Jep tätä ei nyt kannata varmaan jatkaa yhtään lisää, mutta kommentoin tähän vain, että tosiaan itsensä mihinkään nostamisesta ei ole kyse, mutta tollanen ruudun takaa päteminen mitä se eka viesti oli alkaa vähän häiritsee kun tässä istuu kolme päivää putkeen täysiä päiviä ja on vaikeuksia saada parin tunnin tuuraajia tiskille istumaan.
Olen mä sen vähän aikaa ollut ihan aktiivinen ja tullut kaikkialle mihin on pyydetty mitä olen lajin parissa ollut (messuilla en ollut kun olin Espanjassa golffaamassa). En väitä olevani mikään lajin guru ollenkaan ja harrastan ihan marginaalista osaa tästä lajista jos se on jäänyt jollekin epäselväksi. Enkä näistä paljon tiedä lajin yleisestä perspektiivistä (3D FAI)
Vellipöksyilystä sen verran, että on se vellipöksyilyä, että tälläseen hommaan ei saada parin tunnin piipahtelijoita kun kentällä on vino pino aina seisoskelijoita, jotka tulee vain huvikseen hengaamaan kentälle, mutta sitten ei jakseta tulla yhtä suurella vaivalla hengaamaan tunniksi kahdeksi standille, joka ei ole sen kummempaa puuhaa lajin parissa. Ketään ei voi pakottaa ja luonnollisesti kaikki valitsee itse mihin vapaa aikansa käyttää, mutta kyllä se mielestäni aika selkärangatonta on, että näin vähän on porukkaa lajia edistämässä kun tosiaan vaiva olis yhden lentokerran luokkaa.
Pitää nostaa kuitenkin hattua kaikkille osallistujille. On vain vaikea ymmärtää, että kun 'kaverit' vastailee ruokataukolomitus pyyntöihin, että en mä jaksa tulla kun mulla on ehkä jotain tekemistä...
Olet oikeassa, että kirjoittelumme oli vähän asiatonta ja siitä anteeksi, mutta toivottavasti ymmärrät, että huulesi osui vähän huonoon hetkeen kun pistettiin vasta ständiä pystyyn ja pyrittiin saamaan teille heti kuvaa mitä tapahtuu ja eka kommentti oli, että 'v*ttu tosta ei tule mitään...' Mua ketutti vielä lisää kun olit käynyt pätemässä Johnylle 'leikkimielisesti' kun vähän suuhtati ihan syystäkin...
Mutta Masu tietää lajista paljon enemmän kun minä jos se on jollekin jäänyt epäselväksi - kaikkea hyvää kaikille ja pidetään lippukorkealla!
Minusta tästä kirjoituksestasi huokuu ihan sama henki kuin muissakin kirjoituksissa, joihin viittasin ja jotka kuulostivat korvaani ikäviltä. Se että verhoilee suoran piruilun sisään näennäisen anteeksipyynnön ei muuta asiaa lainkaan.
Jos Kamakaze tarkoitat "mutta tollanen ruudun takaa päteminen mitä se eka viesti oli alkaa vähän häiritsee" lausahduksella sitä kommenttia rumista äijistä, niin ihmettelen miten se on edes mahdollista ymmärtää noin pahasti väärin varsinkin, kun aikaisemmin olin jo kirjoittanut kannustavan kommentin ja kehunut aikaansaannostanne samassa ketjussa? Kuka nyt yleensäkään kirjoittaisi tosissaan jonnekin foorumille, että paskan ständin teitte, ei tuosta mitään tule, olette luusereita?
Siinä ei myöskään puhuttu yhtään mitään "v*ttu tosta ei tule mitään..." sävyyn. Tietysti viittaus "ei kovin hyvää mainosta" koski niitä rumia äijiä ja kuului 'huulen heittoon'. Teidän tiski siellä on paljon hienompi ja viimeistellympi kuin Jämillä (josta tuli loppujen lopuksi aika askeettinen) oli ja olin itsekin innostunut hyvästä ajatuksesta laittaa se webbikamera pystyyn. Katselin sitä tovin, kun joku siinä näytti simua harjoittelevan. En ole edes varma näkyikö kuvassa ketään muuta, ehkä simuttajan vieressä olevan käsi. Harmi, että huumorintajuni taitaa olla liian piikittelevä. Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä arvatakseen, että kopterit oli vielä lukkojen takana, kun ne sinne yöksi kerran kerrottiin vietävän.
Minusta nämä tapahtumat järjestetään niin, että:
1. Ilmoitetaan tulevasta tapahtumasta mahdollisimman innostavasti ja aikaisin. Koetetaan kannustaa osallistumaan ja kerätä hyvä, tapahtumaan sopiva porukka ja aikatauluttaa "vuorot".
2. Lähempänä tapahtumaa arvioidaan voidaanko osallistua vai ei. Jos on vähästä kiinni, niin yritetään vielä kerran innostaa jengiä osallistumaan.
3. Tehdään osallistumisesta päätös.
4. Junaillaan olemassa olevilla resursseilla miten saadaan tapahtumaan osallistuttua mahdollisimman "näyttävästi" ja toimivasti.
5. Vedetään hyvä show niillä korteilla, jotka on käsissä eikä tehdä omasta panoksesta suurta numeroa (tämäkin vain luo negatiivista tunnelmaa tapahtumille, koska näyttää, että on sairaan raskasta ja ikävää osallistua).
6. Kirjoitetaan tapahtumasta hyviä kokemuksia ja innostetaan näin muita osallistumaan seuraavaan vastaavaan.
7. Homma on hoidettu hyvin, jos kiitoksia ja innostavia kommentteja tulee muiltakin foorumilaisilta (assyillä nyt ei muita foorumilaisia paljon käy, mutta muissa tapahtumissa mahdollisesti) ja mahdollisesti järjestäjiltä.
Kaikki näihin vapaaehtoisiin tapahtumiin kohdistuva negatiivinen huomio saa minusta ihmiset heti varpailleen ja suhtautumaan huonommin mahdolliseen tulevaan osallistumiseen. Ihmisten valintoja täytyy kunnioittaa ja kohdistamalla heihin negatiivista palautetta saadaan varmistettua etteivät he tulekaan innostumaan.
Assyillä on toooodella pitkät päivät ja ymmärrän kyllä, että on raskasta olla ständillä noin pitkiä aikoja putkeen. Hienoa kuitenkin, että otitte haasteen vastaan noin pienillä resursseilla. Ootte kovia jätkiä! Viime tai toissa vuonna jäi tuo tapahtuma väliin resurssipulan takia vaikka osallistujia olisi ollut muistaakseni enemmän.