Tulipa torpattua mun Aurora Petikossa tokalla lennolla tuossa viikko takaperin. Tuunasin konetta siinä, eka lento meni ihan ok, oli tosin todella rikkaalla, mutta tokalla lennolla pari minuuttia nousun jälkeen lämmittelin konetta lentäen FFF kaseja. Kurvasin vasemmalta mukavasti ja kesken kurvin kone vinkas, kierrokset tyhjäkäynille ja fail safe päälle. Kokeilin heittää lavat pikkkusen negatiiviselle ja ohjatakin vähän mutta kun ei totellu, niin ei totellut. Ei mitään ohjattavuutta. Eka kerta kun 2.4 tekee mitään tällaista. No nokka nousi ylös, lapojen kierrokset lähelle nollaa, ja torppihan siitä tuli. Nätisti jäi tyhjäkäynnille turpeeseen makaamaan. Sain sen lähettimestä sammutettu sitten lopulta mutta... Puoli kiloa multaa ja Petikon nurmikkoa landareista ja koneen ja tankin välistä poistin, mutta onneksi tuli fail safeit säädettyä aikoinaan. Vikakin vissiin löytyi kun purin palasiksi. Kahden servon johdot ja Arizona regun positiivinen virta johto oli hiertynyt auki. Se regun johto oli saattanut mennä torpissa mutta servojen ei, toinen vielä kaasu servo. Päättelin että fuilin vaihdon yhteydessä (vaihdoin Cool Power LS:stä Opti Fueliin ja sitten takas Cool Poweriin kun ei "savu koneesta" juuri mitään nähnyt) että kone kun kävi sika rikkaalla ja tärisi sen verran että johdot hankaantu auki. Surullisinta koko hommassa on että tarkistin johdot juuri pari viikkoa sitten ja oli silloin ihan ok. No onneksi oli pari foorumin jäsenetä paikalla hengessä mukana niin ei ota niin paljon pattiin. Eniten tossa harmittaa mun 690 V-Bladet. Oli meinaan toistaiseksi parhaat lavat mitä on ikinä tullut kokeiltua. Pirun tarkat ja näät heti jos ohjaat väärin... Toivottavasti Radixin SBt on edes lähellä...
Sitten viikkoa myöhemmin olin taas Mini Titanilla pörräämässa ja ajattelin ottaa iisisti, vikalla akulla ajattelin tehdä vaan auto harjoituksia ja kuinka ollakaan 6 tai 7 tuli tehtyä ihan ok , mutta viimeinen auto oli todellakin viimeinen. Fleerasin liian myöhään ja osui hieman liian kovaa. Puomi kääntyi 90 astetta kun molemmat lavat osui siihen
Toinen puoli landareistakin katkesi mutta ei muuta vahinkoa. Onneksi oli muutama puomi varalla joten hintaa tuolle tokalle torpile ei tullut uutta puomia enempää. Landarit korjasin topsi tikun palalla ja epoksilla. Taitaa kestää paremmin kuin alkuperäinen...