Kirjoittaja Aihe: 12FG ohjelmointiongelma?  (Luettu 2763 kertaa)

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
12FG ohjelmointiongelma?
« : 09 Toukokuu, 2010, 20:48:07 »
Moron

Piipittelin tuossa 12FG:n käppyröitä TREX-450:n. Normaalin sai hyvin että ei ole ruutia liikaa mutta kun idle1 ei saa ruutia riittävästi? Kierrokset laskee vaikka kaasukäyrä on 100% ja lapakulmat samaa luokkaa kuin normaalissa?!? ??? Laitoin -kulmia maltillisesti mutta ei jaksa niitäkään pyörittää maassa kunnolla. Patteritkaan ei ole vielä niiiiin vanhoja, vuoden ikäisiä, ja normaalimodessa tehoa on käytössä hyvin. Säädin ja motti hobbycity-kamaa mutta viimekesänä toimivat varsin hyvin.

Kyl mä luulin et mä osaan mut en sit kuitenkaan ???
« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2010, 21:22:45 kirjoittanut koha »
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #1 : 09 Toukokuu, 2010, 22:04:56 »
Vois helpottaa ku kerrot mikä säädin, moottori, paljoko kulmia jne

Kannattaa kokeilla vaan uusilla akuilla jos ennen on ollut vetoa vehkeissä...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #2 : 10 Toukokuu, 2010, 08:19:43 »
Lainaus
Vois helpottaa ku kerrot mikä säädin, moottori, paljoko kulmia jne
No mitäs se nyt auttaisi kun tilanne on tämä:
Lainaus
Kierrokset laskee vaikka kaasukäyrä on 100% ja lapakulmat samaa luokkaa kuin normaalissa?!?
Minä ymmärrän ongelman niin, että idlessä irtoaa vähemmän paukkua vaikka kaasua on enemmän kuin normissa ja lapakulmissa ei ole oleellista eroa.

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #3 : 10 Toukokuu, 2010, 09:52:38 »
Minä ymmärrän ongelman niin, että idlessä irtoaa vähemmän paukkua vaikka kaasua on enemmän kuin normissa ja lapakulmissa ei ole oleellista eroa.

Juurikin näin. Vkl säädin swashin vaakaan ja kulmat kohtalleen, -+12°, ja sitten arpomaan käyriä. Lähtökohtana normimoodiin -5° - +10° ja kaasu ~65-70% keskitikussa. Ja siitä hienosäätöä. Ja leijun hienosäätö LD/RD-potikoilla toimii, kierroksia saa paljon. Itse asiassa normimodessa sai pudottaa kaasua aika lailla että sai mukavan rauhallisen. Mutta idlessä ei sitten toimi, "tarjosin kaasua, ei kelvannut". Kulmat samaa luokkaa, kaasu välillä koko käyrälle 100% mutta kierrokset tippuu kun vaihtaa normilta idle1 ???

Jotain tuli mieleen töihin ajaessa. Kun katsoi servomonitoria, hold'ssa kaasu on poissa enemmän kuin normimoden tikkutakana-kohdassa. Ja taas idle päällä ei kaasuliikettä näy ollenkaan. Voisiko tuo holdin asento vaikuttaa jotenkin säätimen keksimiin rajoihin? Akun kytkee tietenkin hold päällä. Pitää kokeilla illalla tuota, kenties sitten säätää holdin 0-kohtaa.
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #4 : 10 Toukokuu, 2010, 12:49:30 »
Ettei vaan radio itse rajoittaisi kanavan liikealuetta, jokin slider tai potikka jäänyt vahingossa päälle?
Joskus noita voi olla vaikea huomata.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #5 : 10 Toukokuu, 2010, 17:56:38 »
Ja siellä on niitä group-asetuksia myös...
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 12FG ohjelmointiongelma?
« Vastaus #6 : 10 Toukokuu, 2010, 20:55:05 »
Nysse selvisi. Tai ainakin toimii.

Katsoin edelleen servoliikeratoja sekä servotesterissä että throttlehold-valikossa eikä holdissa ainakaan tullut enempää kuin 75%. Kävin sitten endpoint-puolella laittamassa kaasun liikeradan samaan mikä limit oli 135% ja jo alkoi tapahtumaan. Ei tarvi idle1:ssä enempää kuin 90%, riittää mulle hyvin.

Jotenkin noin se meni, ei vaan osannu ensin moista epäillä. Kiinteäsiipisissä kun kaasu on toiminut koskematta kaasun endpointtiin. Ei ollu slideri eikä potikka vaan muutenvaan ration rajoitus.
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3074 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2008, 06:50:39
kirjoittanut kamakaze
8 Vastauksia
3712 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2011, 10:30:31
kirjoittanut reittila
3 Vastauksia
2250 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Toukokuu, 2010, 23:29:06
kirjoittanut 1m4s0_
8 Vastauksia
4164 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Joulukuu, 2010, 17:21:07
kirjoittanut reittila
3 Vastauksia
1932 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2011, 19:18:34
kirjoittanut MIKKELSONNI