Oma Hk450 v2 ei ehtinyt kulua loppuun, sillä torppasin sen verran pahasti, että kokosin suoraan jo hyllyssä olleen HK450GT paketin. Ainoa oikeastaan moite on jonkinmoinen välys washout basen ja pääakselin välillä, sekä välys swashplaten pallonivelessä. Menoa ei tunnu tosin haittaavan. On minulla hyllyssä FMT nuppi, joka tuntuu täysin välyksettömältä ainakin uutena. Ainoa ennenaikaisesti kulahtanut osa on Hobbymate-moottorin laakeri, joka kyrvähti parin akullisen jälkeen. Laakeri oli 80 senttiä ja Dealextreme laittoi vieläpä uuden moottorin takuuseen.
Huoletonta menoa silmälläpitäen tuollainen klooni kannattaa purkaa uutuuttaan atomeiksi, liimata laakerit pesiinsä, rasvata/öljytä jokainen laakeri ja ruuvit lukitteella kiinni. Lisäksi luonnollisesti säätää kaikki kohdalleen. Sen jälkeen on todennäköisesti edessä ongelmattomia lennätyshetkiä. On noilla jo useita kymmeniä akullisia takana, eikä mikään osa ole huonouttaan pettänyt. Perän ja pääakselin laakerit ovat piakkoin vaihtokunnossa, mutta eipä ole kummoinen investointi.
Nuppiservoina on $2 TG9e:t ja perällä HXT900, Gyrona HK401B. Hyvin toimii taivaslennossa, piroissa, silmukoissa, immelmanneissa, flipeissä ym peruskurvailuissa ja perinteisessä "taitolennossa". AD3D ei varmaan kovin hienosti ehkä menisi, mutta eipä sellaiseen ole suuria intohimojakaan harjoittelun tässä vaiheessa. Sunnuntaikurvailuun ihan hyvin toimiva ja luotettavaksi osoittautunut setti. Hk alumiinin pehmeydestä olevia juttuja olen ihmetellyt, sillä minulla ovat olleet torpin jälkeen lepatusakselit ja pääakselit 90 asteen mutkalla, eikä mitään alumiiniosia ole koskaan mennyt.
Tämän halvemmalla ei juuri kopteria saa koottua, mutta osoittautunut toimivaksi siitä huolimatta.
Runko HK450GT
Moottori Hobbymate HB2835-L (2835-H laitetaan jossain vaiheessa)
nopari Towerpro H40A
Nuppiservot TG9e
Peräservo HXT900
Gyro HK401b
3€ lasikuitulavat
akut Turnigya ja Flightmaxia
Radiona erinomainen FlySky TH9x