Vähän toistaen itseäni ja muitakin jotka ovat asiasta sanoneet.
Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja selvitä tilanne hänen kanssaan. Jos (ja tod. näk. kun) kuluttaja-asiamies on samaa mieltä kanssasi, voit ottaa yhteyttä kauppaan uudestaan. Kun tämä ei toimi (kokeiltu on, kolmesti soitin kuluttaja-asiamiehelle kahdesti sen jälkeen olin liikkeeseen yhteydessä kertoen että kuluttajansuojalaki sanoo muuta kuin teidän toimintatapanne on.) voit tehdä kuluttajariitalautakunna
lle valituksen. Kun itse tein valituksen ja riitalautakunta lähetti kopiot kauppaan, muuttui mielipide. Pomokin oli vihdoin saapuvilla ja selittelyä löytyi tuutin täydeltä. Lopputulos oli kumminkin että sain rahani takaisin ja pienen korvauksen (bensa, kännykulut yms.).
Tämä lienee ainoa keino joka kyseiseen kauppaan puree. Melkein teki mieli jättää valitus vetämään eikä sopia asiaa mutta en jaksanut viitsiä.
Jos siis haluat saada oikeutta, joudut näkemään vähän vaivaa asian eteen mutta sille ei voi mitään.
Kaikki tarvittava tieto löytyy ylempää ketjusta löytyvistä linkeistä ja kuluttaja-asiamies kyllä neuvoo.
Eli ei muuta kuin onnea yritykseen
-Jari