Oli ne kaverin HK:n lavat yhtä tiukalla. Keskiöstä en tiedä voisi koittaa vaikka mun kopun osilla jos niistä olisi joku yhtään suorempi varsinkaan tämän aamuisen jälkeen. Tuli vähän remontoitavaa eikä siinä vielä kaikki.
Eilen tosiaan testasin sen verran kopua että se vaatii lisää säätöä. Tänään aamusta talliin ja swashin säätö ja mankan tutkintaa. Kopu kasaan (moottorin johdot, linkkitangot, muovinen etuosa jonka päälle akku) ja virrat kii. Nopari sano bee bee bee bee bee (nopea) jota se teki aikaisemminkin ja korjaantui sillä että muutti ohjaimesta kaasun norm -> rev. No sama homma nyt ja virrat takas, vieläkin antoi samaa merkkiääntä ja sit lähti alakerta irti. Kopu pöydällä ja nuppiin reilusti kierroksia, eka tais lyödä sormille ja siinä samassa estin ranteella roottorin pyörimisen jonka jälkeen kopu hyppäs tallin nurkkaan, ohjain oli pysynyt rytäkässä kädessä ja tökkäsin kaasutikun ylös. Moottori taisi lakata pyörimästä siinä vaiheessa, vaikkakin kuulin jotain ääntä mutta taisi olla peräservo. Akku irti ja sormia paikkaamaan. Lapa oli osunu myös reiteen joten naamavärkki ei ole ollut kauheen kaukana lavoista. Itse opin tästä ainakin yhtä sun toista. Toivotaan että tämä virkistää muiden muistia ja on esimerkkinä etenkin uusille harrastajille siitä mitä voi käydä, nyt selvittiin vähällä. Jos ei moottorin johdot ole irti niin sitten on pääratas irti...
Liitteenä vielä kuva vasemman käden nimettömästä joka on pahin vaurio, keskari oli ekat 15min kipein koska siihen lapa oikein löi ja nimetöntä vain viilsi.
Niin ja kopterin vauriot: 2x servon rattaa, 1x muovinen pallolinkki, pääakseli, stabbaritanko ja päälapojen akseli.