Kyllä on ikävä ongelma.. noin diagnoosin puolesta..
heitän nyt vähä updatea vaikka selvä asia tää taitaa olla.
Nyt oon tsekkaillu tota gyro toimii n. 95% kerroista.. Oon tässä laittanut virtaa kopteriin ja ihmetellyt tota gyroa, ja on toiminut ihan ok useimmiten.
MUTTA.Esimerkiksi kun tänään laitoin virrat päälle, niin gyro oli täysin pimeäksi, tällä kertaa ei liikkunut edes peräservo.
Tuli mieleen että kummallakin kerralla kun gyro on lakannut toimimasta, taikka jäänyt tuohon tilaan jossa servo liikkuu TODELLA hitaasti, ovat olleet sellaisia että kopteri on ollut paikoillaan noin ~30sec ennen roottorin käynnistämistä. Mutta välillä taas oon tehnyt tahallaan tuota että en ole koskenut kopteriin vähään aikaan virran päälle laittamisen jälkeen, ja gyro on toiminut normaalisti.
Tsekkasin tuossa eilen myös radion asetuksista sen rajan missä gyro menee ns. "sekaisin". Siis silloin kun radion gain on tasan 50%. Tuolloin servo liikkuu erittäin hitaasti, ja on vissiin ihan normaalia. Radiosta tosin ei tarvitse muuttaa asetusta kuin 49%:iin niin servo toimii taas normaalisti, ja gyro on RATE -tilassa.
Kun tui tapahtui ekan kerran niin mulla oli gainit n. 45-46%, korkeintaan, ja HH puolella vähän yli 70%. Eli asetuksissa ei ole ongelmaa.
Meinas melkein mennä hermot puhelimessa kun soitin kauppaan vaihdosta uuteen eivätkä meinanneet uskoa että mulla on asetukset oikein.
Vaikeehan tota vikaa on todeta kun useimmiten toimii, mutta kaks kertaa jo pimeenä ollut alle viikon sisällä, niin kyllä se joku kaunis päivä pimenee sitte ilmassakin. kai se on vähintään muutama satanen 500 -luokan kopulla, kun pelkät lavat maksaa jo melkein 50€ postimaksujen kanssa.. Joka kerta kun lentää niin on pieni pelko että mitähän tapahtuu.
Noh, täytyy lentää simulla ens viikkoon. En kyllä uskalla tota enää ilmaan nostaa ennen kun on uus gyro paikallaan..