Noniin, alkuun pahoittelut etten edes käynyt messuilla. Oli vähän liikaa muuta ohjelmaa.
Parin tunnin slotti kuitenkin mahdollisti käynnin nummelan kentällä. 12 akkua ja protos oli mukana ja tarkoitus oli ottaa talvitauon lennätysvajetta kunnolla kiinni, mutta kuinkas sitten kävikään...
Ensin kuva nummelan kentästä, kenttä on jo varsin sula, mutta kentälle vievä tie on ollut hiihtoladun alla joten siinä on vielä reilusti lunta päällä. Ja kun lumi sulaa, niin odotellaan tien kuivumista kovaksi. Tällä hetkellä siis voi mainiosti lennättää, mutta kamat pitää kantaa kentälle Airhotellin parkkikselta koska autolla ei kentälle ole asiaa.
Huono panoraama tältä päivältä
Mutta sitten lennätyksiin.
Ensimmäisellä akulla tuntui lento todella oudolta, kopteri leijui hienosti mutta kun flippasi taaksepäin tippui kopteri reilusti alas, ja kun taas työnsi etukautta ympäri, kopteri lähti ylöspäin??
Aikani tutkittuani tajusin että uudessa radiossa olin laittanut väärän swash-typen. Nyt tiedän miltä tuntuu lentää 120 asteen swashia 140 asteen asetuksella... jännää.
Oikea swashtype mankkaan, liikesuunnat kuntoon ja uusi akku sisään.. Kopteri lensi uusilla servoilla ja armeilla kuin unelma, paljon terävämpi ja tarkempi ohjaus. Lentelin edestakas hetken kunnes tapahtui jotain outoa. Ihmeellinen naksahdus, frrrrräpp-tyyppinen ääni ja kopteri alkoi pirottamaan. Holdi päälle ja kopteri tippui täysin ilman ohjattavuutta männikon taakse.
Mitäköhän ihmettä tässä nyt tapahtui??
Peräputki on ilmeisesti mennyt maaosumassa, sillä putkessa ei ole lavanjälkiä.
Nupista on useita linkkejä poikki! ei ole ennen mennyt ainuttakaan???
Pääakseli on työntynyt rattaasta läpi ja kaikki servopukit (muovia) ovat siruina, lavat ovat ehjät ja puhtaat joten jotenkin oletan että ei ole tippunut nupilleen
Peräputki murtunut poikki.
Kuvissa näkyvien vaurioiden lisäksi kaikista nuppiservoista porsi rattaat, mutta muuten kopteri vaikuttaa ehjältä. Hihnakin on ehjä.
Kummallisin torppi toistaiseksi.