Kirjoittaja Aihe: Nettikauppojen vastuunkanto???  (Luettu 21398 kertaa)

skigge

  • Vieras
Nettikauppojen vastuunkanto???
« : 18 Tammikuu, 2008, 11:32:24 »
Ostin ensimmäisen kopterini JR-HOBBYltä.Ohjeet kehoittivat purkamaan akun ja niin tein.Akku epäkuntoon ja palautus kauppaan,josta sanottiin,ettei lipo-akkua saa ikinä purkaa.Lähetin kopion ohjeesta.Kauppa ei ikinä kertonut minulle,mitä heidän mielestään ohjeessa sanottiin,mutta ilmoittivat,ettei laitteilla takuuta.En saanut uutta akkua tilalle.Käsittely kesti kai yli kolme viikkoa.Jos vastuu kannetaan näin,on kai järkevä ostaa vermeet ulkomailta paljon halvemmalla????

gy-401

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #1 : 18 Tammikuu, 2008, 14:24:23 »
Tuskinpa lipoakun ohjeessa käsketään purkamaan akku ???
Laitappa se ohje tänne näkyville.
Jos ohjeessa lukee että puraa akku niin hommahan on simppeli.
Akku takasin ja uusi tilalle.
Ja sitten vielä juristin avustuksella 100000 eeroa kipurahoja ;D
Kaikilla tuotteilla on 30 päivänpalautusoikeus.

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #2 : 18 Tammikuu, 2008, 14:44:28 »
Ohje sanoo...Charging battery should be part of your prosedure for flight.It is recommended that you completely discharge the battery during the initial test flight before following the charging guidelines outlined below....Mun englannilla tää kehottaa purkaa,enkä jaksa tapella parista kympistä kauppiaan kanssa???

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #3 : 18 Tammikuu, 2008, 16:28:49 »
Juuri näin, kyllä ohje sanoo purkamaan akun täysin ekoilla testilennoilla, toisin sanoen on jonkun muun kuin lipoakun ohje mukana.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #4 : 18 Tammikuu, 2008, 17:01:43 »
Mitäs mieltä oot "vispilä 1",kumman vastuu;kaupan vai asiakkaan,jolla ei oo kokemusta laitteista?????

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #5 : 18 Tammikuu, 2008, 17:16:18 »
No siis järjen mukaan se on kaupan vastuu jos myyvät aloittelijalle pakettia, jonka mukana tuleva käyttöohje neuvoo toimintaan joka tuhoaa tuotteen, lipoakkuahan ei saa purkaa alle tietyn rajan, ja lennättäessäkin pitää lopettaa ajoissa, mieluusti jo vähän ennen kuin tehot alkaa vähetä. Joten menet sinne JR:n puljuun ja sanot että ainut asia millä ei ole takuuta on se huono maine mitä kylvävät harrastajien keskuudessa  ;). Totta kai heidän pitää antaa uus akku sulle, jos kerran paketin ohjeistus on viallinen, eihän he voi olettaa että jokainen aloittelija tietää suoraan miten eri akkukemioiden lataus eroaa toisistaan.

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #6 : 18 Tammikuu, 2008, 17:19:32 »
Ohje sanoo...Charging battery should be part of your prosedure for flight.It is recommended that you completely discharge the battery during the initial test flight before following the charging guidelines outlined below....Mun englannilla tää kehottaa purkaa,enkä jaksa tapella parista kympistä kauppiaan kanssa???
Eipä ne kauppiaat muuten korjaa tapojaan-jos sittenkään- jos asiakkaat luovuttaa jonkun kympin takia. Nyt ihan vaan vaikka periaatteesta hoidat homman kotiin. :)

gy-401

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #7 : 18 Tammikuu, 2008, 17:26:46 »
Vaadit kylmän viileesti uuden akun.
Sinulla on oikeus saada uusi akku.
Pistäppä tarinaa sitten miten asia etenee.

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #8 : 18 Tammikuu, 2008, 17:36:29 »
Ilmeisesti Eskyn lama kopterin ohjeesta on kyse? itsekin ihmettelin ohjetta lukiessani että taitaa olla vanhaa tietoa.

Suosittelen myös että "tappelet parista kympistä" kaupan kanssa. Heillä kun näyttää olevan sellainen asenne että kaikki on asiakkaan vastuulla. Itse sain omasta mielestäni (ja kuluttaja-asiamiehen vahvistamana) väärin perityn pari kymppiä takaisin, ei tarvinnut kuin lähettää kuluttajariitalautakunna lle asia käsiteltäväksi niin muuttui kauppiaan näkemys... :)

edit: niin että soittele kuluttaja-asiamiehelle ja kysäise mitä mieltä hän on, todennäköisesti samaa kuin sinä.

-Jari
« Viimeksi muokattu: 18 Tammikuu, 2008, 17:43:52 kirjoittanut jarpiili »

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #9 : 18 Tammikuu, 2008, 17:50:03 »
KIITOS KANNUSTUKSESTA!Laitoin JR-HOBBYYN Ouluun taas mailin ja kyselin akkua...ootellaan.Kopter i on E-sky Honey Bee King 2.Nyt alkas olla jotenkin säädöissä kai.Toisen isomman akun kuiteskin ostin Hobby Peoplelta ja siellä palvelu tuntuis paremmalta....

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #10 : 18 Tammikuu, 2008, 17:51:00 »
Ja jos eivät anna akkua niin lähetän niille s-postia. (jos yleensäkkään vastaavat postiin  :))


-op-
« Viimeksi muokattu: 18 Tammikuu, 2008, 17:52:46 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #11 : 18 Tammikuu, 2008, 17:54:42 »
KIITTI "vispilä 1"!!!Täähän tuntuu hyvältä "palstalta".En oo paljo pystyny vielä lennättelee,mut on jo nälkä alkanu kasvaa ja mietin onkohan 3DX-500 tai T-REX 600 koptereissa mitään järkee...Tuo Honey Bee on kyllä vähän lelun olonen????????????

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #12 : 18 Tammikuu, 2008, 18:03:39 »
Lueppas tätä foorumia alusta loppuun niin löytyy luultavasti paras kopteri sullekkin. Ja tottakai tuut kevätleirille mukaan katselemaan menoa  ;).

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #13 : 18 Tammikuu, 2008, 19:45:24 »
Kyseiseen kauppaan liittyen. Pojalta levisi rc-autosta Robbe Rookie -nopari, ostettu JR:stä joku neljä viisi kuukautta sitten. Kossi marssi kuitin kanssa liikkeeseen, josta todettiin että:"ei näillä mitään takuita ole". En vielä ole ehtinyt firmaan mesoamaan, mutta kai noissa nyt pitää jonkin sorttinen takuu olla?
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #14 : 18 Tammikuu, 2008, 20:02:43 »
"ei näillä mitään takuita ole".
Ei ..ttu mitä paskaa.  >:(

Pitäisköhän jopa tuolta Robbelta kysellä että mitä tämä tämmöinen on, siis jota JR-hobby harrastaa.

http://www.robbe.com/at/en_garantie.cfm?lang=en&ISID=4790e9cc00309008271b3e0dc1460641
Lainaus
# robbe provides a 24-month guarantee.
# robbe will exchange your faulty controller immediately* for a brand-new unit within the first 12 months of the guarantee period. Kontronik and Futaba speed controllers are not included in this exchange guarantee.

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #15 : 18 Tammikuu, 2008, 20:14:40 »
Kiitti, tuo linkki valaisee asiaa paljon. Otan tuosta kopsun aseeksi mukaan ja sittenpä nähdään.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #16 : 19 Tammikuu, 2008, 00:15:11 »
Moi elkeepä vielä ottako mitään hirveitä pultteja kyseisestä liikkeestä. Mulla tilattu tavara on toiminu mutta ei noissa RC- vehkeissä taida hirveitä takuita olla ellei sitte valmistajalla. Mutta tuossa lipon purkamisessa näyttäs olevan selkeä inhimillinen virhe joka olisi kyllä syytä korjata ja ilmoittaa kauppiaalle. Ei munkaan maileihin olla vastattu kun joskus laitoin, puh sai yhteyden ja homma pelas, tarjouksia kyllä tulee omaan sähköpostiin, amutta kun ei ole ollu käyttöä tarjouksille.

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #17 : 19 Tammikuu, 2008, 17:16:46 »
Sain tänään sähköpostia JR-HOBBYltä...Edelleen ovat sitä mieltä,ettei takuuta ole ja kiertävät täysin ydinkohdan eli ohjeen virheellisyyden ja vastuun siitä.Akkua ei tule!!!!!

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #18 : 19 Tammikuu, 2008, 17:24:13 »
Ei muuta ku JRH pannaan. Tää on suomessa sen verran marginaaliharrastus, että ei luulis olevan varaa olla ylimielinen. Itse olen hoitanut huonekalualan reklamaatioita vuoden ja voin sanoa että näin vaikeaa se ei ole. Jos tuote on viallinen, saa myyjä siitä kuitenkin omansa pois. Ellei sitten ole joku aivoton tehnyt diiliä valmistajan kanssa...
Nada

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #19 : 19 Tammikuu, 2008, 18:00:13 »
Kiitti tuesta.Mua ihmetyttää nyt eniten tuo,ettei ne ota siihen virheelliseen ohjeeseen kantaa.Se on jotenkin niin ylimielistä,absurdia hommaa.Kaiken syy on kuitenkin se ohje purkaa,mutta he ei siitä mainitse mitään,aivan kuin sitä ei olisi olemassa.Kysymys on kuitenkin heille varmaaan alle 20 eurosta,mitä akku tukkuhinnalla mahtas maksaa.Aikuiset ja kai kuitenkin täysin järjissään olevat ihmiset tätä harrastaa,joten kummastuttaa,että tyypillä joka ottaa heistä elantonsa on asennepuoli tämänmoinen????

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #20 : 19 Tammikuu, 2008, 18:07:32 »
Kysymys on kuitenkin heille varmaaan alle 20 eurosta,mitä akku tukkuhinnalla mahtas maksaa.

Tästä juuri on kysymys. Pienestä summasta ovat valmiita myymään maineensa...
Nada

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #21 : 19 Tammikuu, 2008, 18:11:17 »
Kävinpä sitten tänään takuuasioissa JR-Hobbyssä. Mukana oli ajossa levinnyt Robben autonopari, jota poikani oli jo tuloksetta käyttänyt näytillä liikkeessä. Mukanani oli ostoksen kuitti (vajaa 5kk vanha) ja Robben sivuilta printattu doku, jossa valmistaja lupaa nopareilleen 24kk:n takuun ja vikatapauksessa 12kk:n aikana vaihdon samoin tein uuteen.
(http://www.robbe.com/at/en_garantie.cfm?lang=en&ISID=4790e9cc00309008271b3e0dc1460641)
Myyjä totesi heti kättelyssä, heidän takuupolitiikkansa on että laite toimii liikkeestä ulos kannettaessa ja sen pituinen se. Kehoitti kääntymään suoraan valmistajan puoleen mikäli haluaisin asiassa jotain tapahtuvan. Sinänsä avuliaasti etsi yhteystiedot jollekin Robben huoltomiehelle, johon voisin olla suoraan sähköpostitse yhteydessä. Näin aionkin tehdä, sillä olen kohtuullisen varma, että maineestaan huoltapitävän valmistajan kanssa kommunikoimalla asiat selviävät. Asiat selvisivät myös muutoin; satavarmasti ei niin suurta tarvetta ja hätää minkään rc-tarvikkeen kanssa ei tule että JR:n oven vielä aukaisisin. Eikä aukaise poikanikaan.

Pekka
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #22 : 19 Tammikuu, 2008, 18:39:19 »
Ei muuta ku JRH pannaan. Tää on suomessa sen verran marginaaliharrastus, että ei luulis olevan varaa olla ylimielinen. Itse olen hoitanut huonekalualan reklamaatioita vuoden ja voin sanoa että näin vaikeaa se ei ole. Jos tuote on viallinen, saa myyjä siitä kuitenkin omansa pois. Ellei sitten ole joku aivoton tehnyt diiliä valmistajan kanssa...
Pannaan pannaan. Niin totta. Yrittäjä sahaa vain omaa oksaansa tuolla tavalla. Jos ne viitsisi hoitaa asiat hyvien kauppatapojen mukaisesti, niin varmasti kauppa kävisi paremmin kuin nyt, kun huono maine vaan leviää. No kukin taaplaa tavallaan ja se on varmaa että multa eivät saa latin latia.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #23 : 19 Tammikuu, 2008, 18:55:32 »
Taidanpa lähettää vähän postia.. Ihan oikeessa oot skigge, näin ei liikkeen pidä toimia.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #24 : 19 Tammikuu, 2008, 19:01:08 »
Joo!Sain tältä palstalta lisää virtaa hoitaa asiaa ja panin tossa ajankuluks vielä sinne valmistajalle,jos se nyt itte valmistaa näitä,sähköpostin.Katotaan ottaako ne kantaa omiin virheellisiin ohjeisiinsa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1761 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2012, 10:25:57
kirjoittanut marqush