Nyt keväällä on tullut ahkerasti lennäteltyä mcpX:ää, se kun takapihalla hallittavissa ja mielestäni oikein hyvä harjoitteluun. Kynnys lennätellä on matala, kun ei tarvitse lähteä kenttiä etsiskelemään. Pikkaisen on kuitenkin ahtaat tilat, pari kertaa on osunut puun oksiin tai maahan. On kyllä kestävä, tähän mennessä on yksi linkki katkennut (FastLadilla 8 kpl paketissa yhden hinnaksi jää 40 senttiä) ja yhden pääakselin rattaan olen vaihtanut (2.20 euroa) sekä pääakselin laakerin (vajaa kolme euroa), kun se hukkui rattaan irrotessa, että lentely sillä on halpaa. Yllättävän hyvin pysyy hanskassa pienellä tuulellakin ja saa harjoiteltua hallintaa tuulessa, positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan. Lavan ovat säilyneet ehjänä. Suomesta ei oikein vielä varaosia löydy, Sabelta sain rattaan sekä laakerin, kun ovat samanlaiset msR:n kanssa. Nyt laitoin varaosatilauksen FastLadille, samalla lähti tulemaan DS520 uudeksi peräservoksi Sportiin.
Pääsiäisenä tuli nostettua ilmaan myös 450 Sport, tuntuipa kiikkerältä talven jäljiltä, pari akullista leijuttelin ja hain tuntumaa. Kunnes kolmannella akullisella parin metrin korkeudessa katosi tehot, mutta alla oli onneksi heinäpelto ja se laskeutui kauniisti. Kuten Sport-ketjuun kirjoitinkin, syynä oli löystynyt pinjoni (ruuvi oli kyllä tiukassa, ei ollut ruuvilukite pettänyt). Jussilta sain hyvän vinkin viilata tasanne akseliin, se kun on aivan pyöreä, pitää viikonlopuksi toteuttaa viilaus.
Gauiin on seuraavaksi työn alla muovirattaisten Futaban nuppiservojen tilalle metallirattaiset, pari kadonutta hammasta yhdessä rattaassa aiheutti viime kesänä kaksi torppia, kun en ensimmäiselle löytänyt syytä. Muovirattaiset Futabat menevät ohjastamaan Phoenixin korkeus- ja sivuperäsintä.