ussi Mikä sulla on tuo Kontronikin BECin ulostulo jännite 5.2-6.0v?
En käytä koko becciä joten ei pitäisi lisätä lämpökuormaa.
Kontronikin versioista, joku seiska tuo taitaa olla mutta en voi uskoa että olisi softaversiosta kiinni. Tuolla samalla noparilla ja samalla softalla on lennetty RJX:ää ja protostakin kokeiltu. Voiko noita itse päivittää? Minen nimittäin rupia noparia lähettelemään softapäivityksen takia.
Kaikenkaikkiian tuo Kontronikin toiminta firmana on vähän outoa. Jos haluat lähettää noparin korjattavaksi, pitää pakettiin laittaa saatelappu jossa kertoo kuinka paljon on valmis korjauksesta maksamaan. Eikä tässä vielä kaikki. Samaiseen lappuun on myös kirjoitettava kaikki luottokortin tiedot jos haluaa maksaa luottokortilla??? Todella "secure" kun vastaanottajasta ja lapun loppusijoituksestakaan ei ole mitään takeita. Saakeli vaan kun ovat niin hyviä nopareita noin muuten. I hate the company but love the products.
EDIT: Puhumattakaan muuten noista ohjelmointikorteista, jos Jive nopareita haluaa ohjelmoida, tarvitset kaksi korttia á ~30€ , toisella säädetään perusjutut ja toisella hifimmät asetukset. Eli ensin kärsit 250-400+€ jivestä, 60€ korteista, ja kehtaavat sitten normaalioloissa vielä veloittaa softapäivityksestä.. ai prkl

Noniin, samaan istumaan voisin vähän raportoida SDX:n viime käänteistä viikonlopun kisoissa.
Tuo siiliviritys ja sen mahdollisesti tuoma helpotus askarrutti siksi paljon mieltäni, että päätin mennä ajoissa paikalle testaamaan viritystä. Samalla tulisi myös kenttä tutuksi.
Ennen kuutta siis kamat autoon ja tielle.
Haimoon suorilla aukesi auringon-nousu, jolle kuva ei tee oikeutta, mutta sai eurosport pilotin valheellisesti ajattelemaan että tänään kaikki onnistuu ja maailmassa on kaikki aika hyvin.

Kentällä sitten ensimmäisenä joskus seitsemän aikaan. Hetken päästä saapui paikalle tuore euroopan kakkospilotti, joka taisi olla ihan pikkuisen yllättynyt että joku oli kentällä ennen häntä

Noh, SDXää taivaalle. Toimi hienosti pari lentoa, kunnes jotain uutta tapahtui ja veto loppui ohilennossa. Holdi päälle, kopteri siististi maahan ja hakemaan. Pääratas sileänä, eikä minulla ollut ainuttakaan varaosaa koko kopteriin... silloinkin v**utti.
Kisaaminen alkoi näyttää epätodennäköiseltä. Tässäkohtaa kävi mielessä, että lennättämällä isoa sähköhiroboa, ei olisi hätäpäivää, sillä näissä kekkereissä saisi ihmisten mukana kärräämistä varaosistakin ainakin kolme Hiroboa kasaan. Mutta kun on tuo SDX, niin varaosatilanne on toinen. Pelastaja kuitenkin saapui Lahteen; Samilta löytyi ratas, ja vielä perkule vaihtoikin sen minun puolesta koska jäkitin tuomaripallissa jumissa. Sami huomasi samalla nipun muitakin huolestuttavia asioita kasauksessani ja korjasi pois! Lausahdus "In Finland we have this thing called Reilu Meininki" sai taas tömäkästi lisää sisältöä, todella suuri kiitos tästä Samille.
Kisa:
Lämpötila oli noussut aamusta karkeasti arvioiden melkein 20 astetta jolla oli seurauksensa.
Itse kisassa SDX lensi yhden kierroksen vähän tehottomasti mutta lensi. Sitten ei enää mentykään kuubalaista pidemmälle.
Ilmeisesti kohtaloni näytti sen verran säälittävältä, että Timo otti suuren riskin ja tarjosi omaa kisakonettaan minulle torpattavaksi. Kierros saatiin siis jotenkuten parsittua kasaan. Tämä tulee minulle kalliiksi, sillä Timon kone oli niin maukas lentää, että pakkohan tommonen on ensikaudeksi saada. Kiitos siitäkin Timolle

Pikkupanoraama kentältä:

SDX:n kanssa suunnitelma on nyt seuraava.
Loggeri kiinni, ja havainnoista riippuen joko nopari tai motti vaihtoon, tai kenties molemmat. Maltan vielä se 10S:n kanssa koska tuossa on selkeästi jotain vikaa tällä hetkellä. Katsotaan ensin mihin se pystyy kun keksin missä mättää.