Kirjoittaja Aihe: Nettikauppojen vastuunkanto???  (Luettu 21359 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #25 : 19 Tammikuu, 2008, 19:36:32 »
Pistin pitkän kirjeen katsotaan tuleeko vastausta ja sulle uutta akkua  ;D


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #26 : 19 Tammikuu, 2008, 19:46:01 »
KIITOS "Vispilä 1"!!!!

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #27 : 19 Tammikuu, 2008, 20:18:25 »
Jonkin aikaa alaa seuranneena mielipiteeni on, että osalla suomen liikkeistä on vain "rahat pois" -periaate.

Hommalle ei haetakaan jatkuvuutta saman asiakkaan kanssa vaan homma perustuu mistään mitään tietämättömille aloittelijoille myytäviin kelvottomiin tuotteisiin joissa on taatusti myyjän kate kohdallaan.

Alaa kauemmin harrastaneet kiertävät nämä liikkeet muutenkin kaukaa, niissä kun ei yleensä myydä paljonkaan kelvollista tavaraa ainakaan järjelliseen hintaan. Hyvissä tuotteissa kun tahtoo katteet olla pieniä.

Siinä on vaan se ikävä puoli että nämä "rahat pois" -liikkeet menestyy paremmin bisnesmielessä,
kas kun "rehellisyys maan perii", mutta epärehellisyys rahat.......

Uusia höynäytettäviä tämänkin kokoisessa maassa riittää.

-Jari
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #28 : 19 Tammikuu, 2008, 21:14:24 »
Näin on ja kyllä ittelläkin sellanen olo,että oppirahoja tässä maksellaan....

koikkis69

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #29 : 19 Tammikuu, 2008, 21:25:47 »
On tässä maassa vielä kuluttajansuojalaki voimassa?? Ei lienee yrittäjä oikealla alalla jos ei sitä tiedä??

gy-401

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #30 : 20 Tammikuu, 2008, 19:26:34 »
Kuluttajasuojalaki suojaa kyllä myyjääkin, eli ei niille tavaroille myyjän ole pakko antaa takuuta.



Kyllähän homma lähtee siitä että,myyjä on vastuussa myymästään virheellisetä/puutteellisesta tuotteesta asiakkaalle.
Ja se on fakta.
Tehdas taasen on vastuussa myyjälle piste.
Ei se sen vaikeampaa ole.

gy-401

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #31 : 20 Tammikuu, 2008, 19:48:09 »
Kannattaa tutustua tähän linkkiin,eritoten sivu 6. kuudenkuukauden vastuu:



Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #32 : 20 Tammikuu, 2008, 19:56:49 »
Eipähän ole vielä ainakaan tullut vastausta kirjeeseeni, itseasiassa epäilen etten mitään vastausta koskaan tule saamaankaan..


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

gy-401

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #33 : 20 Tammikuu, 2008, 20:12:21 »
No asiakashan voi aina vaikuttaa jaloillaan.
Kyllä vilunkia pelaavat kauppiaat tulevat asiat edestään löytämään.
Onneksi suomessa homma pelaa suht hienosti.
Neuvottelemalla yleensä pääsee kohtuulliseen sopimukseen,yleensä.

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #34 : 21 Tammikuu, 2008, 15:12:08 »
Jooo...Tuli taas JR-HOBBY ltä vastine sähköpostiin.Eli ei takuuta ja sillä selvä,mutta ei sanaakaan väärästä ohjeesta.Siis kauppa ei ole kertaakaan kommentoinut tätä ohjetta,josta akun vioittuminen johtui.Kun sinne ensi kerran asiasta olin yhteydessä,sanoivat,ettei tälläinen ohje ole mahdollinen ja kun sen heille lähetin,he ovat vaienneet siitä täysin,aivan kuin asiaa,kysymystä,ongelmaa ei olisikaan ja aivan kuin akku olisi itsestään sammunut.Pyysin taas kerran heidän "suomennostaan" ohjeesta.Absurdi tilanne...Tulee mieleen jotkut kommunististen maiden "totuudet" tai niiden olemassa olon kyseenalaistaminen vaikenemalla............ .....

riku

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #35 : 21 Tammikuu, 2008, 16:01:13 »
Jooo...Tuli taas JR-HOBBY ltä vastine sähköpostiin.Eli ei takuuta ja sillä selvä,mutta ei sanaakaan väärästä ohjeesta.Siis kauppa ei ole kertaakaan kommentoinut tätä ohjetta,josta akun vioittuminen johtui.Kun sinne ensi kerran asiasta olin yhteydessä,sanoivat,ettei tälläinen ohje ole mahdollinen ja kun sen heille lähetin,he ovat vaienneet siitä täysin,aivan kuin asiaa,kysymystä,ongelmaa ei olisikaan ja aivan kuin akku olisi itsestään sammunut.Pyysin taas kerran heidän "suomennostaan" ohjeesta.Absurdi tilanne...Tulee mieleen jotkut kommunististen maiden "totuudet" tai niiden olemassa olon kyseenalaistaminen vaikenemalla............ .....

Olen samaa mieltä että toi vaikeneminen on todella syvältä ja pahinta mitä voivat tehdä. >:(

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #36 : 21 Tammikuu, 2008, 16:29:00 »
Hirveä Deja vu... Ihan kuin tälläinen keskustelu olisi ollut Lennokit.netissäkin ko. puljun liikeideasta ja takuupolitiikasta.

Esim. eräs nelikirjaiminen nettikauppa hoiti minun akkupulmani varsin mallikkaasti. Kun yksi pakka lopetti antamasta virtaa, laitoin asiasta s-postia kaupalle, kun pakka oli kuitenkin vain 20 latauksen ikäinen. Vastaukseksi kysyivät olenko ottanut kovia virtoja ulos. Vastasin että en, ja kohta postiin tuli kirjekuori, jossa oli valmiiksi maksettu palautussäkki osoitteineen. Akku sisään, ja kuori postiin, ja parin päivän päästä laatikossa oli uusi akku.
Samankaltaisia kokemuksia on eräästä "sähkölennokkien erikoisliikkeestä" joka on nykyään osa tätä nelikirjaimista kauppaa. Pullahtaneen kennon tilalle sai uuden kun vaan laittoi s-postiin kuvan miltä kenno näytti normaalin käytön jälkeen.

Kyllä näillä siis on "takuu". Jotkut vaan hoitavat hommansa paremmin kuin toiset, ja jotkut ei hoida ollenkaan.
-flybarless, sedative stabilized head-

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #37 : 21 Tammikuu, 2008, 16:44:57 »
Vähän toistaen itseäni ja muitakin jotka ovat asiasta sanoneet.

Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja selvitä tilanne hänen kanssaan. Jos (ja tod. näk. kun) kuluttaja-asiamies on samaa mieltä kanssasi, voit ottaa yhteyttä kauppaan uudestaan. Kun tämä ei toimi (kokeiltu on, kolmesti soitin kuluttaja-asiamiehelle kahdesti sen jälkeen olin liikkeeseen yhteydessä kertoen että kuluttajansuojalaki sanoo muuta kuin teidän toimintatapanne on.) voit tehdä kuluttajariitalautakunna lle valituksen. Kun itse tein valituksen ja riitalautakunta lähetti kopiot kauppaan, muuttui mielipide. Pomokin oli vihdoin saapuvilla ja selittelyä löytyi tuutin täydeltä. Lopputulos oli kumminkin että sain rahani takaisin ja pienen korvauksen (bensa, kännykulut yms.).

Tämä lienee ainoa keino joka kyseiseen kauppaan puree. Melkein teki mieli jättää valitus vetämään eikä sopia asiaa mutta en jaksanut viitsiä. :)

Jos siis haluat saada oikeutta, joudut näkemään vähän vaivaa asian eteen mutta sille ei voi mitään.

Kaikki tarvittava tieto löytyy ylempää ketjusta löytyvistä linkeistä ja kuluttaja-asiamies kyllä neuvoo.

Eli ei muuta kuin onnea yritykseen :D
-Jari

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #38 : 21 Tammikuu, 2008, 16:54:34 »
Kiitti taas kannustuksesta!!!Pitää miettiä kuinka pitkälle ton vaivasen asian takia kannattaa mennä.Jos en saa asiaan korjausta,aion pitää sitä esillä ainakin sellaisten vuoksi,jotka eivät ole vielä vastaavaa joutuneet kokemaan ja toivottavasti ainakin JR-HOBBYn kohdalta sen välttävät ja hankkivat vempaimensa vastuullisemmilta kauppiailta.

mikape

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #39 : 21 Tammikuu, 2008, 17:14:13 »
Tosiaankin toi tyyppi joka siellä on yleensä myymässä ja jonka oletan olevan tässä kyseessä, ei taida olla kuin ihan palkattu myyja, joten tosi omituista hommaa.
Ehkä tosiaankin kannattaisi olla suoraan omistajaan yhteydessä, hommat voisivat alkaa rullaamaan, tai sitten ei.

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #40 : 21 Tammikuu, 2008, 17:58:04 »
heheh,
Valitettavasti mikape asia ei minusta mene niin, vaan että pomo-mies antaa käskyn sille myyjälle että ole paskiainen ja sitten myyjä voi sanoa että pomo käski, ja pomoa ei kyllä sitten saa kiinni ainakaan kaupasta.

-Jari

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #41 : 21 Tammikuu, 2008, 18:03:21 »
lainaus sähköpostista. Omaa viestiäni en viitsi täällä julkistaa   ;)

Lainaus
Hei Op

Tämä kohta on aina hyvä havaita tilausta tehdessään:
 
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/conditions.php?osCsid=brbe19uif1ee7akglv1t1mla91
 
Varsinkin sieltä tämä:
"Mahdolliset takuut ovat laiteiden valmistajien antamia, me emme anna erillisiä takuita myymillemme tuotteille.
Huomaa että mm. Akuilla EI OLE takuuta, koska jo ensimmäinen virheellinen lataus/purkaus voi rikkoa ne."

 ::)

ei ole takuuta.. SO what? sekö määrää että on kiellettyä antaa uusi akku tilalle?


-op-
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2008, 18:06:19 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #42 : 21 Tammikuu, 2008, 18:14:25 »
Hei,
Tuonne linkkiin ei pääse ilman että rekisteröityy ja en kyllä varmaan rekisteröidy. Eli viitsisikö joku laittaa koko tekstin (tai se oleellisen osan) tänne tai voipi laittaa yn:nä jos on pitkäjuttu tms.

Kiitos,
-Jari

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #43 : 21 Tammikuu, 2008, 19:16:13 »
Kyllä se linkki aukeaa. Se menee vasemman alareuna info laatikon ohjeet palstalle.
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #44 : 21 Tammikuu, 2008, 20:07:14 »
Ajattelin vielä selventää tai sekoittaa.Kun JR-HOBBY sanoo,että akku voi mennä pilalle jo ensimmäisestä väärästä latauksesta ja sen takia eivät anna takuuta ja tässä on se ydin:ohjeissa kehoitetaan toimimaan väärin;purkamaan akku täysin ja ohjeet ovat lähettäneet he!!!!????

hoppis

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #45 : 21 Tammikuu, 2008, 21:17:18 »
Kieltämättä aika uskomatonta toimintaa.
Tuossahan asia aika selkeästi lukee: "Virheenä pidetään myös sitä, että tuotteelle ei anneta tarpeellisia käyttöohjeita tai kokoamis- ja asentamisohjeita."
Itse kävin kerran lomareissulla ko. liikkeessä pyörähtämässä etsimässä osia autooni, kun silloin ainakin tuota miragea siellä myytiin.
Nihkeän oloinen myyjä ei oikeastaan tiennyt asiasta mitään, vaan rupesi myymään ihan muuta.
Joten omat kokemukset ko. liikkeestä, eikä myyjästä eivät myöskään hirveän positiiviset ole.

Tätä vain ihmettelen että miksi ongelmatilanteessa pitää turvautua s-postiin, kun soittamalla asiaa pystyy selvittämään paljon paremmin.
s-posti on kauppiaan niin helppo jättää huomiotta, mutta puheluun vastaamatta oleminen alkaa pitemmän päälle viemään asiakkaita.
Olisiko aihetta linkittään tämä viestiketju tuonne lennokit.netiinkin, siellähän on vähän samantyylistä juttua ollut katala rc:n palvelusta, kuitenkin siellä on suurempi lukijakunta kuin tällä puolen.

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #46 : 21 Tammikuu, 2008, 21:32:59 »
Lennu.netissä taitaa olla ihan omat säikeensä myös JRstä, itsekin joskus pari vuotta takaperin lueskelin kaikki valitukset läpi ja ajattelin että "noh, huonoa tuuria ihmisillä, empä välitä". Puolisen vuotta myöhemmin kuluttajariitalautakunna n lappuja täyttäessäni päätin että en ikinä sinne enää mene. Välillä on tehnyt tiukkaa kun ovat myyneet jotain kamaa käsittämättömän halvalla :) Ja kun on ainoa RC-kauppa täällä niin voisi mennä heräteostelemaan jotain aina ohimennessään. Menee nekin rahat sitten kiinan kansallissosialistisen markkinatalouden tukemiseen.

Niin ja JRssähän on puhelinvalinta, "jos teet tilausta paina 1, muut asiat paina 2" Kerrankin soitin päivän aikana varmaan 7 kertaa muut asia -puolelle eikä vastattu. Kun menin itse paikalle niin oli kuulemma ollut niin kiirettä että ei ollut ehtinyt vastata "huoltopuhelimeen". Eli ei vaikuta myyntiin soittoon vastaamattomuus. :)

-Jari

hoppis

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #47 : 21 Tammikuu, 2008, 22:48:34 »
Niin ja JRssähän on puhelinvalinta, "jos teet tilausta paina 1, muut asiat paina 2" Kerrankin soitin päivän aikana varmaan 7 kertaa muut asia -puolelle eikä vastattu. Kun menin itse paikalle niin oli kuulemma ollut niin kiirettä että ei ollut ehtinyt vastata "huoltopuhelimeen". Eli ei vaikuta myyntiin soittoon vastaamattomuus. :)

-Jari

Tuohan on sitten kuin isommassakin firmassa, voihan sitten valita tuon 1, ja esittää asiansa... ellei tuo 1 valinta ole joku tilausautomaatti...
Erehdyin muuten tuosta liikkeestä, eli se olikin prohobby jossa oli ynseä palvelu ja tietämätön myyjä, JR:ssä en ole käynyt, tarkoitus oli, mutta liike kerkesi mennä jo kiinni, ja nykyään muuttanutkin näköjään keskustasta jo pois.

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #48 : 22 Tammikuu, 2008, 09:14:20 »
Olen sinne muutaman kerran soittanutkin.Kun akku ja laturi oli siellä ihmeteltävänä ja sitten eivät lähettäneetkään takaisin niin kuin oli sovittu.Tälle prosessille tulee vaan hintaa,jos rupee paljo soittelemaan.Alunperin ne tosiaan sano,että päättävät kantansa,kunhan näkevät kehottaako se ohje purkamaan.Nyt eivät ole sitten ottaneet siihen kantaa,koska näihän se kehottaa.Että tällasta......

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #49 : 22 Tammikuu, 2008, 12:09:33 »
Laitoin tänään sähköpostin kuluttaja-asiamiehelle,puhelinajat rajoitetut.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1756 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2012, 10:25:57
kirjoittanut marqush