Kirjoittaja Aihe: GAUI 330X quadroflyer  (Luettu 74861 kertaa)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #75 : 01 Helmikuu, 2011, 21:37:45 »
Joku fiksu vois miettiä miksi se ei toimis. Itse en jaksa miettiä ja ei ole aikaa vaan rakentaa sellaista.
Oma perjaate kun on tälläisissä että ne testataan ja todetaan joko toimiviksi tai toimimattomiksi.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #76 : 01 Helmikuu, 2011, 22:09:07 »
Meneekö ihan villiksi, mutta entäpä jos runkoina oliskin 4 kpl Trex 250 jotka on liitetty pyrstöputkistaan yhteen.
Ei ole ihan 250-rekkuja ja näitä on vain kolme, mutta että näinkö? ;D Video oli foorumilla jo aikasemminkin, mutta kertaus on tunnetusti äiti.


Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #77 : 02 Helmikuu, 2011, 04:15:26 »
Vois laittaa vaikka Zenoahin bensakoneen. Voi vitsin vitsi, lentoaika  kolmevarttia. Jo pari keikkaa illassa riittäis lentotarpeen tyydyttämiseen,,heh.
Vai mitä dutcman ? Mikä se lentoaika sun bensakopterilla olikaan ?
Zenoah-Quadro olisikin jo varmaan aika viritys! En usko enää tuollaiselssa Gauin gyron selviytyvän tehtävästään. Jos leijunta-aika olisi sama kuin bensakopterissa, niin aika kova pilotti olisi jos viitsisi sen tankillisen yhtä kyytiä pöristellä...
Paljonkohan mahtaisi olla tuollaisessa nostovoimaa... :)

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #78 : 02 Helmikuu, 2011, 11:14:55 »
Jaa tällainen olisi tarkoitus värkätä?



Ilmeisesti noissa on kuitenkin säätämistä että homma toimii muutenkin kuin simuloituna, mitään oikeaa videota tuollaisesta lennossa en ole nähnyt. Mutta periaatteessa homman pitäisi toimia. Kirjoitelkaahan kun saatte projektianne pidemmälle.
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #79 : 02 Helmikuu, 2011, 11:41:30 »
Tuollaista juuri mitä elvis näytti. Sais vaikka ensiki sellaisen leijumaan :D
Jotain 450sen periä 4 kappaletta ja keskelle moottori niitä pyörittämään. Turhaan noita 200sen runkoja toisiinsa liittämään :D

No mutta mulla ei riitä nyt aika tälläistä rojetkia väsäämään :( Ja teoria puolen miettimen ei ole mun heiniä.
Enemmin trial and error menetelmällä :D

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #80 : 03 Helmikuu, 2011, 22:54:55 »
No voi herranjestas sentään !! Tota isoa trikee en muistakaan nähneeni !!  Joo miksi sitä pitää tehdä jo alussa liian pieni laite kun voi aloittaa huipulta, oh yeah !! Mutta ton pyörittely tarvitsee jo tilaa reilusti (tai taitavan lennättäjän,,,  ;D)
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #81 : 28 Helmikuu, 2011, 11:50:56 »
Nyt se on sitten tehty:



Jostain syystä tähänkään ei ole lisätty lentovideota, vaikka vehje on ollut noin valmis jo pari kuukautta tähän mennessä.
[spoiler]Ihan teoreettisesti ajatellen voisi ainakin ajatella huolia aiheuttavan sen, että moottorin vääntö ei ole lineaari lapakulman suhteen. Nollanostovoimalla vääntö on minimissään, mutta muutettaessa lapakulmaa tästä kumpaan suuntaan tahansa momentti alkaa kasvaa samaan suuntaan vaikka nostovoima muuttuukin likimain lineaaristi lapakulman mukana, jos kierrosluvut pysyvät vakiona. Tässä kohtaa ohjauslogiikka rudderin suhteen kääntyy kaiketi päälaelleen..?[/spoiler]
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #82 : 30 Maaliskuu, 2011, 09:29:26 »
Tuota noin, onkos kukaan kurvaillu kovemmin tällä härvelillä. Pikku tikun liikkeillä menee vauhissakin ihan hyvin, mutta jos elevaattorilla koittaa käännöstä jyrkentää reilummin nii alkaa oskilloimaan ja 5 minuutin gain yms. testien jälkeenhän se sitte tupsahti hankeen (heilui ja lopulta katolleen). Liikkeet on nyt 80 ail ja ele... pitänee koittaa niitä puottaa jos se sekottaa, kun gainin säädöt ei auttanu ongelmaan. Jostain luin että flippailee jos on yli 80 liikkeet nii puotin heti siihen mutta vieläkin ilmeisesti vauhikkaaseen hommaan liikaa. Kestää nimittäin heilutella paikallaan tikkua laidasta laitaan.

Ois voinu rauhallisemmin ehkä alotella, mutta pitää ne ominaisuudet selvittää :D uutta potkuria joutuu vaan nyt ootteleen.. hanki kestää jo kävellä niin ei toimi torppi suojana kovin hyvin enää :)
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #83 : 30 Maaliskuu, 2011, 10:45:00 »
Joo siinä pitää olla ainakin 60% puolittajaa ja 40% expoa. Hyvä on myös kaikilla trimmeilla laittaa kaasu sellaiseksi, että kun kaasutikku on alhaalla, niin laite pudottaa korkeutta vain hitaasti. Holdin kanssa voi sitten käynnistää.
Ootko muuten katkassut jo muilta kun ykkösnoparilta nollan ja plussajohdon ? Mulla ainakin flippaili ympäri usein ennen tätä modausta. Jos teet muuta kuin leiuttelet, niin käytä sitä cruise-moodia. Se toimii paremmin kieputtelussa. Hoverig-moodissa on loivempi kaasukäyrä kuin cruise-moodissa mutta gyrot toimii erilailla, menee herkemmin värähtelytilaan, laita gaini muuten lähettimeen johonkin potikan alle, ihan pientä säätöa voi vaatia välillä.
Kun toi vehjas on säädöissään, sillä on nautinto piirtää viivaa taivaalle ja kamera-alustana se on ihan ehdoton. Kunhan ei tuule paljoa, tuuli ottaa aika lujaa ja sitten vaaditaan tilaa. Mulla laitteesta paljon kokemusta, soittele illalla niin otan radion kouraan ja luettelen sulle säädöt millä lentää ihan varmasti
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #84 : 30 Maaliskuu, 2011, 13:54:11 »
En oo vielä katkonu piuhoja.. tosiaan tuossa saatto käydä niinki että vähensin kaasua liikaa kun se alko vaappumaan ja sehän ei tilannetta paranna :D mietin kans että pitänee sammumisen mahdollisuus poistaa. Onkos se muuten niin että minimi kaasullakin se melkein nousee maasta vai onko mulla joku pielessä. Toki se korkeemmalla sitten tulee alaspäinkin sillä pienimmällä ihan hyvää vauhtia kun ei ole maaefektiä auttamassa.

Niin ja tuosta rungosta vielä kun muistaa.. joissain tarinoissa torpin jälkeen napsauttavat moottoripukit paikoilleen, joten kuulostaa että eivät ole liima käyttäny.. ite laitoin vain moottoritpukin ulompaan päähän kun sieltä näytti helposti taipuvan auki. Sakarat on rungossa niin jämpitisti, että niitä en liimannut. Noita jos joutuu vaihteleen niin ompahan nyt helpompaa. Kumpi sitte parempi torpin keston kannalta, kokonaan ilman liima, ohjeen mukaset määrät tai jotain siltä väliltä.. nyt ainakin liimamaton pää parista pukista oli noussut irti niin voisi kuvitella että voi pelastaa hajoamiselta jos ois kokonaankin ilman liimaa.

Tosiaan oon lukenu tuosta hovering modesta, joten en ole edes kokeillut sitä :)

Pitää soitella illalla jos aikaa siunautuu..
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #85 : 30 Maaliskuu, 2011, 15:45:21 »
Ylipäänsä korkeuden nopea pudottaminen aiheuttaa gyron menemisen värähtelytilaan. "Kun ei ole tehoja millä korjata asentoa niin mitähän tässä tekisi" se taitaa ajatella. Jos otat korkeutta pois, niin ensin oikeaa tikkua eteen, sitten kaasua pois että alkaa vajota eli ota korkeus pois lentämällä, ei pelkästään kaasulla. Maanopeutta pitää olla, muuten menee kiikkeräksi touhuksi. Sitten ennen maata vaan lisäät kaasua pitäen oikean samassa asennossa ja kas, taas me noustaan,, ;D

Quadilla on tammikuusta alkaen ajeltu aina kelien salliessa ihan urakalla, kymmeniä keikkoja. Voi olla mielipide-asia, mutta on se miellyttävämpi kun ei heti putoo tiiliskivenä alas kun vasen tikku alhaalla. Voi joku tykätäkin, ainakin sillä on hieno temppuilla niin että ekana kelataan korkeutta n. 80%kaasulla, sitten sekunniksi kaasu pois ja kone vain jatkaa nousuaan rekyylillä ihan hiljaisuudessa,,heh. Älä muuten kovin nopeasti lykkää täyttä kaasua ja muutenkin täyden kaasun käyttämisessä on riskinsä. Riippuen siitä, missä asennossa laite on saadessaan täyden kaasun komennon, niin siihen suuntaan se lähtee ja jos vastassa on vaikka talon seinä niin,, :(

Kopterimodessa eivät noparit resetoituneet joten oli pakko tyytyä ohjeen mukaiseen lennokkimoodiin, jossa ei sitten ole ainakaan mulla kaasukäyrien asettamismahdollisuutta.(FlySky)

Ylipäänsä kaasun pumppaaminen auttaa monessa tilanteessa ja siinä saa muutenkin olla herkempänä.
Kyllä mäkin liimasin kaikki osat kiinni mutta kummasti ne moottoripukit vaan irtoaa ekassa torpissa ja en enää sittemmin ole niitä liimannut enää kiinnikään sillä sittenpähän ei hajoa muuta. Sain melkein yrittämällä yhden varrenkin poikki mutta epoksilla siitä päästiin.
Teen jossain vaiheessa hiilikuidusta isomman rungon joka saattaisi olla hieman hitaampi ja parempi ilmakuvaukseen.
« Viimeksi muokattu: 30 Maaliskuu, 2011, 21:37:40 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #86 : 30 Maaliskuu, 2011, 17:23:39 »
Ylipäänsä korkeuden nopea pudottaminen aiheuttaa gyron menemisen värähtelytilaan. "Kun ei ole tehoja millä korjata asentoa niin mitähän tässä tekisi" se taitaa ajatella. Jos otat korkeutta pois, niin ensin oikeaa tikkua eteen, sitten kaasua pois että alkaa vajota eli ota korkeus pois lentämällä, ei pelkästään kaasulla. Maanopeutta pitää olla, muuten menee kiikkeräksi touhuksi.

No duoda, itsekin olen huomannut saman ilmiön mutta kylläpä vain SRB-quarkikin alkaa heilumaan kun tullaan pystysuorassa nopeasti alaspäin. Ilmiö selittyy pitkälti sillä että putoava roottori tavallaan joutuu itse synnyttämänsä ilmapyörteen sisään, tuossa jonkinlainen esityskin aiheesta; http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_ring#Vortex_ring_effect_in_helicopters. Virtaus ko. pyörredonitsissa on varsin turbulenttista ja aiheuttaa heilumista ja samalla vajoamisnopeuden säilyttämiseksi joudutaan lisäämään tehoja virtauksen pyörteen sisällä ollessa alaspäin. Jos kuitenkin nopeutta on vaakatasossa johonkin suuntaan riittävästi, pyörre jää taakse ja alas voidaan tulla nopeastikin stabiilisti.

Täyskokoisilla koptereilla ilmiö on vaarallinen, koska niissä ei välttämättä riitä tehoa pyörteestä pois pääsemiseksi ja laite tulee vauhdilla tonttiin. Pikkukopuilla sen sijaan on yleensä riittävästi tehoreserviä pyörteestä poistumiseksi.

Kyllä sun gyrosi on luultavasti ihan kunnossa ;)
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #87 : 30 Maaliskuu, 2011, 21:36:35 »
No olipa hyvä selitys !! Aikamoinen tietäjä !  ;D Joo ja kyä Quadro lentää siis itse asiassa todella hienosti. Eihän se sellaista ole kuin rekkulalla mutta hieno vehjas silti. Ja asiasta pääsee sillä kun trimmaa kaasun niin että vajoamisnopeus on tosiaan vain minimaalinen, ihan nippanappa miinuksella. Silloin nopeuden pudotus on hallitumpaa tosin tuuli ei välillä meinaa päästää laitetta alas ollenkaan mutta luotan akun loppumiseen tässä asiassa,,,heh  ;D
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #88 : 31 Maaliskuu, 2011, 12:09:34 »
Juu tuon alastulon kyllä tiedän.. tuossa ei kuitenkaan tultu juuri alaspäin ennen ku se heitti ympäri. Oltiin niinku "mutkassa" menossa :D

Kävin eilen onnettomuus paikalla uudestaan ja löysin irronneen lavan.. siinä sitte huvikseen illalla askartelin sitä kasaan ja sainkin siitä jämptin, joten illalla taas leijuteltiin :D Katkesi siis lähes juuresta joten oli helpohko askarrella. Sen lujuus on sitte insinöörin koulutuksella laskettu ja riskit kartotettu :)

Soittamaan ei kerenny, mutta eipä tässä näitä asetuksia paljoa ole.. Nyt laitoin liikkeet 60 ja expoa 40, kaasu on 75 ja perä 80. Hyvältä tuntui ajella ainakin hitaasti. leijuu tosin paljon alle tikun keskikohdan ku trimmillä siirsin käynnistymis kohtaa alemmas, mutta en vielä niin että jää pyörimään. Gainia taisin kokeilla sillon välillä 45 - 65. Nyt taisi olla 50 tai 55 endpointointeilla säädettynä. Kaasussa ei tosiaan ole varsinaista käyrää lennu modessa.. expo ja delay löytyy. Expolla saa kaasukäyrän koveraksi tai kuperaksi ääripäät pysyy siis samassakohden.

Töiden jälkeen varmaan vähän ulkoajelua..
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2011, 12:12:58 kirjoittanut Noxi »
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #89 : 31 Maaliskuu, 2011, 12:34:03 »
No niin siitä se sitte lähtee  ;D  Eikun kovaan ajoon vaan. Jos haluat laittaa kameratelineen vaikka sinne rungon alle niin mulla on M2 kierrevehkeet, voin tehdä sullekin 100 mm vaarnaruuvit joilla saa kameralle hyllyn sinne alle, toki silloin pitää olla laitteella jonkinlaiset korkeammat jalat kuin mitä siinä nyt on.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #90 : 31 Maaliskuu, 2011, 17:49:54 »
Vähän asiaan liittyen.. tuossa helmikuulla tuli lennäteltyä pari akullista quadrollakin ja otettua vähän kuvaakin kun sattui kaunis talvipäivä (pahoittelen, edelleenkin se sama kurja kynäkamera käytössä- päivämäärää ja kellonaikaakaan ei edelleenkään saa korjattua) mutta kaipa tuostakin selvän saa:



Tänä talvena jäätymisetkin ovat voineet aiheuttaa ongelmia. En tiedä jäätyikö moottori vasta hankeen tippumisen jälkeen vai ilmassa- vai olisiko syynä ehkä ollut gyron kylmänarkuus tai kylmän akun huono tehonanto nousussa.. No, näin nollakeleillä tai lämpimämmillä ei enää pitäisi olla näitä huolia. Tuossakin videossa näkee kuitenkin melkoista keikkumista. Alaspäin tultaessa osan selittää aiemmin puheena olleet pyörteetkin, mutta suureksi osaksi jäätyneet sormet  :D
« Viimeksi muokattu: 31 Maaliskuu, 2011, 17:55:17 kirjoittanut elvis »
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #91 : 31 Maaliskuu, 2011, 20:38:40 »
Noniin... tänään n. 30 min ilmassa. Ensin menin vain noilla radion säätö muutoksilla ja oudot keikahtelut olivat läsnä :) siinä testailin vähän päälle 10 min. Sitte totesin että nyt kokeillaan ottaa liiat virransyötöt pois. Eli 3-4 nopareista tulee vain signaalipiuha ja heti oli parempi. Vieläkin se tekee lievästi omiaan kun jarruttaa reilusti tai tulee sopivasti alaspäin.. mutta ei niitä että yks moottori kuulostaa oikeen vetävän kunnolla kiekkaa yhtäkkiä ja sillon heilahtaa pelottavasti. Nämä taitaa kuulua jo ominaisuuksiin.

Tällä ei kärsi niin paljon käyttää tuota kaasutikkua että korkeus pysyisi jarruttaessa ja kaarteessa kun kiekat menee ilmeisesti liian alas, sen täytyy vaan antaa ottaa korkeutta. Ei kuitenkaan tunnu ottavankaan sitä niin herkästi noissa tilanteissa kuin normi kopteri. Lisäpainokin voisi auttaa kun tuntuu että leijuu nyt niin pienellä kaasulla että puottamis rajaa ei noissa juuri tilanteissa jää. Akut on kuitenkin 3S 2200 mAh eli ei mikään kevyinkään tuohon suositelluista. Nyt kuitenki pystyy kurvaileen sen mitä tuossa sairaalan pihalla valotolppien lomassa uskalsi :D Huomenna jos pääsis taas isommille kentille. Tuuli taisi tänään myös keikutella melkoisesti.

Niin ja uudet lavatkin oli tänään laatikossa :D laitoin ehjät paikoilleen..
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #92 : 01 Huhtikuu, 2011, 07:21:16 »
Joo siitä se lähtee. On mukava vehjas ajella. Mun mielestä kopteriharrastus pitäisi aloittaa tuolla laitteella. Sitä ei saa millään rikki ja jos saa niin todella helppo korjata. Mekaanisia säätöjä ei ole ainuttakaan ja osat ei maksa mitään. Mutta onhan se silti eri kuin rekkula mutta oppii orientaatiota kuitenkin.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #93 : 03 Huhtikuu, 2011, 17:16:03 »
Ärsyttävä keksintö tämä.. nopealla eestaas rudderilla sen saa heittään voltin :) Tänään testailin uusia säätöjä ja aattelin vähän pompauttaa, ei siis edes täyttä kaasua. Tää härveli päättä tehä taas flipin, kerkesi ennen maata oikein päin, mutta meni etukulma edellä turpeeseen.. Sisälle joutu lähtee siivous hommiin ku uponneen nurkan moottori oli täynnä multaa  >:(  niin ja se keula palleron kiinnitysputki katkesi..

Ihan kuin yks moottori/säädin pelleilisi omiaan. mutta ei tuossa kerenny paljo ajatteleen :D Olin vielä kaikki säätimet erikseen nollannu tehdasastuksille suoraan vastarin perässä ja myös erikseen kaikille kaasuarvot, nämä kuitenkin kontrollerin läpi ja omissa kanavissaan.. yhellä foorumilla näin neuvottiin. Nyt laitoin taas kaasuarvot kaikille yhtäaikaa.

Tuon yksittäis säädön myötä oli myös hiukan pienemmät minimi kierrokset ja tuntui pelaavan nopeat kurvitkin isommalla gainilla (55-60) mitkä ennen meni kovasti vapisten aileron suuntaan. Nyt tosin lisäksi niin että tikku alhaalla vajoaa hitaasti, että sekin saattoi siihen auttaa. Jäi kyllä vähän kesken nuo testit, että ei varmaa onko se ongelma poissa :) Pienemmällä gainilla (45) se taas meinaa heittää selällee pysähdyksissä/alastuloissa korostuu vielä vastatuuleen mentäessä. Vaikka kurvit sillä menee paremmin.

Sisällä gaini saa olla 70:n pinnassa ja on kyllä silloin tarkasti ohjattavissa ja kestää silti kikkailla ja näppäillä = erittäin mukavaa.. ulkona ei sitte oikein voi luottaa yhtään, saa pelätä että mitä se nyt keksii jos vähänki on vauhtia. Pitänee ajella kävelyvauhtia maltilla pitkin taivasta :P

Pitäänee lisää testiä tehä... tuota täysillä ylös on huono tosin testata, että joko se toimis kun suuri mahdollisuus on että kenttään tullaan.. Tämä varmaan juontaan myös ongelmiin isommalla kaasulla ajettaessa taivaalla, joku ei nyt toimi oikein tässä.. Moottorit on aina lähteny yhtäaikaa päälle ja pelaa tosiaan hitaasti ajettaessa niin pirun hyvin. Paitsi trimmi meinaa rudderista loppua kun aina vaan tahtoo pyöriä vasempaan. Se kyllä palautu taas vähän ku laitto nollaan kaasuarvojen säädön ajaksi. Jospa tän sielunelämä joskus tässä aukee... Positiivista on että yhtään potkuria ei oo nyt menny vaikka alas on tultu urakalla. Vois kokeilla vaikka kaikki moottorit maassa yksitellen käyttää täydellä kaasulla, että pätkäseekö joku tai jotain vastaavaa.

Huh tulipa siitä eepos :D
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #94 : 03 Huhtikuu, 2011, 20:53:34 »
Mun kokemusten mukaan siihen pitää tehdä kaasukäyrään lentotilat. Jos kaasun päästää nolliin ilmassa vahingossa niin lapasesta yleensä lähti.

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #95 : 04 Huhtikuu, 2011, 20:32:24 »
Juu kaasukäyrät on ollu jo tovin... mutta NYT se toimii.. kytkin noparien miinukset takaisin kun ymmärsin tuosta "Ootko muuten katkassut jo muilta kun ykkösnoparilta nollan ja plussajohdon ?" että plus ja miinus muista nopareista pois vaikka asiaa ihmettelin, niin otin kumminkin ja sen jälkeen en oo isolla kaasulla ajellu jolloin ongelma korostuu. Silloinhan maataso signaaliin nähden heittelee varmaan melkoisesti riippuen kunkin motin ottamasta virrasta ja sotkee toimintaa kivasti.

Kokeilin tosiaan illalla kädessä pitäen lyödä kaasua ja sehän tuli aivan hulluksi, moottorit sammuili miten sattuu yms. Piuhat paikalleen ja sama temppu niin vetää pirusti eikä venkoile. Nyt on makia vejellä pitkin taivasta, nostin myös aila ja ele arvoja 70:een niin ei heti lopu vauhissa liikkeet. Pitää vielä kokeilla nostaa, kunnes flippaa :D

Pistetäämpä kuvakin vaikka samanlaisiahan nämä kaikki.. tää on tosin madallettu :P ja eipä sitä palleroakaan tarvi ku nuo etupotkurit kyllä näyttää suunnan.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #96 : 05 Huhtikuu, 2011, 08:16:37 »
Hyvä kun vehjas pelittää. On se nätti ajella ja aika helppokin. Tarkistanpa vielä illalla kotona sen piuhamodauksen että en aiemmin puhunut palturia.
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #97 : 06 Huhtikuu, 2011, 20:31:44 »
Joo kyllä mulla on noi 2-3-4 nopareilta tulevat plussat ja miinukset poikki eli vain ykkösnopari syöttää vastaria, muille menee vain signaalipiuha. Voisi olla mikä vaan nopari joka sähköä syöttää mutta nyt se on tuo. Ja ennen tätä modausta flippaili ihan jatkuvasti aivan vakaasta leiunnasta tyynellä ilmalla. Nyt saa ajella ihan rauhassa.
Luulisin että maataso pysyy vakaampana kun se tulee suoraan akulta yhden noparin kautta eikä erikseen jokaiselta. En tiä tarkalleen,,,

Niinkuin huomasitkin, niin sen "keulapalleron" putki on todella haurasta mehupilliputkea tai vastaavaa. Mä laitoin siihen 6 mm nailonista kierretankoa, se taipu helposti kaarelle ja kestää mitä tahansa.
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu, 2011, 20:36:22 kirjoittanut kopterifriikki »
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #98 : 11 Kesäkuu, 2011, 01:12:05 »
Näemmä Phoenixiin on ilmestynyt 330X. Hauskalta tuntuu.

Onko kukaan tehnyt sillä oikeasti silmukkaa tai (tynnyri)vaakakierrettä? Simulaattorissa onnistuu kun antaa riittävästi tikkua  ;D

-V
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: GAUI 330X quadroflyer
« Vastaus #99 : 11 Kesäkuu, 2011, 13:08:14 »


Ite en oo vielä kokeillu :) nytkin se on särki ku lensin akun liian tyhkäksi ja se teki ihan ite puolikkaan flipin ja kylki eellä turpeeseen ja lujaa.. Yhden sakaran levyt kolmessa osassa kumpikin, kaikki muu kuitenkin ehjää. Vois tehä ite rungon ja koittaa sillä sitte noita temppuja :D
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
GAUI 425

Aloittaja Kopteri-eki « 1 2 ... 11 12 » Gaui

288 Vastauksia
181562 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2013, 10:42:11
kirjoittanut JuhoV
Gaui 425

Aloittaja JRu MyFleet

2 Vastauksia
3215 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2009, 21:52:44
kirjoittanut Picofly
3 Vastauksia
4965 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2011, 15:25:42
kirjoittanut Vispilä
4 Vastauksia
2494 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2011, 20:44:28
kirjoittanut kopterifriikki
6 Vastauksia
6608 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06
kirjoittanut Zenda