Kirjoittaja Aihe: Akkutesteri  (Luettu 6814 kertaa)

Poissa JJA

• Tavallinen torppari
Akkutesteri
« : 02 Kesäkuu, 2007, 12:47:58 »
Millä te testailette akkujanne? En nyt tarkoita näitä jännitevahteja, vaan ihan maassa tapahtuvaan keinokuormalla suoritettuun akun testailuun.

Mulla on 5 kennon vastariakku, 5.3v regu ja VoltMagic, joiden toiminnasta olisi mukavaa saada kunnon tietoa. Musta vaan tuntuu että toi jännitevahti ilmoittelee turhan äkkiä alhaisesta jännitteestä ja olisi hyvä saada kunnon faktaa akun tilasta.
VoltMagikista on kyllä tullut 2-versio joissa on vaihtoehdot myös reguille, mutta tässä sitä ei ole, joten se on asetettu mutulla jonnekin.

Voisiko akkua testata vaikka jollain diy menetelmällä mittailla jänitettä yleismittarilla ja vaikka laittaa servotesti päälle?

Onko kellään Watt's uppia?
http://www.rc-cars-planes.com/watt-meter-review.html
« Viimeksi muokattu: 02 Kesäkuu, 2007, 12:51:40 kirjoittanut Jani_A »

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Akkutesteri
« Vastaus #1 : 27 Kesäkuu, 2007, 18:47:02 »
Mulla on se futaban BR-2000 battery checker joka myös purkaa. hommasin hobbypeoplesta oliko 45€

Poissa Hipteristi

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #2 : 27 Kesäkuu, 2007, 21:11:30 »
Tuo erillinen kuormittaja on kelposijoitus ja maksaa itsensä takaisin (vai mitä Hipteristi  ::).

Heh on sitä syitä miksi kopteri tulee ketoon.  ::)

Poissa JJA

• Tavallinen torppari
« Vastaus #3 : 16 Lokakuu, 2007, 12:33:37 »
Koiraa kusetellessa jostain putkahti mieleen että, miksei akkulaturia voisi käyttää myös akkutesterinä.  ;D Mulla on toi Swallow advancen laturi  ja siihen kun heittää sopivasti ampeereja purkuun, niin eikös siitä kaiken järjen mukaan näe myös akun jännitteen?  Oonko ihan hakoteillä, vai onko tuossa järkeä?

Poissa Julle

• Pro torppari
  • Jukka Vuoristo
« Vastaus #4 : 16 Lokakuu, 2007, 12:44:36 »
Mä sain ainakin elvytettyä Swallow:lla pari akkua kun loppu hönkä heti alkumetreillä.
Ajelin sillä purkuohjelmalla balanserin kautta.
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Poissa jukka

• Pro torppari
« Vastaus #5 : 16 Lokakuu, 2007, 15:45:00 »
On niitä akkuja hyvä testailla, mikä tuli mulle Sipoossa selväksi. Freyan akku kyykähti ja fail safe laitoi kaasun tyhjäkäynnille, leijunnassa oltiin tapahtumaketjun alkaessa onneksi. Kopteri laskeutui alas, lavat kynti kentän kuraista pintaa ja saldona vain lapakulmaservon rattaat ja stabbaritanko sekä linkkejä. Kopteri pysyi pystyssä! Syy siihen on paitsi onnellinen sattuma myös se, että XPS laitteet lukitsee servot  (hold) kun virrat vähenee liikaa, kaasuun olin laittanut fail safen onneksi. Kun mittailee akkuja kannattaa johdot olla suht lyhyet, muuten sinne hukkuu äkkiä jännitettä ja hyvääkin akkua luulee heikoksi.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa JJA

• Tavallinen torppari
« Vastaus #6 : 17 Lokakuu, 2007, 00:03:44 »
Jani muuten. Alkuperäiseen viestiin viitaten, niin minulla on tuollainen laite. Siihen käy suoraan mm. vastarin akku. Jos joskus haluut testaa, niin törmäillään kentällä / kupittaalla.

Watt's up-testerikö? Joo olis se ihan mielenkiintoista nähdä. Kupittaalla ei ole tullut käytyä kunnei itsellä ole kuin toi nitro rapukka, ja kentälläkin aika vähän viime aikoina kun on ollut noita teknisiä ongelmia. Mutta nyt vehkeet tuntuu pelaavan taas. Tosin tänään paattisilla oli lähellä tulla romua. Kadotin kopterin asennon ja sitten se alkoi tulla lähemmäs ja alemmas perä edellä. Noo en muista tarkkaan miten se meni, mutta kolmisen metrin päästä meikästä ja about metrin korkeudella maasta se oli pahimmillaan, eikä osunut kumpaankaan, vaikka lentokuviot oli aikast hurjan näköisiä. Oli se kyllä sellanen ihmepelastuminen rapukalle ettei ole tosikaan.  ;D

Poissa JJA

• Tavallinen torppari
« Vastaus #7 : 28 Joulukuu, 2007, 21:19:18 »
Tee se itse akkutesteri yleismittarista ja muutamasta osasta.

http://www.rcbatteryclinic.com/ldvm.html