten normisti täyteen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3099 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2008, 15:50:25
kirjoittanut Arctikdiver
53 Vastauksia
27010 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Joulukuu, 2009, 16:02:22
kirjoittanut Eetu73
4 Vastauksia
2949 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Kesäkuu, 2011, 21:30:11
kirjoittanut Puhi
0 Vastauksia
2411 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2013, 21:35:22
kirjoittanut Nobody.
0 Vastauksia
8470 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2016, 07:58:45
kirjoittanut Teme