Kirjoittaja Aihe: BELT-CP:n säätäminen apuva!  (Luettu 48703 kertaa)

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #75 : 09 Syyskuu, 2008, 22:32:29 »
Mistähän vivusta nyt pitäs vääntää, kun Beltti toimii muuten ihan sairaan hyvin, paitsi leijutellessa jos lisään kaasua, niin aina kaasua lisätessä se kääntää vasemmalle..?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #76 : 10 Syyskuu, 2008, 09:59:41 »
Säädät swashin linkit uudestaan niin että ei ole epälineaarisuuksia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #77 : 10 Syyskuu, 2008, 11:14:53 »
Tarvii kokeilla.. Lisäksi huomasin että kun kaasusta päästää, niin kopteri kääntää oikealle :)

Poissa Anders

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #78 : 10 Syyskuu, 2008, 11:47:04 »

Kuulostaa vähän siltä, ettei gyro pysy oikein tehtäviensä tasalla, joten vika voi olla gyron säädöissä tai sitten nupissa on liian vähän kierroksia ja liikaa kulmia, jolloin perällä ei ole tarpeeksi pitoa.

450 Pro, Flier 450SE, Storm 450 & Mini Titan

bobbyorr

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #79 : 10 Syyskuu, 2008, 21:55:44 »
Asiasta toiseen. Tarvisi aloittaa Beltin säätäminen. Taidanpa ensiksi kokeilla perus stocki kamoilla ja youtube videoilla.
Kysymys: Mitä kamoja tarvitsen säätämiseen? RTF-paketin mukanahan tuli yksi kuusiokolo avain ja ruuvari. Onko kopterissa metriset vai tuumaset ruuvit? Eli minkälainen kuusiokolo avain setti ja mikä on pienin koko jota näissä kopteri hommissa tarvii? Lisäksi ilmeisesti ruuvilukitetta ja jotain voitelu ainetta? Jos voisitte listata tähän käyttämiänne toimivia kamoja niin olisin kovin kiitollinen.

Esku

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #80 : 10 Syyskuu, 2008, 22:07:56 »
Mistähän vivusta nyt pitäs vääntää, kun Beltti toimii muuten ihan sairaan hyvin, paitsi leijutellessa jos lisään kaasua, niin aina kaasua lisätessä se kääntää vasemmalle..?

Tarvii kokeilla.. Lisäksi huomasin että kun kaasusta päästää, niin kopteri kääntää oikealle :)


HBKII tekee täysin samaa.. Hov.Pittiä oon pyöritelly vähän pienemmälle päin ja gainia gyrosta on säädelty vaappumiseen asti. Seuraavaksi aion kokeilla Pit.Trimmiä pienemmälle -> jos ei auta niin todettava että tuolla vakiogyrolla ei tosiaankaan tee mitään ???

Esku

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #81 : 12 Syyskuu, 2008, 18:48:34 »
Eli tuota pit.trimmiä kokeilin pienentää hieman, käsittääkseni siis lisäsin nupille kierroksia leijunnassa. Toi hieman apua käyttäytymiseen muttei lopettanut sitä kokonaan..

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #82 : 13 Syyskuu, 2008, 16:53:52 »
Asiasta toiseen. Tarvisi aloittaa Beltin säätäminen. Taidanpa ensiksi kokeilla perus stocki kamoilla ja youtube videoilla.
Kysymys: Mitä kamoja tarvitsen säätämiseen? RTF-paketin mukanahan tuli yksi kuusiokolo avain ja ruuvari. Onko kopterissa metriset vai tuumaset ruuvit? Eli minkälainen kuusiokolo avain setti ja mikä on pienin koko jota näissä kopteri hommissa tarvii? Lisäksi ilmeisesti ruuvilukitetta ja jotain voitelu ainetta? Jos voisitte listata tähän käyttämiänne toimivia kamoja niin olisin kovin kiitollinen.
Ihan milllisiä ainakin HBK2:sessa oli. Mulla on semmonen setti missä on avaimet 1,5mm-10mm. Pienimmällä pistetään kaikki lukitusmatoruuvit kiinni ja isoimmalla "kalibroidaan" Eskyn gyroa ;D Jotain µHelin viritysosia on mihin tarvitsee 1mm kuusiokoloavainta, mutta ne ei taida muutenkaan olla Belttiä varten.
Lisäksi on semmonen meisseli vaihtopäillä (philipsit, muutama torxi ja kaksi talttapäätä) sekä kellosepän meisselit. Noilla pärjää aika hyvin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #83 : 13 Syyskuu, 2008, 23:19:30 »
taitaa aika pitkälti olla beltin kanssa tarvittavat avaimet 1,5mm ja 2mm kuusiokoloavaimet, kärkipihdit, jostain pienelektroniikkasetistä + & - -meisselit.. Jos on cnc alumiininuppi, niin 1,5mm kannattaa olla kaksi kappaletta..

Tuleeko jollekulle jotain muuta mieleen, kun vois kattoa jonkin rasian johon pistäs beltin ensiaputarvikkeita? =)

Belt pilot

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #84 : 23 Syyskuu, 2008, 23:05:35 »
Pakko kysäistä teiltä viisaammilta että mistä rupean säätämään Belttiäni !
Kun yritän nostaa kierroksia niin aina se ****++** kopteri kallistuu vasemmalle !
Olis muka lentääkin sillä mutta vielä en ole ilmaan päässyt.
Kaikkien tankojen pituus on ohjearvoissa !

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #85 : 23 Syyskuu, 2008, 23:19:29 »
Pakko kysäistä teiltä viisaammilta että mistä rupean säätämään Belttiäni !
Kun yritän nostaa kierroksia niin aina se ****++** kopteri kallistuu vasemmalle !
Olis muka lentääkin sillä mutta vielä en ole ilmaan päässyt.
Kaikkien tankojen pituus on ohjearvoissa !

Kopterin ollessa paikallaan, virrat radiossa ja kopterissa kytkettynä, onko swashplate suorassa?

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #86 : 23 Syyskuu, 2008, 23:33:07 »
Kopteri luonnostaan kallistuu vasemmalle nousussa, sitä pitää vaan kompensoida niillä tikuilla. Kopteri ei ikinä pysy itestää paikoillaa, aina saa olla tökkimässä!

seppomikael

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #87 : 24 Syyskuu, 2008, 06:46:14 »
Itseasiassa kopteri liukuu vasemmalle kun yrittää varovasti nousta ilmaan. Tosin jos on pitävä alusta niin se näkyy kallistumisena. Ja niin kuin Affen neuvoi niin aileronilla korjaat kallistumisen nousun yhteydessä.

Sitten kun sen on saanut ilmaan niin se leijuu oikealle kallistuneena. Kopterista ja säädöistä riippuen enemmän tai vähemmän oikealle.

Belt pilot

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #88 : 24 Syyskuu, 2008, 13:07:36 »
Swashplate on silmämääräisesti suorassa.
Lähettimen "hienosäätö" on säädetty aivan pohjaan mutta sekään ei ihan riitä !

geeni

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #89 : 24 Syyskuu, 2008, 14:01:05 »
Swashplate on silmämääräisesti suorassa.
Lähettimen "hienosäätö" on säädetty aivan pohjaan mutta sekään ei ihan riitä !

Se ei todennäköisesti ole suorassa koko kaasualueella, silmäkin voi huijata tarpeeksi. Säädät vaan swashia mekaanisesti kallistusta vastaan.

Eskyn vakioradiolla sitä epälineaarisuutta ei saa pois säädettyä, joten pitää tehdä jonkinlainen kompromissi. Ota moottorin johdot irti ja testaa nollakaasu-keskikohta-täyskaasu. Leijuttelussa on tärkeämpää että swash on suorassa kaasun yläpuoliskolla, koska alapuoliskollahan ollaan vielä maassa :)

Poissa Soakki

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #90 : 24 Syyskuu, 2008, 14:37:59 »
Swashplate on silmämääräisesti suorassa.
Lähettimen "hienosäätö" on säädetty aivan pohjaan mutta sekään ei ihan riitä !

Swashin trimmit muista pistää keskelle ja teet juuri kuin geeni asian ilmaisi :)
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2008, 14:39:40 kirjoittanut Soakki »

Belt pilot

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #91 : 24 Syyskuu, 2008, 16:06:43 »
Irroitin lavat ja pistin nupin pyörimään. Niin nätisti swashplate pysyi vaaterissa kaikilla kaasualueilla !
Pitäisköhän säätää sitten oikealle vinoon  ???
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2008, 16:12:21 kirjoittanut Belt pilot »

geeni

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #92 : 25 Syyskuu, 2008, 11:36:43 »
Irroitin lavat ja pistin nupin pyörimään. Niin nätisti swashplate pysyi vaaterissa kaikilla kaasualueilla !
Pitäisköhän säätää sitten oikealle vinoon  ???

Eipä kokeileminen ainakaan haittaa. Kun vaan säädät vähän kerrallaan, ettei lähde käsistä kun lennätät.

Belt pilot

  • Vieras
Vs: BELT-CP:n säätäminen apuva!
« Vastaus #93 : 25 Syyskuu, 2008, 18:49:03 »
Neljä kierrosta tankoa lyhyemmäksi , niin kallistelu loppui. Tarkkaan katsottuna swashplate vähän nyt oikealle kallellaan.
Ei se mitään,olkoot kallellaan kunhan pystyy lentämään :)
Tässä juuri akseleita oion , peräputkea ja peräputkentukia liimailen kasaan. Sainhan sen vihdoin "lentämään" (tosin vaappui kuin ankka)
ja peräedeltä laskeuduin nurmikolle.
On se sitten vaikeeta tää kopterilennäys !!
« Viimeksi muokattu: 25 Syyskuu, 2008, 18:52:12 kirjoittanut Belt pilot »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4289 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Maaliskuu, 2014, 20:07:31
kirjoittanut Sammy
11 Vastauksia
5982 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Tammikuu, 2015, 20:34:06
kirjoittanut Hese64
4 Vastauksia
3670 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2015, 21:31:14
kirjoittanut petrim
1 Vastauksia
3074 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2017, 16:20:37
kirjoittanut hukkapätkä
0 Vastauksia
4875 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2020, 10:54:07
kirjoittanut masala